Τετάρτη 28 Μαΐου 2025

 

Λέμε «όχι» πάντα και στα πάντα και για αυτό κάνουμε παρέλαση στις 28 Οκτωβρίου

Ο ήλιος έκαιγε κι οι ελάχιστοι θαρραλέοι που πήγαν στην Αλίαρτο σήμερα, έψαχναν την σκιά. Αν ο Δήμος είχε μεριμνήσει να έχει εγκαταστήσει στέγαστρα με φωτοβολταϊκά στοιχεία (πάνελς) όλα θα ήταν καλύτερα κι ο Δήμος θα εξασφάλιζε την ηλεκτρική ενέργεια για τα φωτιστικά του.
Ήταν μια ακριβής επανάληψη της συγκέντρωσης που είχε γίνει πριν λίγο καιρό αλλά αυτή την φορά με λιγότερο κόσμο -επειδή έχουν ανοίξει οι δουλειές μάλλον.
Δικαίως ο Άγγελος Στάθης διαμαρτύρεται στην ανάρτησή του: https://www.facebook.com/aggelos.stathis.10
Οι συγκεντρώσεις αυτές έχουν νόημα όταν (1) ενημερώνουν τους δημότες για το θέμα (εν προκειμένω για τις μπαταρίες ηλεκτρικού φορτίου) και (2) εντάσσονται σε ένα σχέδιο κινητοποιήσεων του Δήμου για την επιτυχία του στόχου. Τίποτα από τα δύο δεν έγινε σήμερα.
Έχουμε όλοι μας πιο εύκολη την διαμαρτυρία, το «όχι» παρά το «ναι» σε ό,τι ανακοινώνεται στην περιοχή μας. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια μια αντίστοιχη αρνητική στάση που είχαν ορισμένοι στο Κασκαβέλι για την μονάδα διάλυσης αυτοκινήτων στο Χαρμάτι. Φωνές, κακό, για το περιβάλλον που καταστρέφεται και την αισθητική αλλοίωση στο περιβάλλον. Τελικά, όλα συνεχίζουν ως πρότερον.
Το ίδιο ισχύει με τις ανεμογεννήτριες ή τα φωτοβολταϊκά στην Κωπαΐδα και στα χωράφια μας. Χαμός! Μια μουλωχτή κινδυνολογία στα καφενεία για την γη που δεσμεύεται με τα «γυαλιά» και δεν θα έχουμε να φάμε -λες και τώρα δεν εγκαταλείπονται τα χωράφια μας.
Στο μεταξύ, παρόλες τις γκρίνιες και τις διαμαρτυρίες συμπολιτών μας, καμία επένδυση δεν αποτράπηκε και καμία καταστροφή ενέσκηψε στις κεφαλές μας: οι μέλισσες πετούν (και μάλλον πεθαίνουν από τα φυτοφάρμακα), τα πουλιά δεν στοιβάζονται νεκρά στην βάση των πυλώνων και οι κατσίκες γεννούν κανονικά.
Προφανώς και με το «μπάχαλο» κράτος που έχουμε, είναι φυσικό να είμαστε όλοι μας επιφυλακτικοί ή και αρνητικοί.
Αλλά, ας μάθουμε τουλάχιστον τι συμβαίνει!
Να διαμαρτυρόμαστε μετά λόγου γνώσεως κι όχι έτσι, στον βρόντο, για να κάνουμε πολιτικό θόρυβο. Σήμερα το πρωί στην Αλίαρτο, όλοι οι πολιτικοί μας μαζί, ενωμένοι, διατύπωσαν την άρνησή τους για μελλοντική επένδυση στην Αλίαρτο. Όμως κανείς δεν εξήγησε αν υπάρχει και ποιο είναι το πρόβλημα!
Όλοι ενωμένοι στην διαμαρτυρία, στην άρνηση, διότι αυτή αρέσει. Διότι όταν είσαι «εναντίον του συστήματος» έτσι γενικώς, είσαι «αγωνιστής» και τσαμπουκάς κι ωραίος.
Ιστορικώς πάντα ο αντάρτης, ο διαφωνών, ο διαμαρτυρόμενος παντί τρόπω είχε ένα φωτοστέφανο από τους συμπατριώτες μας, ασχέτως του περιεχομένου της διαμαρτυρίας του. Επειδή η εξουσία ήταν τόσο μακρινή κι εχθρική με τους πολίτες, οι κρατικές υπηρεσίες τόσο αδιάφορες για τα προβλήματα του πολίτη, οι κατά καιρούς «αντισυστημικοί» δημιουργούσαν . . . μόδα.
Για τους σταθμούς μπαταριών τώρα, ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, χωρίς
Οι μπαταρίες είναι αποθήκες ηλεκτρικής ενέργειας και είναι χρήσιμες σε ένα δίκτυο για την εξισορρόπησή του. Επειδή δεν υπάρχει πάντα ηλιοφάνεια και δεν φυσάει πάντα άνεμος, οι μπαταρίες καλύπτουν τα διαστήματα μειωμένης απόδοσης αυτών των πηγών ενέργειας.
Οι μπαταρίες υπάρχουν παντού γύρω μας: στο κινητό μας, στον φακό, στο ρολόι, στο αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο, για παράδειγμα, έχει Μια κοινή μπαταρία με χαρακτηριστικά (ρωτήστε έναν ηλεκτρολόγο για τις λεπτομέρειες) 12βολτ (V), 60 αμπερώρια (Ah) και θεωρητικά μπορεί να δώσει ενέργεια σε βατώρες (Wh):
12V×60Ah=720Wh12V × 60Ah = 720Wh12V×60Ah=720 βατώρες (Wh)
Ο σταθμός αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που έχει εγκριθεί για εγκατάσταση στην Αλίαρτο Βοιωτίας διαθέτει μέγιστη ισχύ έγχυσης 20.000 κιλοβάτ (kW). Το έργο αφορά μεμονωμένο σταθμό με χρήση συσσωρευτών (μπαταριών). Θα απαιτήσει έκταση περίπου 14 στρεμμάτων στη θέση «Σανίδα» της Δημοτικής Ενότητας Αλιάρτου. Οι μπαταρίες θα είναι σε κοντέινερ. Η ισχύς των 20.000 κιλοβάτ (kW) επιτρέπει στον σταθμό να αποθηκεύει και να επανεισάγει στο δίκτυο σημαντικές ποσότητες ενέργειας, υποστηρίζοντας τη σταθερότητα του συστήματος και την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών. Δηλαδή συμβάλλει στο να μην υπάρξει γενική διακοπή (μπλακ άουτ) στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
Κάθε ανθρώπινη επέμβαση στο περιβάλλον προκαλεί φθορά. Το θέμα είναι η όποια ρύπανση να είναι εντός ορίων που η φύση μπορεί να απορροφήσει. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αποσκοπεί στον υπολογισμό αυτών των «ζημιών».
Ας δούμε τι κινδύνους εγκυμονεί μια τέτοια επένδυση μπαταριών για την περιοχή μας.
Με πρόχειρους υπολογισμούς, ο σταθμός αυτός ισοδυναμεί με τις μπαταρίες 27.000 οχημάτων. Δηλαδή όσα οχήματα επισκέπτονται ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ σε πέντε (5) μέρες.
Δηλαδή, μεγαλύτερο κακό προκύπτει από τα καυσαέρια αυτών των αυτοκινήτων από ό,τι από τις μπαταρίες τους.
Τέτοιες επενδύσεις (σταθμοί μπαταριών) έχουν γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου κι αξίζει να μάθουμε την δική τους εμπειρία.
Ευχαρίστως να ακούσω και να διαβάσω μια διαφορετική τεκμηρίωση (κι όχι συνθηματολογία).
Εντέλει, νομίζω πως ο Δήμος μας (αλλά και οι άλλοι Δήμοι της περιοχής) αντί να λένε ένα ξερό «όχι» σε κάθε επένδυση, πιο καλά να μαθαίνουν, να ενημερώνουν τους δημότες και να ετοιμάζουν ένα σχέδιο ανταποδοτικών οφελών για τους δημότες τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διάφορα