Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Για το Στρατηγικό Σχέδιο του Δήμου μας ρε γαμώτο!


Δυστυχώς δεν είμαι μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης κι έτσι δεν θα είμαι εκεί την Δευτέρα το απόγευμα όταν θα γίνει η συζήτηση για το λεγόμενο Επιχειρησιακό Σχέδιο (ΕΣ για συντομία στα επόμενα) του Δήμου μας.

Διάβασα όμως το κείμενο και θέλω να συζητήσω μαζί σας τις παρατηρήσεις μου και τα σχόλια μου για το θέμα αυτό. Πιθανόν οι απόψεις αυτές να είναι χρήσιμες και μετά την Δευτέρα, οπότε με το σκεπτικό αυτό θα συνεχίσω.

Η όλη εργασία, από ότι κατάλαβα, ξεκίνησε τον Αύγουστο και παρόλα αυτά ολοκληρώθηκε σε ένα μήνα! Οπότε πρέπει να κριθεί με επιείκεια και κυρίως με θετικό τρόπο. Δηλαδή πρέπει να αποτελέσει απαρχή ενός ουσιαστικού προβληματισμού όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών και φορέων. Άλλωστε νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που ο Δήμος προσπαθεί να ετοιμάσει κάτι τέτοιο, οπότε με όσα ακολουθούν θέλω να συμβάλλω στον προβληματισμό των συμπολιτών και δεν έχουν επικριτικό και απορριπτικό χαρακτήρα. 

Στο κάτω-κάτω το να διατυπώνω την άποψη μου –ναι, έστω και μέσω του ΕΡΜΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ- το θεωρώ ελάχιστη πολιτική μου υποχρέωση.  


Οι κοινωνικοί φορείς και μάλιστα οι Δήμοι, δεν λειτουργούν όπως οι επιχειρήσεις οπότε και δεν είναι δυνατόν να διοικούνται όπως οι ιδιωτικές, κυρίως, επιχειρήσεις. Το θέμα αυτό είναι τεράστιο αλλά θεωρώ αναγκαίο να το θίξω διότι είναι της μόδας η γενική, εντελώς μηδενιστική, κριτική του Δημόσιου Τομέα και μάλιστα των δημοσίων υπαλλήλων: το θέμα είναι πως ο δημόσιος τομέας θα είναι παραγωγικός, δηλαδή θα εξυπηρετεί τους πολίτες χωρίς να τους ταλαιπωρεί και θα βοηθάει την ανάπτυξη χωρίς «γρηγορόσημα» και τα «καττίς» στους διάφορους επιτήδειους ανευθυνο-υπέυθυνους.

Τα φαινόμενα ραθυμίας και μειωμένης σχετικά παραγωγικότητας που πολλοί καταγγέλλουν ως τα βασικά χαρακτηριστικά των δημόσιων υπηρεσιών, είναι προφανώς συνδεδεμένα με τα φαινόμενα διαφθοράς. Σε αυτή την κατάσταση «λαϊκής συμμετοχής» -δηλαδή υποταγής- στην διαφθορά, η απάντηση δεν είναι η οργάνωση των Δήμων κατά το πρότυπο των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Τέτοιες «μοντέρνες» επιθετικές θεωρίες άλλα σχέδια θέλουν να καλύψουν, αλλά για το θέμα αυτό ίσως επανέλθω με άλλο κείμενο.

Η στρατηγική για ένα Δήμο, έχει σχέση με την βασική πολιτική άποψη της αιρετής ηγεσίας του και ουσιαστικά πρόκειται για το λεγόμενο προεκλογικό της πρόγραμμα. Είναι δηλαδή το όραμα της Δημοτικής αρχής για το τι αλλαγές πρέπει να γίνουν στην ζωή των πολιτών συνολικά και σε βάθος χρόνου και όχι για μικρές προτάσεις βελτίωσης της ζωής των πολιτών που δεν είναι «στρατηγικού» χαρακτήρα.

Όμως, όχι μόνο στους Δήμους αλλά και στην Κυβέρνηση, από ότι έχει φανεί μέχρι σήμερα, κάθε προσπάθεια βελτίωσης των λειτουργιών, ακόμα και των πιο απλών, αποκτά στρατηγική σημασία -και ανάλογες δυσκολίες- επειδή ακριβώς πολλά θέματα εκσυγχρονισμού σε σχέση με την καθημερινότητα των δημοτών έχουν μείνει πίσω. Χωρίς αξιολόγηση και αναγνώριση των άξιων και ικανών,  για πολλούς δημόσιους υπάλληλους που «λάθρα βιώνουν», ειδικά στις μέρες μας, φαίνεται ότι ισχύει το επί «υπαρκτού σοσιαλισμού» λεγόμενο «προσποιούνται πως μας πληρώνουν οπότε κι εμείς προσποιούμαστε πως δουλεύουμε».

Όμως, παρόλη την μίζερη κατάσταση που ωθεί στην κατάθλιψη και στο κλείσιμο στον εαυτό μας, δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αγνοήσουμε την δύναμη των κοινών οραμάτων.

Στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου προσπάθησα να ανοίξω την συζήτηση σε αυτό που θεωρώ πολύ σημαντικό και που είναι ακριβώς η στρατηγική για την ανάπτυξη του Δήμου μας αλλά . . . ατύχησα. Τόσο η «Πρόταση» που διαμόρφωσαν φίλοι από το Ερημόκαστρο αλλά και τα σχόλια που έγιναν σε σχετικά κείμενα του ΕΡΜΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ έμειναν ηλεγραπτά και μάλλον ξεχάστηκαν.

Τα λέω αυτά, ως εισαγωγή, για να έχουμε όλοι μας την ίδια εικόνα για το πόσο δύσκολο είναι να διαμορφωθεί «στρατηγικό πλάνο» σε μια κοινότητα ανθρώπων όπως ο Δήμος μας.

Η στρατηγική θεώρηση της ανάπτυξης στο Δήμο μας είναι η συνολική, δομημένη και τεκμηριωμένη απάντηση στα ερωτήματα: πως φαντάζομαι και θέλω τους οικισμούς και τις παραγωγικές δυνάμεις του Δήμου μας έπειτα από είκοσι χρόνια, για παράδειγμα; Τι δουλειές θα κάνουμε; Τι σπίτια θα έχουμε; Πόσοι θα είμαστε; Τι θα είμαστε όσοι θα ζούμε τότε; κλπ., κλπ.

Προφανώς, τα ερωτήματα αυτού του τύπου μπορεί σήμερα να ακούγονται «θεωρητικά» και «χωρίς ουσία». Αλλά είναι οι απαντήσεις σε αυτά, που θα δώσουν την κινητήρια δύναμη στους πολίτες του Δήμου μας να συντονιστούν στην συλλογική προσπάθεια αναβάθμισης της ζωής μας.

Διότι ουκ επ’ άρτω ζήσεται μόνον άνθρωπος. Μπορεί η χυδαιοϋλιστική –φιλοσοφικός όρος είναι αυτός και όχι βρισιά- προσέγγιση ειδικά σήμερα, να τονίζει την οικονομική-χρηματική διάσταση της ζωής μας αλλά η ζωή δεν είναι μόνο τα λεφτά, όσο κι είναι αυτά, το ξαναλέω, σημαντικά.

Μιλώντας λοιπόν για το μέλλον και για την «στρατηγική» που θα ακολουθήσουμε, πρέπει να διαμορφώσουμε όλοι μας την ίδια περίπου εικόνα για το μέλλον, για το σύνολο σχεδόν των σχέσεων μας και όχι μόνο για το εισόδημα του καθενός.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός σχετίζεται άμεσα με την «θεωρία», με το κοινό μας όραμα δηλαδή για τον τόπο και είναι αυτός που πρόκειται να εμπνεύσει στους δημότες την διάθεση για διεκδίκηση του μέλλοντος που όμως στηρίζεται σε πολύ συγκεκριμένο παρόν. Για τον λόγο αυτό η διαδικασία διαμόρφωσης του οράματος, είναι κατεξοχήν πολιτική ενέργεια, με παρότρυνση της όσο το δυνατόν πιο μεγάλης συμμετοχής των δημοτών στη συζήτηση και όχι μόνο δουλειά «ειδικών», συμβούλων, κλπ.

Πιστεύω ότι αυτή η μαζική συμμετοχή των δημοτών στην συζήτηση για την διαμόρφωση των στρατηγικών στόχων είναι το πιο δύσκολο πρώτο σκαλί.  Θα έχει ενδιαφέρον, για παράδειγμα, να ανακοινώσουν οι υπεύθυνοι για την σύνταξη του συγκεκριμένου ΣΕ,  το πόσα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν, σε ποια σημεία και πόσα τελικά συμπληρώθηκαν και με ποιο τρόπο (με το χέρι, ηλεκτρονικά, κλπ.).

Πάντως, οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, στο βαθμό που είναι αποδεκτές και γίνουν κτήμα των πολιτών –τουλάχιστον της πλειοψηφίας τους- αποκτούν καταπληκτική δύναμη που ξεπερνά τους ασφυκτικούς οικονομικούς και χρονικούς περιορισμούς των Μνημονίων.

Το συγκεκριμένο ΕΣ που παρουσίασε ο Δήμος δεν το κάνει αυτό. Νομίζω μάλιστα ότι ο τρόπος που παρουσιάζει τα πράγματα με σοβαρές ελλείψεις και άχρηστες γενικολογίες και επαναλήψεις, δεν επιτρέπει την διαμόρφωση της εικόνας που η Διοίκηση του Δήμου μας τουλάχιστον προτείνει να αποδεχτούμε.

Σε σημαντικές πλευρές της φυσιογνωμίας του Δήμου θεωρώ –και θα το αποδείξω σε επόμενο κείμενο- ότι αγνοείται και «αφυδατώνεται» η πλούσια κληρονομιά και το πραγματικό δυναμικό του Δήμου μάλλον λόγω άγνοιας είτε ένεκα της Αυγουστιάτικης ραστώνης.

Υπάρχουν μάλιστα σημεία όπου γίνεται προσπάθεια να καλυφθεί η ημιμάθεια των συντακτών με χρήση «μοντέρνων» όρων και μεθόδων (η περιβόητη «σουότ ανάλυση») που μπορεί να εντυπωσιάζουν αλλά επί της ουσίας εξοντώνουν την κοινή λογική κι εφαρμόζονται λάθος. Αλλά για αυτά εν καιρώ.

Στο ΕΣ λοιπόν αναφέρεται η διατύπωση για το όραμα του Δήμου: «Ένας σύγχρονος και λειτουργικός Δήμος, με ανταγωνιστική οικονομία, περιβάλλον και ποιότητα ζωής για τους πολίτες, ικανός να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις».

Όμως οι όροι «ανταγωνιστική οικονομία», «ποιότητα ζωής», «σύγχρονες απαιτήσεις» (τίνος; Από ποιόν;) έτσι γενικώς και αορίστως δεν μπορούν να αποτελούν στρατηγικό στόχο αλλά δημιουργούν συγχύσεις.

Σύμφωνα με τους συντάκτες του κειμένου, το ΣΕ είναι «. . .  ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τοπικής και οργανωτικής - λειτουργικής ανάπτυξης για την περίοδο 2011-2014 . . . ένα πλαίσιο στρατηγικών στόχων και προτεραιοτήτων που εξειδικεύονται σε δράσεις με ορίζοντα τριετίας, για την προώθηση της τοπικής ανάπτυξης και την αναβάθμιση της οργάνωσης των υπηρεσιών του Δήμου . .

Μα είναι προφανές ότι στην τρέχουσα συγκυρία με τους ανύπαρκτους πόρους και στο χρονικό διάστημα που έχει η Δημοτική Αρχή  στην διάθεσή της, όχι στρατηγική αλλά ούτε καλά-καλά διαχειριστική αποστολή δεν θα προλάβει να υλοποιήσει. Η επιβίωση των δημοτών, για παράδειγμα, και η ενίσχυσή τους στις παραγωγικές τους προσπάθειες μου ακούγεται πιο «στρατηγικό» και «επιχειρησιακό» από το ογκώδες πόνημα. Η στρατηγική στόχευση σαφώς και ξεπερνά την τριετία εκτός εάν ως υποχθόνιος «στρατηγικός στόχος» αλλά απολύτως θεμιτός, έχει οριστεί η επανεκλογή της σημερινής Δημοτικής αρχής, αλλά τότε μιλάμε για άλλα πράγματα.

Κι ενώ στο κείμενο αναφέρεται ότι το ΣΕ . . .
. . . Υλοποιείται μέσω του ετήσιου προγράμματος δράσης του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του: Σκοπός της σύνταξης του ετήσιου προγράμματος δράσης είναι η εξειδίκευση του συνολικού τριετούς επιχειρησιακού προγράμματος σε ετήσιο πρόγραμμα των υπηρεσιών. Ο ετήσιος προγραμματισμός στοχεύει στον επιμερισμό των δράσεων του τριετούς προγράμματος στις υπηρεσίες, οι οποίες υλοποιούν τμήματα του επιχειρησιακού προγράμματος.
Εκπονείται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων: Κατά τη διαδικασία σύνταξής του συμμετέχουν: Αιρετά όργανα, Υπηρεσιακά στελέχη, Τοπικοί και άλλοι φορείς.
Αξιοποιεί δείκτες επίδοσης: Το επιχειρησιακό πρόγραμμα διατυπώνει μετρήσιμους γενικούς και ειδικούς στόχους, η επίτευξη των οποίων παρακολουθείται μέσω της αξιοποίησης συστήματος δεικτών επίδοσης. Για την παρακολούθηση της εξέλιξης της τιμής των δεικτών αξιοποιούνται τα στοιχεία (εσόδων / δαπανών, πόρων, εκροών, αποτελεσμάτων στους αποδέκτες) που τηρούνται στις βάσεις δεδομένων του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος ενός Δήμου.

Τίποτα από όλα αυτά δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο ούτε και ως ενδείξεις. Εάν δε, πρόκειται να γίνουν, τότε θα έπρεπε στο ΣΕ να δίνονται οι διαδικασίες και οι κατευθυντήριες αρχές προς τούτο, που όμως απουσιάζουν. Το ΣΕ απλώς καταγράφει ανωδύνως -και σε πολλά, λάθος!- την πραγματικότητα και υπογείως ευχολογεί!

Ένα πρώτο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου από το οποίο, προφανώς, εξαρτάται η τελική απόδοση στην υλοποίηση του ΣΕ. 

Αναφέρονται τα ονόματα των δημοτικών υπαλλήλων (64 άτομα συνολικά) και η ταξινόμησή τους σύμφωνα με τις γραμματικές τους γνώσεις αλλά δεν γίνεται καμία αναφορά στην αξιολόγηση του συγκεκριμένου ανθρώπινου προσωπικού, στις ανάγκες τους σε εκπαίδευση, εξοπλισμό, κλπ.

Όταν διαμορφώνεται η οργανωτική δομή του Δήμου ασχέτως με την πραγματικότητα, τότε είναι πιο πιθανόν στα καινούργια οργανογράμματα να πνιγεί κάθε καλή διάθεση βελτίωσης παρά να γίνει ο Δήμος και οι υπηρεσίες του πιο παραγωγικές, δηλαδή πιο εξυπηρετικές προς τον πολίτη.

Να, στην πρόταση του ΕΣ για την οργανωτική συγκρότηση του Δήμου, υπάρχουν 6 αυτοτελή (;) τμήματα με 15 γραφεία, 2 διευθύνσεις με 8 τμήματα και 16 γραφεία και δύο αποκεντρωμένες υπηρεσίες. Δηλαδή συνολικά είναι περίπου 45 γραφεία για 64 υπαλλήλους από τους οποίους 11 είναι ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης. Για να κυκλοφορήσει ένα χαρτί θα χρειαστεί μήνας και για να δοθεί μια «υπεύθυνη» απάντηση γραπτώς κάνας χρόνος.

Ποιος στελεχώνει τόσες επιτροπές και τομείς εργασίας; Ποιος και πως συντονίζει κι ελέγχει όλα τούτα; Κατά την γνώμη μου, μια τέτοια οργάνωση «κτίζει» γραφειοκρατία και αδρανοποιεί τις ενέργειες όσων την σκέφτηκαν με καλές «οργανωτικές» προθέσεις.

Εάν σκεφτόμασταν τώρα, από την αρχή, το στήσιμο του Δήμου και όχι όπως έχει διαμορφωθεί διαχρονικά με σχέσεις συναλλαγής και βολέματος ημετέρων, τότε είναι βέβαιο ότι θα κάναμε ένα μηχανισμό του Δήμου ευέλικτο με έμφαση στους «εργάτες» πρώτης γραμμής και όχι γραφειοπόντικες!

Εάν οι «σύμβουλοι» που συνέταξαν το κείμενο εργάστηκαν εθελοντικά τότε ο εθελοντισμός δέχτηκε βάναυσο κτύπημα. Εάν πληρώθηκαν ανάλογα με τις σελίδες που συμπλήρωσαν τότε η τσέπη μας δέχτηκε το κτύπημα. Πάντως μόνο με πληρωμή ανά σελίδα δικαιολογείται η όλη εμφάνιση. Από το σύνολο των 312 σελίδων στο όραμα και στην στρατηγική του Δήμου αφιερώνονται μόλις 3 σελίδες και αυτές τόσο γενικές που ακόμα και τα λίγα ενδιαφέροντα εξατμίζονται

Είναι βεβαίως σημαντική η καταγραφή τυπικών κανονισμών και νομικού πλαισίου που παρουσιάζονται στο ΣΕ, αλλά δεν είναι αρκετή. Στην πραγματικότητα το ΣΕ με την πληθώρα γενικών διακηρύξεων και αποσπασμάτων πολιτικών «κόπι πέιστ» από άλλα προγράμματα, μπορεί να αξιοποιηθεί μόνον ως βιβλιογραφική τεκμηρίωση στο πραγματικό και ουσιαστικό Στρατηγικός Σχεδιασμό του Δήμου μας. Ή για να το πως αλλιώς, εάν η Δημοτική Αρχή το θέλει πραγματικά, η πραγματική δουλειά αρχίζει από εδώ και πέρα! 

9 σχόλια:

  1. "Να αγαπάς την ευθύνη!
    Να λες: εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τον τόπο μου!
    Αν δεν σωθεί εγώ φταίω!"
    Νίκος Καζαντζάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο Ερμόλαε. Παρέλειψες όμως να πεις ότι απουσιάζει από τη λίστα των Συλλόγων του Δήμου... ο ΘΕΣΠΙΑΚΟΣ!!!!

    Έλεος κύριοι... Έλεος...

    Υπάρχει και πάτος σε αυτό το βαρέλι. Καταλαβαίνουμε ότι θέλετε να μας εξαλείψετε και να μας σβήσετε από τον χάρτη. Δεν θα σας κάνουμε τη χάρη. Θα αλλάξουμε Δήμο!!

    Θα πάμε στη Θήβα που μας έχει και γήπεδο να παίζουμε...

    Τώρα ο ΑΟΘ θα αρχίσει γράμματα προς τον Δήμο για την ανακαίνιση του νεόδμητου γηπέδου. Και το ξεκινάμε από τώρα ώστε σε 4 χρόνια που θα παραληφθεί το έργο και θα μπορούμε να παίζουμε, θα έχει ήδη αλλοιωθεί από τις προπονήσεις και τον καιρό. Έτσι, θα έχουμε περάσει 4-5 χρόνια από τα 14 που χρειάζεται ένα τέτοιο έργο.

    ΔΗΜΕ ΘΗΒΑΙΩΝ, ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΠΙΑΚΟΥ ΤΩΡΑ!!!! ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΩΝ ΒΑΓΙΩΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. GMT.Λυπάμαι γιατί ξεπέρασες κάθε όριο.Αν το κριτήριο σου για τα πάντα είναι ο θεσπιακός,τότε ο πύχης είναι πολύ χαμηλά και μάλλον θα σκοντάψεις πάνω του.Αν επίσης τόσο ευκολα εκφράζεις αφορισμούς για τον Δήμο αλλά και για πρόσωπα αυτού,τότε καλό είναι να είσαι λίγο πιο προσεκτικός στην ανάγνωση,γιατί πράγματι ο θεσπιακός απουσιάζει από τη λίστα με τους συλλόγους,σίγουρα από λάθος,αλλά αν κοιτάξεις στην σελίδα 74 που έχει τα μέλη της επιτροπής θα δεις στη θέση "32. Θεσπιακός: Σελιανίτης Γιώργος".Εξάλλου εγώς ως μέλος της επιτροπής θυμάμαι τον εκπρόσωπο στην πρώτη συνεδρίαση.Αν έχεις εμπάθειες ή κολήματα δεν είναι σωστό να τις εκφράζεις γιατί θίγεις υπολήψεις.Όσο για την αλλαγή Δήμου,πριν το ζητήσεις επίσημα,πέρνα μια βόλτα και ρώτα στον τ. δήμο Θίσβης ή Βαγίων και θα σου πουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ Ανώνυμε που ασχολήθηκες με το μήνυμά μου. Η κινητικότητα έχει πέσει στα τοπικά blogs και υπάρχει ανάγκη για λακριντί.

    Μάλλον δεν κατάλαβες τον τόνο. Αν διάβαζες το ιστολόγιό μου, ίσως να καταλάβαινες το ύψος του πήχη. Δεν βέβαια είσαι και υποχρεωμένος. Υπάρχουν και καλύτερα πράγματα να κάνεις.

    Δεν είμαι μέλος της Διοίκησης του Θεσπιακού και αυτό με ελευθερώνει να λέω περισσότερα πράγματα. Και το ότι αναφέρεται ή δεν αναφέρεται ο ΑΟΘ στο ΕΣ δεν με ενδιαφέρει γιατί είτε έτσι είτε αλλιώς, η ομάδα υπάρχει. Κι ούτε είναι κάτι που οφείλεις να το αναζητάς πρώτο σε ένα ΕΣ ενός Δήμου. Απλώς αστειεύτηκα γιατί… απλώς το πρόσεξα. Είναι σαφές ότι είναι από λάθος. Θα ήταν πολύ μικρό να στεκόμουν εκεί. Εσύ Ανώνυμε διέκρινες εύκολα τη μικρότητα. Θα έχεις παρελθόν και έργο στα κοινά. Μοιράσου μαζί μας τις διαπιστώσεις από το ΕΣ. Εγώ έχω μικρότερη εμπειρία και μικρότερη αναλυτική ικανότητα από τον Ερμόλαο και περιμένω από ανθρώπους σαν εσένα να μου ανεβάσουν τον πήχη ακόμη πιο πάνω πριν σκάσω πάνω του.

    Βέβαια, δεν καταλαβαίνω γιατί θίγω υπολήψεις με το να σατιρίζω το γεγονός της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης ενός έργου που με αφορά. Εγώ θίγω υπολήψεις ή οι υπεύθυνοι έθιξαν 2 χωριά αθλούμενους νεολαίους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλό στρίψιμο έκανες GMT.Όσο για το χιούμορ αν ο μόνος που το καταλαβαίνει είναι ο φέρων,τότε κατι δεν πάει καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελπίζω η συμμετοχή σου στην Επιτροπή Διαβούλευσης να μην έχει την ίδια αποτυχία που έχει και το χιούμορ μου.

    Ελπίζω στην Επιτροπή διαβούλευσης να μην έχεις την ίδια ισχυρογνωμοσύνη που φέρεις εδώ. Δεν είναι ωφέλιμο για τους άλλους να θεωρείς κάτι Α επειδή το θεωρείς εσύ Α.

    Καλή τύχη και ελπίζω να συνεχίσεις στην παρέα. Έχουμε ανάγκη από ανοιχτόμυαλους και ανθρώπους που δεν αλλάζουν άποψη και θέση όπως ο άνεμος φυσά. Όχι χαμαιλέοντες όπως εγώ που μόλις με στρίμωξες με τα επιχειρήματα, έστριψα τρέχοντας ηττημένος.

    Ξέρεις εγώ είμαι μικρός και είτε ένα κείμενο είναι 2 παράγραφοι, όπως το 10 σχόλιό μου, είτε σε ένα 350, όπως το ΕΣ, εγώ βρίσκω μόνο την κατινιά. Ελπίζω να μην μοιάζεις σε μένα. Εγώ δεν συμμετέχω στα κοινά. Εσύ όμως είναι ενεργός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αγαπητοί παραπάνω και γιατί δεν πάτε στην συνεδρίαση και να ζητήσετε το λόγο και να μιλήσετε.

    Και εσείς κ. Έρμο όλα αυτά που γράφετε είναι πολύ καλές παρατηρήσεις. Νομίζω όμως ότι δημοσιεύοντας τα, μόνο εδώ, χάνονατι. Γιατί δεν πάτε στην συνεδρίαση; Είναι ανοικτές και κανονικά όλος ο κόσμος θα έπρεπε να είναι εκεί και όποιος έχει άποψη να πάρει το λόγο και να μιλήσει.
    Αγγελική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα Αγγελική,

    σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου.

    Έχεις δίκιο. Η ουσιαστική πολιτική πράξη είναι η παρουσία στις οργανωμένες εκδηλώσεις συναντήσεις των κοινωνικών φορέων και μάλιστα του Δήμου. Το “τις αγορεύειν βούλεται” είναι πάντα μια υγιής πρόκληση. Εν προκειμένω όμως νομίζω ότι η συγκεκριμένη επιτροπή είναι “κλειστή” αλλά δεν ορκίζομαι. Πάντως ειδικά σε τούτη τη συνεδρίαση για λόγους άσχετους με τη θέλησή μου δεν μπορώ να παρευρεθώ.

    Θεωρώ πάντως την όλη προσπάθεια θετική παρόλο το φλύαρο και σε πολλά άσχετο του ΕΣ και θα συμβάλλω με τα κείμενα μου στον προβληματισμό της Δημοτικής Αρχής. Χάνονται λες; Δε νομίζω. Σκέψου ότι εσύ, ας πούμε, τα πρόσεξες και για εκείνα που συμφωνείς θα μπορέσεις την Δευτέρα να διατυπώσεις την άποψη σου.

    Σε επόμενα κείμενα πάντως θα διατυπώσω με αφορμή το ΕΣ τις σκέψεις μου για την στρατηγική του Δήμου μας κι ελπίζω να μπορείς κι εσύ να εμπλουτίσεις -ακόμα και διαφωνώντας- τα γραφόμενά μου.

    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μπλα μπλα μπλα ψαχτε λιγακι για τα σπιτια του τζογου και του χασισιου στις θεσπιες για αυτη την νεολαια που ξοδευεται και καντε κατι εσεις που εισαστε μορφωμενοι δωστε καποια κινητρα η τελος παντων ας βρουμε καποια λυση στο θεμα. αυτο ειναι φωνη απελπισιας. ψαχνω τροπο να ζησω μιαν αλλη ζωη αλλα δεν ξερω τι πρεπει να κανω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα