Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Έλληνες "Αγανακτισμένοι" στις πλατείες


Η μάνα μου, όπως και οι άλλες γυναίκες του χωριού μας, όταν αγανακτούσε φασκέλωνε. Το πρόσωπό της παραμορφωνόταν από την οργή και τίναζε με δύναμη το χέρι της. Το κρατούσε άκαμπτο και με πάθος τέντωνε τα δάκτυλα της παλάμης προς εκείνον που φασκέλωνε: “βρε να!” έβγαινε από μέσα της κάτι σαν πνιχτή κραυγή και σαν στεναγμός ανακούφισης. Κι ήταν σαν να ξαπολούσε κεραυνούς για να τον κάψουν τον εχθρό της. Δεν ήθελε ή δεν μπορούσε την σωματική επαφή, να δώσει σκαμπίλι ας πούμε, και κατέφευγε σε αυτή την κίνηση. Το έκανε και σε εμένα όταν, αφού είχα κάνει την ζημιά έτρεχα, μακριά της κι εκείνη, αφού δεν μπορούσε να με κτυπήσει, μου έστελνε τον θυμό της με φάσκελα κι ας φώναζε η γιαγιά πως δεν κάνει να φασκελώνει το παιδί της.
 
Αυτή η χειρονομία, η μοναδικά ελληνική, είναι η καλύτερη έκφραση της αγανάκτησης και η κίνηση των ανθρώπων στην φωτογραφία από τους “αγανακτισμένους” της πλατείας Συντάγματος στην Αθήνα, έχει κάτι από την συμπεριφορά της μάνας μου. Φασκελώνουν όμως το Κοινοβούλιο-“παιδί” των δημοκρατικών αγώνων των πολιτών, αλλά δεν μουτζώνουν τον θεσμό “κοινοβούλιο”. Με την κίνησή τους αυτή, εν χορώ, δηλώνουν ότι οι πολιτικοί που λειτουργούν εκεί μέσα δεν είναι άξιοι της τιμής τους. Δεν συμπεριφέρονται οι βουλευτές ως εκπρόσωποι των πολιτών αλλά ως ιδιοκτήτες μιας εξουσίας (νομοθετικής) που την ασκούν με πολύ ατομικό, σχεδόν ιδιοτελή τρόπο.

 
Προφανώς, η Δημοκρατία μας δεν είναι στα καλύτερα της αλλά δεν είναι σοφό μαζί με τα ξερά της να κάψουμε και τα χλωρά και καλά τη κι αυτή η ισοπέδωση είναι που ενοχλεί και με ανησυχεί. Το πως θα γίνει το ξεσκαρτάρισμα είναι άλλο θέμα.
 
Η λέξη “αγανακτισμένος” ως γραμματικός τύπος, είναι μετοχή του ρήματος “αγανακτώ” που θα πει οργίζομαι, εκνευρίζομαι, αδημονώ, δεινοπαθώ και ξεσπώ. Νομίζω ότι η διαφορά του “αγανακτώ” από το “”θυμώνω” ή το ¨οργίζομαι” είναι αυτή η πράξη του ξεσπάσματος που σε άλλους εκδηλώνεται με την λέξη “νισάφι” ή “φτάνει πια!”. 

Για μερικούς θεωρείται λέξη αβέβαιης ετυμολογίας. Για άλλους, η λέξη έχει πρώτο συνθετικό το επίρρημα “άγαν” που σημαίνει “πάρα πολύ” από όπου και η φράση που αποδίδεται στον σοφό Χείλωνα, ή στον Σόλωνα, “Μηδέν άγαν”, που σημαίνει "ποτέ μην υπερβάλλεις". Δηλαδή με την δεύτερη ερμηνεία η λέξη “αγανακτώ” σημαίνει ότι είμαι θυμωμένος στον υπερθετικό βαθμό, δεν πάει άλλο.
 
Όπως και να 'ναι, το βέβαιο είναι ότι η αγανάκτηση είναι μέρος της σημερινής ψυχολογίας του νεοέλληνα κι εκφράζεται με την συγκέντρωση των πολιτών στις πλατείες των πόλεων.
 
Θυμώνουμε πάρα πολύ, οργιζόμαστε όταν συμβαίνει κάτι που όχι μόνον είναι κατάφωρα αντίθετο με τις αξίες μας, αλλά και μας επιβάλλεται με ωμό ή προκλητικό τρόπο.
 
Μπορεί το κακό να γίνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα και όμως είναι δυνατό να καταπνίγουμε τον θυμό μας και με καρτερία να τον υπομένουμε, διότι η επιβίωση μας υπαγορεύει την “λογική” αντιμετώπιση, την ψυχραιμία και την υπομονή. Επειδή κρίνουμε ότι ο συσχετισμός των δυνάμεων δεν μας ευνοεί, καταπίνουμε την προσβολή και συνεχίζουμε την ζωή μας.
 
Όταν όμως, ο θυμός και η οργή δεν αντέχονται, γεμίζουν τον ψυχισμό μας και ξεχειλίζουν, τότε αγανακτούμε, δηλαδή ξεσπάμε κι ανοικτά δηλώνουμε την αντίθεσή μας.
 
Η αφορμή μπορεί να είναι οτιδήποτε. Μπορεί να είναι μια εικόνα, μια είδηση που αφορά άλλους αλλά καθώς την σκεφτόμαστε νοερά παίρνουμε το μέρος του θύματος και ξεσπάμε. Μπορεί να είναι και μια κατάσταση που την βιώνουμε για καιρό αλλά κάποια στιγμή τσαντιζόμαστε με τον θύτη και με τον εαυτό μας που δεν κάναμε κάτι που θα μπορούσε να αποτρέψει το κακό και ξεσπάμε επίσης.
 
Η αγανάκτηση δηλαδή είναι το ξέσπασμα. Μερικές φορές η αγανάκτηση πάει μαζί με την απελπισία καθώς διαπιστώνουμε ότι τα περιθώρια υπομονής μας ή του διαθέσιμου χρόνου μειώνονται δραματικά.
 
Οι Έλληνες πολίτες σήμερα είναι αγανακτισμένοι από την διαχείριση των δημόσιων πραγμάτων, κυρίως των οικονομικών, κι έτσι μαζεύονται στις πλατείες και φωνάζουν συνθήματα εναντίον όλων, κυρίως όμως των κυβερνώντων. Εκφράζουν με έντονο τρόπο ακόμα και με ασχήμιες (φασκέλωμα του Κοινοβουλίου) την βεβαιότητα τους ότι το πολιτικό σύστημα έτσι όπως τους παρουσιάζεται, θεσμοί και πρόσωπα, δεν λειτουργεί κι αντί να λύνει προβλήματα, δημιουργεί άλλα.
 
Νομίζω ότι δύο είναι τα σημεία που κάνουν τους πολίτες να αγανακτούν:
  • το πλήγμα στην εθνική αξιοπρέπεια, το ότι δηλαδή γίναμε ρεντίκολο στον κόσμο ως ανίκανοι να ξεπληρώσουμε τα χρέη μας χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι λογής χρέη είναι αυτά. Αισθανόμαστε ότι αυτοί που τους είχαμε εμπιστευτεί την κρατική διαχείριση μας κορόιδεψαν κι εκεί που μας μιλούσαν για καλύτερες ημέρες και φωτεινό μέλλον μας λένε τώρα ότι δεν ήταν έτσι, ότι τα πράγματα είναι άσχημα κι επειδή είναι δύσκολος ο επιμερισμός και ο καταλογισμός των ευθυνών, τελικά κανείς δεν φταίει. Μερικοί μάλιστα προσπάθησαν να μας κάνουν συνυπεύθυνους, ε, κι αυτό μας εξόργισε. Σαν τον άντρα που εμπιστεύτηκε για καιρό την νεαρή σύζυγό του και έφυγε σε επαγγελματικό ταξίδι. Κι όταν γύρισε λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, την βρίσκει μια μέρα με τον εραστή της στο συζυγικό τους κρεβάτι κι εκείνη αντί να εξαφανιστεί μέσα στην ντροπή της, αφού του πει το γνωστό “δεν είναι αυτό που νομίζεις” στο τέλος του λέει και το “εσύ φταις που με παραμέλησες”.
  • Η διαπίστωση ότι οι περικοπές μισθών και συντάξεων και η επιβολή φόρων και φόρων πάνω στους φόρους, δεν λύνουν το πρόβλημα και κυρίως δεν δημιουργούν προϋποθέσεις ανάπτυξης. Κι όλοι οι πολιτικοί ανεξαιρέτως, όταν ψάχνουμε για απαντήσεις και λύσεις, μας λένε “έχουμε καταθέσει αναλυτικές και συγκεκριμένες προτάσεις μας” και μας κάνουν να αισθανόμαστε βλάκες που εμείς ούτε συγκεκριμένες τις βλέπουμε ούτε και καταλαβαίνουμε τι διάολο προτείνουν.
 
Τα τελευταία χρόνια οι πολίτες ξέμειναν από σημεία αναφοράς. Οι μεγάλες ουτοπίες και τα οράματα απομυθοποιήθηκαν και μίκρυναν και μαζί τους μίκρυνε και το κουράγιο των ανθρώπων. Οι πολίτες αισθάνονται ότι δεν υπάρχει κανείς –τουλάχιστον από τους σημερινούς πολιτικούς σχηματισμούς και πρόσωπα- που να μπορούν να τον εμπιστευτούν. Θεωρούν πως όλοι και όλα, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, τους έχουν προδώσει. 

Είναι απογοητευμένοι από την εικόνα που παρουσιάζει η δημόσια διοίκηση σε όλα τα κλιμάκια από την κυβέρνηση ως τους δήμους, η αντιπολίτευση, τα κόμματα. Σαν την Κίρκη, ένα πράμα αυτή η εξουσία, μετατρέπει σε παχύδερμα όσους έρχονται σε επαφή μαζί της και όπως όλα τα γουρούνια έχουν την ίδια μούρη έτσι κι εκείνοι αποκτούν παρόμοια κοινά χαρακτηριστικά.
 
Οι Αγανακτισμένοι είναι ένα φαινόμενο πρωτίστως επικοινωνιακό. Η σχετική σελίδα στο Φέισμπουκ, έχει ξεπεράσει τα 90.000 μέλη. 
Χθες, 29 Μαΐου, οι Αγανακτισμένοι δήλωσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για την οικονομική κρίση στις πλατείες σε Αθήνα, Παρίσι, Λονδίνο, Κοπεγχάγη, Στοκχόλμη, Σόφια, Βερολίνο, Βελιγράδι, Άμστερνταμ, Όσλο, Εδιμβούργο, Ελσίνκι, Βρυξέλλες, Βιέννη, Δουβλίνο, Ρώμη, Ρέικιαβικ, Στρασβούργο, Δρέσδη, Μπολόνια, Σεβίλλη, Λεμεσό, Θεσσαλονίκη.
 
Η σελίδα τους αναφέρει: «Ζητάμε πραγματική Δημοκρατία τώρα. Δεν είμαστε εμπορεύματα στα χέρια πολιτικών και τραπεζιτών. Κατηγορούμε τις οικονομικές και πολιτικές δυνάμεις για την άσχημη κατάστασή μας και απαιτούμε την απαραίτητη αλλαγή πορείας. Λαοί της Ευρώπης ξυπνήστε. Ας φτιάξουμε μια καλύτερη ζωή, ας μιλήσουμε, ας συναντηθούμε, ας αλλάξουμε τα πάντα».
 
Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με τα λόγια αυτά αλλά αυτό είναι επιθυμία, είναι ευχή είναι επιδίωξη. Δεν είναι πολιτικός στόχος. Διότι ακόμα και να “ξυπνήσουν” οι λαοί της Ευρώπης, δεν είναι βέβαιο ότι έχουν την ίδια άποψη για το πως πρέπει να ασκείται η πολιτική εξουσία και η διοίκηση στις χώρες τους και στην Ευρώπη.
 
Σήμερα είναι προφανές ότι η επίσημη κυβέρνηση της χώρας μας, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί, οι άλλες πολιτικές δυνάμεις δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη πως μπορούν, οπότε στις αποφάσεις της κυβέρνησης με τις οποίες το κόστος (κι όχι μόνο το οικονομικό) της όλης κατάστασης μεταφέρεται στους πολίτες, οι πολίτες αντιδρούν με οργή που έχει γίνει αγανάκτηση.
 
Πολλές φορές οι άνθρωποι ταυτίζουν το φαινόμενο με την ουσία του, το σύμπτωμα με την ασθένεια. Το “πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι” είναι η αντίδραση σε μια τέτοια προσέγγιση. Όταν η τηλεόραση δείχνει σκουπίδια σπάω την τηλεόραση. Όταν το σχολείο δεν μου αρέσει, καίω και καταστρέφω το σχολείο και πάει λέγοντας. Όλα τούτα είναι εκφράσεις αδυναμίας και όχι δύναμης.
 
Η αγανάκτηση μπορεί να αποτελέσει την "μαγιά" για πολιτική δράση εφόσον οι αγανακτισμένοι μπορέσουν να συμφωνήσουν στο περιεχόμενο και στην μορφή της δράσης τους. Σήμερα κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η εικόνα στις πλατείες είναι ένα πολιτικό φαινόμενο καθόσον έχει ως αντικείμενο την σχέση των πολιτών με το πολιτικό σύστημα, αλλά στερείται ουσιαστικού πολιτικού περιεχομένου. Ο συντονισμός των συγκεντρωμένων και η στοιχειώδης οργάνωση τους με ομάδες καθαριότητας, πρώτων ιατρικών βοηθειών, κλπ., είναι δείγματα εθελοντικής πρωτοβουλίας αλλά δεν εγγυώνται την εξέλιξή του πλήθους σε δύναμη επιβολής ενός άλλου πολιτικού πολιτισμού.
 
Είναι οπωσδήποτε θετικό, κατά την γνώμη ενός ανθρώπου που απεχθάνεται την εξουσία και την θεωρεί άκρως επικίνδυνη ακόμα κι όταν είναι τεχνικώς απαραίτητη, το ότι στο πλήθος των σημερινών αγανακτισμένων, φαίνεται να ξεπερνιούνται κομματικές και άλλες διαφορές, αλλά ακόμα η πολιτική ως ουσία και ως διάλογος είναι απέξω.
 
Συχνά όμως, σε τέτοιες περιπτώσεις, μετά τις πρώτες γιορταστικές και χαρούμενες εκδηλώσεις, αναπτύσσεται ένας μαζικός μηδενισμός που είτε εξωτερικεύεται με την μορφή γεγονότων όπως εκείνα του Δεκέμβρη 2008 είτε εσωτερικεύεται ως υποταγή και κατάθλιψη των πολιτών.
 
Στις αρχές του 19ου αιώνα, στην Αγγλία, δημιουργήθηκε το γνωστό κίνημα των Λουδιστών. Οι μικροί παραγωγοί που έχαναν τις δουλειές τους και την επαγγελματική τους ανεξαρτησία και γίνονταν εργάτες σε μεγάλα εργοστάσια, όταν αγανακτούσαν από τις συνθήκες εργασίας κατέστρεφαν τις μηχανές.
 
Οι αγανακτισμένοι φοιτητές της Τσαρικής Ρωσίας προέβαιναν σε τρομοκρατικές κινήσεις αλλά δεν ήταν εκείνοι που ανέτρεψαν το πολιτικό σύστημα της εποχής τους.
 
Σε πιο σύγχρονες καταστάσεις, στον Μάη του 1968 στο Παρίσι, οι κάτοικοι βγήκαν για μέρες στους δρόμους διεκδικώντας με σχεδόν ποιητική έπαρση το αδύνατο, την εξουσία της φαντασίας και την ανατροπή των πάντων αλλά τελικά όλα εκτονώθηκαν και όλοι γύρισαν στα μαντριά τους.
 
Οι αγανακτισμένοι των πλατειών δεν μπορούν να κάνουν τίποτα παραπάνω από το να βρίσουν τους πολιτικούς και να φασκελώνουν το Κοινοβούλιο. Είναι ερώτημα όμως αν και πώς η δυναμική που αναπτύσσεται στις πλατείες, αντί να εκτονωθεί να μετασχηματιστεί σε ενέργεια-τροφοδότη πολιτικής δραστηριότητας σε άλλους χώρους.
 
Διότι αν αυτό γίνει, τότε θα μιλήσουμε για ανατροπή του πολιτικού σκηνικού.
 
Όταν δηλαδή, οι “αγανακτισμένοι”, τροφοδοτήσουν με τον δυναμισμό τους τους πολίτες και αυτοί στην συνέχεια τολμήσουν να προβούν σε πρακτικές κινήσεις στις κοινωνίες που ζουν κι εργάζονται (δήμοι, εργασιακά σωματεία, σύλλογοι) για να εκφράσουν όχι μόνο την αγανάκτησή τους αλλά την θέληση τους να συμμετάσχουν εμπράκτως στην δημιουργία μιας άλλης κοινωνίας, με άλλα ήθη κι άλλο τρόπο άσκησης κι ελέγχου της εξουσίας.

5 σχόλια:

  1. να μπουν δηλαδή στο χορό υπό τους ρυθμούς της εξουσίας και ότι καταφέρουν. Αυτό είναι κάτι καινούριο; Μα αυτή ακριβώς είναι η πρόταση του κατεστημένου. Ότι δηλαδή "στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα" και ότι "όποιος θέλει ας βάλει υποψηφιότητα". Και μιας και ανοιξες σε προηγούμενο θέμα ένα ποδοσφαιροπαράδειγμα, αυτά που λες είναι σα να βγει ο Κόκκαλης και να πει "άμα θες φτιάξε και συ ομάδα και γίνε πρόεδρος της σουπερ λιγκ και κάντα όλα σωστά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό είναι ο νόμος του δυνατού, δηλαδή ζούγκλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα dp,

    Το πρώτο «συμπέρασμα» δεν κατανοώ πώς εξάγεται εκ του κειμένου μου; Προφανώς και δεν είχα τέτοια πρόθεση αλλά ούτε αυτό είναι δική μου άποψη. Από το σύνολο των κειμένων μου εκείνο που «φωνάζει» είναι η ανάγκη για μια παρέμβαση στους θεσμούς της κοινωνίας μας με δημιουργικό τρόπο. Όχι το γκρέμισμά τους εν πλήρη ανυπακοή και έλλειψη ακοής. Η έκφραση γκρίνιας και παραπόνων και τα τραγούδια για την άδικη ζωή και τον ψεύτη κόσμο, δεν με βρίσκουν σύμφωνο, αν και η μελωδία τους μου αρέσει. Θεωρώ αντιθέτως τον αγώνα και την προσπάθεια πηγή αισιοδοξίας και θετικής ενέργειας.

    Ξανά λοιπόν προτείνω, η αγανάκτησή μας αντί να εκφραστεί με την παρουσία μας σε μια πλατεία, να μετατραπεί σε γόνιμη δράση στις κοινωνίες μας. Να μετατρέψουμε την αγανάκτησή μας σε δημιουργία ατομική είτε εθελοντική. Ευχαρίστως, ως αγανακτισμένος, θα «έπαιρνα τα βουνά» και θα σηματοδοτούσα τα μονοπάτια του Ελικώνα. Ευχαρίστως επίσης θα πάω στις εκδηλώσεις του ΑΣΩΠΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ, στα Οινόφυτα, για να διαδηλώσω την αγανάκτηση μου για την Πολιτεία που δηλώνει αδύναμη να εφαρμόσει τους νόμους που έπειτα από διεκδίκηση πολιτών έχει ψηφίσει.

    Εάν οι αγανακτισμένοι των πλατειών πάλι, θέλουν να διαμαρτυρηθούν εναντίον του πολιτικού συστήματος, των σημερινών πολιτικών, μπορούν να το κάνουν. Ουδείς ψόγος. Προσδοκώ ότι αυτό θα εκφραστεί και στις πολιτικές εκδηλώσεις μέχρι τις επόμενες εκλογές αλλά και στις εκλογές τις ίδιες. Έτσι που πάμε, η έκφραση αγανάκτησης θα είναι αντίστοιχη, ως προς τις συνέπειες, με τις προεκλογικές υποσχέσεις ή τα ναρκωτικά: μας σπρώχνουν στην πιο σκληρή επόμενη εξουσία, οργανώσεων, κομμάτων και ουσιών.

    Όσο για το ποδόσφαιρο, η αγανάκτηση των φιλάθλων για το χάλι του ελληνικού ποδόσφαιρου, θα έπρεπε να τους ωθήσει στο να επιστρέψουν αριθμημένα και μη εισιτήρια και αφού γυρίσουν την πλάτη σε κάθε ΚοκκαλοΜαρινακοΒαρδονοΓιαννακόπουλοπαράγοντα, να ανοίξουν κάνα βιβλίο, να βάλουν την φόρμα και να πάνε για τρέξιμο στο γήπεδο ή να επισκεφτούν κάποια έκθεση ζωγραφικής. Αυτό για τρία χρόνια και μετά βλέπουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα.Θα αρχίσω απο το τέλος του άρθρου,σχετικά με την τροφοδοσία,που λες, κι άλλων κοινωνικών ομάδων.Υπάρχει και ενα άλλο σενάριο,που σίγουρα θα έχει περάσει απ'το μυαλό σου.Δεν είναι μόνο οι υγιείς ομάδες που μπορεί να συγκινηθούν απο τους αγανακτισμένους αλλά και οι σκοτεινές που θα αρχίσουν να δρούνε όταν η εξουσία δει οτι χάνει το παιχνίδι.Αυτό νομίζω θα είναι σημαντικό πρόβλημα διότι θα επέλθει χάος και αυτό είναι που φοβίζει περισσότερο τον σκεπτόμενο λαό.Η βόμβα μπορεί να εκραγεί ανα πάσα στιγμή και το κράτος με τα παράγωγα του δεν θα λογαριάσουν ανθρώπινες ζωές απο ολες τις πλευρές.Αυτή είναι η μαιμουδιάρικη δημοκρατία της μεταπολίτευσης που δυστυχώς έχει αποδεχτεί και η αριστερά.Τόσα χρόνια τούς βόλευε όλους και κανείς δεν βγήκε να την καταγγείλει.Τώρα φωλιάζουν όλοι κάτω απ'τα φτερά της ξεφτιλισμένης τους δημοκρατίας που διατυμπάνιζαν οτι είχαμε μόνο και μόνο επειδή μπορούσε να γράψει και να πεί τηλεοπτικά την κάθε μαλακία του ο κάθε τυχάρπαστος και κηφήνας,παντός χρώματος.Πρώτοι απ' όλους έπρεπε να είναι μαζί με τον λαό στο δρόμο και οι βουλευτές της αριστεράς κι οχι να κοιτούν και να μαντεύουν απ'τα παράθυρα το μέγεθος του κόσμου.Αυτή θα ήταν μια καλή αμφισβήτηση της κουρελο-δημοκρατίας που έχουμε.Πρώτα την περιφέρουνε ανα τον πλανήτη να την πηδήξει ο κάθε δυνατός και μετά μας την φέρνουνε ξεσκισμένη να την προσκυνήσουμε.Γι αυτό ας διαλέξουμε η τούς την πετάμε στα μούτρα κι οτι γίνει η ετοιμαζόμαστε για πήδημα μέχρι θανάτου.Μέχρι το 2020 θα μας έχουν λυθεί οι περισσότερες απορίες αλλά μάλλον θα είναι αργά,ήδη πολλά που πρίν λίγα χρόνια φάνταζαν τρελά είναι πραγματικότητα,ας μην πέρνουμε λοιπόν κανέναν στα αστεία,τουλάχιστον έν μέρει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σκοτεινιάζει και η ημέρα αρχίζει...

    Αναρωτιέμαι σε ποια παραγωγή να γυρίσει ο νέος της Πλατείας Συντάγματος, Γεωργίου και λοιπών συγγενών. Η ανεργία καλπάζει. Ειδικά στους νέους.

    Στην Ισπανία ξεπέρασε το 20% (εδώ και χρόνια κινείται σε διψήφια ποσοστά), ενώ στους νέους έρχεται στο ταπεινό 40%. Και μετά έχεις τους λαμάκες τους Αμερικάνους να κοροϊδεύουν γιατί φεύγουν οι νέοι στα 30 τους από το σπίτι…

    Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο καλά. Μένουμε και με τις γιαγιάδες και το ΕΚΑΣ τους.

    Αλλά, πράγματι, λένε να επιστρέψουν στην παραγωγή. Από την παραγωγή έρχονται. Παράγουν 5.000€ τον μήνα και καρπώνονται 800€. Έρχονται στην πλατεία μετά τις 9 το βράδυ. Τότε τελείωσαν την παραγωγή.

    Τότε τους επέτρεψε το ελαστικό ωράριο, οι (απλήρωτες) υπερωρίες του στελέχους του ενός χαρτονομίσματος. Τότε του επέτρεψε το παράθυρο του γραφείου και ο δείκτης του Προϊστάμενου. Το δάχτυλο που συνοδεύει με κίνηση την θρασύδειλη φράση του «Δες πόσοι είναι στην Πλατεία! Τόσοι περιμένουν αν δεν μπορείς εσύ!».

    Χάσιμο χρόνου είναι η συγκέντρωση στην Πλατεία. Πρέπει να γυρίσουμε στην παραγωγή και μετά τις 9 το βράδυ. Μόνο έτσι θα πάει μπροστά η γερασμένη της Γηραιάς κοινωνία.

    Λυπάμαι πολλές φορές που δεν με διαβάζει η μάνα μου και οι φίλες της. Να το δείξουν στις άλλες φίλες τους. Αυτές να κάνουν κρεβατομουρμούρα το ιστολόγιό μου στους συζύγους τους και να το διαβάσουν και αυτοί. Επίδομα iPad στις γυναίκες συνταξιούχους. Τέρμα τα μεσημεριανά. Μπας και δεν ξαναψηφίσουν τους μαργιόληδες. Μπας και συναναστραφούν προοδευτικά προς την αληθινή παραγωγή. Των παιδιών τους.

    Μια δασκάλα φίλη μου έλεγε πόσο δύσκολα είναι να διδάσκεις στο δημοτικό τα οπισθόπαιδα μιας κοινωνίας ακοινώνητης. Ευτυχώς στα χωριά είμαστε καλύτερα…

    Επιστρέφω στην επανάσταση. Ναι ρε επανάσταση. Όχι μόνο προς τη Βουλή. Αλλά και προς την κυρία πίσω δεξιά που χρόνια τώρα έλεγε «Μήπως θες να μπεις στο ψηφοδέλτιο του σωματείου; Θα βοηθήσει…» όταν της μίλαγες για αύξηση.

    Η Βουλή είναι το σύμβολο που πρέπει να γκρεμίσει την αφρόκρεμα της διαφθοράς. Το είδωλό μας μεγεθυντικά διαστρεβλωμένο.

    Ακολουθώντας τον Σωκράτη θα έλεγα ότι δεν είμαι πολιτικός για να δώσω λύση. Είμαι πολίτης και εντοπίζω το πρόβλημα και απαιτώ λύση. Για να βρω βέβαια τα αίτια του προβλήματος μπορώ να κάνω κριτική και αυτοκριτική. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα με βοήθαγε πολύ η γνώμη των άλλων. Μια βόλτα στις συνελεύσεις της Πλατείας θα με βοηθούσαν.


    Ρίξε ένα βλέφαρο και εδώ: http://gmt07.blogspot.com/2011/06/blog-post.html#ixzz1OQA8J7D3

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα