Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Η επανάσταση της αδράνειας


Πήρα το ακόλουθο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ από το Δημαρχείο μας

Αλίαρτος    13/10/2011
  Ενημερώνουμε τους Δημότες μας ότι στα πλαίσια των κινητοποιήσεων, που εξήγγειλαν  οι εργαζόμενοι στους Δήμους, ενάντια στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και στις περικοπές των αποδοχών και των εργασιακών δικαιωμάτων τους, έχουν προβεί σε καταλήψεις των Δημαρχείων, μεταξύ των οποίων και του Δήμου Αλιάρτου έως 19-10-2011. Οι υπηρεσίες λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας για επείγουσες περιπτώσεις.

Δηλαδή σε ποιόν ασκείται πίεση; Όταν καταλαμβάνεται το Δημαρχείο, πως «πιέζεται» η κυβέρνηση της τρόικας; Επειδή δεν θα εξυπηρετηθούν οι δημότες του Δήμου μας, θα αλλάξουν οι συνειδήσεις μας και θα ψηφίσουμε όλοι . . . το άλλο κόμμα, που πριν δύο χρόνια μας κυβερνούσε για να διαδεχτεί ετούτη την κυβέρνηση των λεφτών που υπήρχαν αλλά στο μεταξύ κουρεύτηκαν. Και το άλλο κόμμα, η ΝΔ, θα διαπιστώσει ως κυβέρνηση ότι οι πιστωτές μας δεν δέχονται τα καλύτερα, τα δικά της επιχειρήματα και το μόνο που θέλουν είναι τα λεφτά τους οπότε θα την υποχρεώσουν να κάνει τα ίδια. Το ερώτημα γιατί ο Σαμαράς βιάζεται να γίνει Πρωθυπουργός ανήκει στην ψυχανάλυση αλλά δεν είναι αυτό που με ενδιαφέρει εδώ.


Ταυτόχρονα με το Δήμο μας, παρόμοιες κινήσεις γίνονται σε όλους σχεδόν τους κοινωνικούς χώρους, σε οργανισμούς και επιχειρήσεις του Δημόσιου Τομέα. Ειδικά η «κατάληψη» έχει γίνει μορφή πάλης για κάθε πρόβλημα. Με το παραμικρό και χωρίς να έχουν εξαντληθεί οι προϋποθέσεις μιας κορύφωσης του αγώνα, η λύση είναι η «κατάληψη». Ίσως με τον τρόπο αυτό δεν μπορεί να αφαιρεθεί ο μισθός του καταληψία και σε τέτοιους καιρούς δεν είναι να χάνεις ευρώ. Ίσως.

Στις ιδιωτικές επιχειρήσεις στο μεταξύ, όπου οργιάζει η εργοδοσία, δεν κουνιέται φύλλο. Κανείς δεν διανοείται να κάνει «κατάληψη» και οι μόνοι που κάνουν κάτι είναι οι ίδιοι οι επιχειρηματίες που κάνουν «εγκατάλειψη» από επενδύσεις και σχέδια ανάπτυξης εν αναμονή καλύτερων ημερών.

Τον παλιό καιρό, όταν ο σοσιαλισμός ως πρώτο στάδιο προς την κομμουνιστική κοινωνία ήταν ακόμα όραμα κι επιδίωξη,  όλα όσα συμβαίνουν θα ήταν η περιγραφή μια προεπαναστατικής κατάστασης: υπουργεία καταλαμβάνονται, εργαζόμενοι δηλώνουν ευθαρσώς ανυπακοή και δεν έχουν καμία δυσμενή συνέπεια, αστυνομικοί βιαιοπραγούν με βάναυσο τρόπο και κανείς δεν τιμωρείται, απόστρατοι μπουκάρουν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ή Εξοπλισμών;) και δεν αντιδρά κανείς, η δικαιοσύνη δεν ασκεί διώξεις κι όταν το κάνει –όπως στο ποδόσφαιρο με τους στημένους αγώνες και τον «αγαπούλα»- το αποτέλεσμα είναι προκλητικώς αντίθετο με την κοινή λογική. Κι όταν πρόκειται για συμφωνημένες και δίκαιες δαπάνες, οι Ελεγκτές - Δικαστές δεν εγκρίνουν κονδύλια για βιβλία ή για τις πληρωμές δημοτικών υπαλλήλων στο όνομα της εξοικονόμησης και με διάφορες τυπικές προφάσεις και πάλι δεν τιμωρείται κανείς.

Οι λεγόμενες κοινωνικές λειτουργίες του κράτους (μάζεμα σκουπιδιών, παιδικοί σταθμοί, σχολεία,  πανεπιστήμια, δημόσιες συγκοινωνίες, νοσοκομεία, κ.α.) είναι εντελώς διαλυμένες και στην γωνιά περιμένει ο κάθε εργολάβος, τρίβοντας τα χέρια του, για την αλά Βαλκάνια, ιδιωτικοποίηση, χωρίς όρια και προδιαγραφές.

Ο κατεξοχήν κρατικός μηχανισμός οικονομικής βίας, η εφορία, δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια: ο φοροφυγάς είναι ο με επίσημο τρόπο ευνοημένος συναλλασσόμενος με το Δημόσιο: να «τα βρούμε» σε όλο και πιο χαμηλή βάση.

Ακούω τις δηλώσεις των συνδικαλιστών (του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ κυρίως) και εξοργίζομαι με το θράσος τους. Το ίδιο παθαίνω ακούγοντας τα στελέχη του κυβερνητικού κόμματος να λένε ότι για όλα τα προβλήματα που φαίνεται ότι δεν υπάρχει λύση «φταίνε οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών». Κι ενώ στις κυβερνήσεις αυτές είχαν παρελάσει όλοι οι σημερινοί πολιτικοί, κανείς από αυτούς δεν αισθάνεται την ανάγκη να εξαφανιστεί κυριολεκτικά από το προσκήνιο και με ντροπή να χωθεί στα υπόγεια του σπιτιού του. Αντίθετα είναι όλοι τους παρόντες, έτοιμοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες κι εκθέτοντας εαυτούς στην λαϊκή κρίση, η οποία λαϊκή κρίση, χάρη στις προσδοκίες πελατειακής εξυπηρέτησης τους επιλέγει και πάλι ως αντιπροσώπους και νομοθέτες.

Το ωραίο είναι ότι ως προτεινόμενο διέξοδο από αυτή την επικίνδυνη παράσταση προτείνεται η διεξαγωγή εκλογών όπου η επιλογή θα γίνει ανάμεσα στους ίδιους τους γνωστούς που οδήγησαν το καράβι την ξέρα.

Ω, πόσο ηθελημένα αδύναμη είναι η μνήμη των πολιτών όταν πρόκειται για να βολευτεί κανείς!

Στις ημέρες μας, η ανεκτικότητα της Δημοκρατίας εξαντλείται στο κοινωνικό αυτοματισμό –φοβερός όρος!- το να στρέφεται μια κοινωνική ομάδα ενάντια στις άλλες και τα κρατικά όργανα να παρακολουθούν.

Μα ποιος και για ποιο λόγο συντονίζει αυτό το μπάχαλο;

Εάν δηλαδή αύριο γίνει ντου στη Βουλή και προπηλακιστούν βουλευτές και δεν αφεθούν οι αντιπρόσωποι του λαού να ψηφίσουν τον νέο προϋπολογισμό, ας πούμε, προφανώς και θα πρόκειται για αδρανοποίηση του κράτους αλλά δεν θα ξέρουμε από ποιόν και γιατί. Το βέβαιο είναι ότι κάποιοι «εργολάβοι» της εξουσίας θα είναι στη γωνιά για να αναλάβουν και το κράτος.

Η λεγόμενη Αριστερά χαιρετίζει όλα τούτα συλλήβδην και τα ερμηνεύει ως σχεδόν προεπαναστατική κατάσταση. Θεωρεί αυτομάτως υγιή την αντίδραση των δημοσίων υπαλλήλων ενάντια σε μια καταστροφική πολιτική που, πράγματι, ρημάζει κυριολεκτικά τα εισοδήματα τους και διαλύει το θεσμικό πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων: η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων εκεί που ήταν εντελώς αδιαπραγμάτευτη τώρα με νεολογισμούς όπως «εφεδρεία» έχει γίνει σχεδόν αποδεκτή.

Το ίδιο κάνει και για άλλες ομάδες (ταξιτζήδες) με όχι σαφή «ταξικό» προσανατολισμό και σίγουρα Νεοδημοκρατική πολιτική πατρωνία. Παλιότερα (φθινόπωρο του 2008) το ίδιο είχε πει για τις εξεγέρσεις στις φυλακές (Αλαβάνος).

Όμως κάθε εξέγερση δεν είναι προοδευτική. Κάθε αντίδραση στην επίσημη κυβέρνηση δεν είναι πάντα υπέρ των πολιτών. Ειδικά αυτές τώρα είναι επίδειξη απελπισμένης αντίδρασης με προδιαγεγραμμένες συνέπειες για τους αντιδρώντες ψηφοφόρους: το κλείσιμο τους στο μαντρί των κυβερνητικών κομμάτων.

Η αντίδραση αυτή των συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων δεν αλλάζει τις συνειδήσεις των συγκεκριμένων εργαζομένων. Απλώς τους κάνει να ψάχνουν άλλο «αφεντικό» για να τους «τακτοποιήσει». Μπορεί η «συμπαράσταση» των Αριστερών κομμάτων σ’ αυτούς τους αγώνες να φέρνει πρόσκαιρα μικρά εκλογικά οφέλη στα κόμματα αυτά, αλλά μακροπρόθεσμα καλλιεργεί την χωρίς αρχές εγωιστική απείθεια και τον τσαμπουκά και αυτό δεν έχει καμία σχέση με την αγωνιστικότητα όπως παραδοσιακά την εξεδήλωνε και προσπαθούσε να καλλιεργήσει η Αριστερά.

Τον παλιό καλό καιρό, με την σοσιαλιστική επανάσταση ποθητό ζητούμενο, όλη τούτη η κοινωνική ανυπακοή θα ζέσταιναν τις καρδιές των επαναστατών διότι θα προετοίμαζε το κλίμα για την τελική έφοδο στα Τσαρικά Χειμερινά ανάκτορα. Θα γινόταν προσπάθεια να συντονιστεί η κοινωνικά αντίδραση, να επεκταθεί και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και κυρίως να διαμορφωθεί ενιαίος βηματισμός τόσο συνδικαλιστικά όσο και πολιτικά.

Αλλά τα κόμματα της Αριστεράς δεν μπορούν ακόμα να συμφωνήσουν σε ελάχιστα κοινά, θα συντονιστούν στους λαϊκούς αγώνες;

Πολιτικά μαγαζιά σαν θρησκευτικές ομάδες, αδιαφορούν στην πραγματικότητα για τις καυτές ανάγκες των πολιτών. Κι ενώ σε αυτούς τους καιρούς θα έπρεπε συντονισμένα και σοβαρά να είναι δίπλα στους εργαζόμενους για τις ακόμα πιο δύσκολες μέρες που θα ‘ρθουν, εκείνοι, οι καρεκλοκένταυροι, συμπεριφέρονται ως μοναχοί του Μεσαίωνα. Ο κάθε κομματικός μηχανισμός, τρεφόμενος από τον κρατικό προϋπολογισμό και ενισχυόμενος από τον ιστορική δέσμευση των ψηφοφόρων του, διακηρύσσει την δική του αλήθεια επιβεβαιώνοντας με αυτό ότι η έννοια «Αριστερά» θέλει προσδιορισμό και ίσως δεν υπάρχει πλέον έτσι όπως ιστορικά την γνωρίσαμε.

Μας περιμένουν δύσκολες μέρες και οι κοινωνικοί φορείς (σύλλογοι, σωματεία, σχολεία, Εκκλησία) πρέπει να σταθούν δίπλα στους πολίτες. Όχι με αίσθημα ελεημοσύνης για τους φτωχούς και τους ανέργους αλλά με επιδίωξη της στήριξης της αξιοπρέπειας των πολιτών και την εμφύσηση στον καθένα μας της πίστης στην συλλογικότητα και στην κοινή προσπάθεια. Μέσα από τη δοκιμασία αυτή πρέπει να εξέλθουμε όλοι πιο άνθρωποι και όχι απλώς σωσμένοι καταναλωτές.

Στον αγώνα αυτό ο Δήμος μας έχει τον δικό του ιδιαίτερο ρόλο και θα έπρεπε η μορφή του αγώνα των στελεχών και των υπαλλήλων του να αποβλέπει στην προσφορά ακόμα καλύτερων υπηρεσιών προς τους δημότες και ταυτόχρονα κτύπημα της κρατικής αυθαιρεσίας. Το Δημαρχείο θα έπρεπε να μένει ανοικτό και να γίνεται «κυψέλη» και στρατηγείο για την κοινωνική αλληλεγγύη και όχι να μένει κλειστό και να σωρεύονται στα γεμάτα σκουπίδια καλάθια τα πλαστικά ποτήρια με τους καφέδες των καταληψιών του.

11 σχόλια:

  1. Επειδή έγινε αναφορά στο άλμα στον ουρανό. Έστω και να υπάρξει το ελικόπτερο, τίποτα δεν εξασφαλίζει το αύριο. Τότε μάλιστα ξεκινάει το δεύτερο ημίχρονο. Βλέπε Αίγυπτος, όπου η στρατιωτική ηγεσία πάτησε πάνω στα πτώματα των μαρτύρων της ελευθερίας.

    Η αντίδραση έρχεται από τα μέχρι πρότινος ευνοημένα "παιδιά" του συστήματος. Έρχεται με τρόπο που θυμίζει το γεγονός ότι ουδέποτε υπήρχε στη χώρα αυτή διαβάθμιση στις μορφές αντίδρασης. Είναι διαφορετικό να κάνεις αποχή από τα μαθήματα γιατί δεν έχεις πετρέλαιο θέρμανσης. Άλλο κατάληψη επειδή σε ωθούν στην παραπαιδεία και άλλο να κάνεις τα παραπάνω επειδή δεν σε πάνε εκδρομή. Ή άντε να κλείνεις κανέναν κόμβο για τον τελευταίο λόγο. Να προσθέτεις στην ταλαιπωρία του συναθρώπου σου.

    Βέβαια αυτά που ζούμε τώρα είναι εξαιρετικά κομβικά. Δεν συγκρίνονται με αίτημα μια μεγαλύτερη αύξηση από τον πληθωρισμό.

    Αν δεν μεταφραστεί σε κάτι δημιουργικό αυτή η μαζική αντίδραση, τότε θα γίνουμε ξανά χλεύη των παμπόνηρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΟΝΟ ΘΥΜΟ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ? ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ?
    ΞΕΡΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΟΤΙ ΟΙ ΟΤΑ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΑΝ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ? ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΕΝΩ ΑΥΤΟΙ ΒΑΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΑΤΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΣ ΜΕ 20 ΕΥΡΩ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ?
    ΠΟΤΕ ΕΝΑΣ ΚΝΙΤΗΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΗΣ?
    ΓΙΑ ΠΟΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΙΛΑΣ ?
    ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΠ΄ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ?
    ΞΕΡΩ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ , ΞΕΡΩ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΟΛΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΦΟΒΆΤΑΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΩΛΟΚΤΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ?
    ΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΎΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΤΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΑΥΤΟΊ ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΘΑΡΣΗ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΑ ΗΤΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΤΙΣ ΜΑΥΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΘΩΕΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΑΝ ΑΥΤΟΊ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΟΥΣΑΝ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥΣ . ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ . ΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΙΛΑΜΕ ? ΓΙ ΑΥΤΗΝ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΠΟΛΟΥΣΑΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΖΑ ΠΟΥ ΗΣΟΥΝ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙΣ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ? ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ? ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΙ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΑΣΕ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ?
    ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΚΑΤ ΑΠΟΚΟΠΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΙΑΣΤΟΥΝ ?
    ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΦΑΣΗ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ
    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΗΔΙΕΣ
    ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΞΕΡΓΕΣΗ ? ΕΚΛΕΠΤΙΣΜΕΝΑ ΟΠΩΣ ΕΣΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ ? ΜΕ ΜΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΙΣΩΣ ? ΜΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΖΕΙΣ ? ΣΕ ΠΟΙΟ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΧΡΟΝΟ? ΤΙ ΜΑΡΞ ΔΙΑΒΑΖΕΣ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΙΠΟΤΕ ? ΤΑ GOLDEN BOYS ΤΟΥ CITY ΚΑΙ ΤΗΣ WALL STREET TON EXOYN ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ Σ΄ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ
    ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΤΟ ΠΑΙΡΝΩ
    ΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΜΟΝΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΕΝΑΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΠΙΚΑΣΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ? ΜΟΝΟ ΤΕΧΝΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΡΠΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε 1:29

    Τον θυμό τον βλέπω, πράγματι, αλλά στην τρικυμισμένη θάλασσα του μυαλού σου νομίζω πως χάθηκε η λογική. Εάν το σημείωμα αυτό με σκέψεις ατάκτως ριγμένες σε βοήθησε να ηρεμήσεις, τότε όλα καλά.

    Εάν θέλεις να τα βάλεις σε μια σειρά και να τα συζητήσουμε ένα-ένα, ιδού ηλε - πεδίον δόξης λαμπρόν.

    Οπωσδήποτε όμως χρειάζεται μερικά πράγματα να τα διευκρινήσεις.

    Εάν πράγματι πρόκειται για μια «κωλοκατάληψη στο Δημαρχείο» τότε ποιο είναι το θέμα; Και ναι, για μένα το Δημαρχείο, το Σχολείο, οι δημόσιοι χώροι γενικώς, πρέπει να είναι οι «ιεροί χώροι» του Δήμου όχι για λόγους υπερβατικούς αλλά για λόγους πρακτικούς: ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο από τον κάθε πολίτη, είναι ένδειξη και μέτρο δημοκρατικής συνείδησης. Κάθε επαναστατική κίνηση, κάθε εξέγερση που δεν είχε δημοκρατικές αρχές πολύ σύντομα εκφυλίστηκε σε τρομοκρατία και καταστροφή. Καιρός να μάθουμε διότι δεν χρειάζεται να ξαναπάθουμε!

    Κι αν εσείς (ποιοι είστε άραγε;) δεν σέβεστε τον δημότη, τότε προς τι όλος ο φιλιππικός ενάντια σε «κνίτες που έγιναν καπιταλιστές» -που τέτοια τύχη!- και ενάντια επίσης σε κάποιον που διάβαζε τον Μαρξ και δεν κατάλαβε τίποτα; Ποιος κατάλαβε δηλαδή τι ήθελε να πει ο ποιητής-Μαρξ που ισχυριζόταν πως με τα γραφόμενα του δεν ετοίμαζε συνταγές για τις κουζίνες του μέλλοντος και ότι ο ίδιος δεν ήταν . . . Μαρξιστής!

    Καληνύχτα και . . . καλή σκέψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Περικλής όταν έχτιζε τον Παρθενώνα έπαιρνε κάθε χρόνο την έγκριση του Αθηναικού λαού για να συνεχίσει αφού πρώτα τους παρέθετε τα πεπραγμένα και τους παροσίαζε τον απολογισμό του έργου του .
    Ένα έργο για το οποίο ήταν για τους πολίτες και όχι γι αυτόν . Για τον Δήμο . Και όλοι σέβονταν το δημόσιο γιατί πρώτα αυτός έδινε το παράδειγμα . Δεν έκανε πράγματα για ίδιον όφελος .
    Γι αυτό και αναφερόμαστε σ΄αυτήν την δημοκρατία ΄. Κράτος του Δήμου .
    Στην χώρα μας τον χρόνο που μιλάμε είναι κράτος των βουλευτών , κράτος των Δημάρχων , κράτος των δικαστών και όχι κράτος των πολιτών .
    Τα υπουργεία είναι τσιφλίκια των υπουργών , τα δημαρχεία των δημάρχων και τα διακστήρια των δικαστών . Γιατί να σεβαστείς κάτι που το έχουν σφετεριστεί ήδη καποιοι ? Και βέβαια να σεβαστείς το δημόσιο κτίριο τον δημόσιο χώρο αλλά πως αφού δεν σε εξυπηρετεί δεν είναι γιο σένα τον πολίτη . Φτιάχτηκε ένα κράτος για να εξυπηρετεί τους λίγους .
    Στην αρχαία ελληνική ιδώτης σημαίνει ηλίθιος . Εμείς γίναμε όλοι ιδιώτες όλα είναι ιδιωτικά ιδιωτική πρωτοβουλία . ιδιοκτησία , τα πεζοδρόμιοα που είναι η μονοκατοικία μας είναι δικά μας μην παρακάρει άλλος μην περπατήσει άλλος πως να μην περνούσε και από τον δρόμο κανείς .
    Γιατί έτσι μας έμαθαν το δικό μας το ιδιωτικό και όχι του Δήμου . Το παράδειγμα οι ηγέτες τον δίνουν στην Κοινωνία . Όταν το δημόσιο το χρησιμοποιείς για το δικό σου όφελεος όταν θεωρείς ότι το κτιριο της Βουλής είναι η βίλα σου και μπορείς να κάνεις ότι θέλεις πως ένας απλός πολίτης που στερείται τα βασικά θα σεβαστεί τα δημόσια κτίρια ?΄
    όσο για την δημοκρατική συνείδηση την έχουμε χάσει προ πολλού γιατί απλά δεν είαχμε ποτέ .
    Η εκπαίδευση που πήραμε η παιδεία μας δεν μας δίδαξε κάτι τέτοιο . Το μεγαλείο της Αθηναικής Δημοκρατίς του Περικλή δεν μας το δίδαξαν γιατί απλούστατα ήθελαν να μας κάνουν ιδιώτες και το κατάφεραν .
    και σε τελευταία ανάλυση θα σκεφτώ το δημόσιο κτίριο όταν το δικό μου σπίτι καίγεται ? Πως το βλέπεις ? Σαν παρακμή μήπως της δημοκρατικής μας συνείδησης και των δημοκρατικών μας αρχών ?
    Ναι ο Μάρξ δεν έδωσε συνταγές και δεν προέλεψε το μέλλον αλλά είπε τα εξής: 0ι μεσαίες τάξεις, ο μικροβιομήχανος, ο μικροέμπορος, ο χειροτέχνης, ο αγρότης, όλοι τους πολεμούν την αστική τάξη, για να σώσουν την ύπαρξη τους από τον αφανισμό σαν μεσαίες τάξεις. Συνεπώς, δεν είναι επαναστατικές αλλά συντηρητικές. Κάτι παραπάνω είναι αντιδραστικές: προσπαθούν να γυρίσουν προς τα πίσω τον τροχό της ιστορίας. Και όταν είναι επαναστατικές, αυτό γίνεται εφόσον βρίσκονται μπροστά στο επικείμενο πέρασμα τους στις γραμμές του προλεταριάτου, εφόσον υπερασπίζουν όχι τα σημερινά, άλλά τα μελλοντικά του συμφέροντα, έφ' όσον εγκαταλείπουν τη δική τους άποψη για να πάνε με την άποψη του προλεταριάτου». Σοφός ε?
    Μόνο που σήμερα ο εχθρός είναι αόρατος και η μεσαία τάξη δεν ξέρει ποιον να πολεμήσει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Ανώνυμε 9:16

    μάλλον είσαι ο ίδιος Ανώνυμος αλλά κι αν δεν είσαι, η σκέψη που εκφράζεις είναι συνέχεια του προηγούμενου, του θυμωμένου, που έριξε, σχεδόν έφτυσε, τόσες σκέψεις στην . . . οθόνη.

    Πράγματι έτσι είναι τα όσα αναφέρεις περί της Αθήνας του Περικλή αλλά και της σύγχρονης εκπαίδευσης. Όντως μας μετέτρεψαν σε ιδιώτες,αυτάρεσκα πλάσματα κλεισμένα σε μικρούς εγωισμούς που όταν ζορίζονται φτάνουν έως την αυτοκαταστροφή τους. Αλλά η εξήγηση της καταστροφής και η αναζήτηση των αιτίων είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την ίδια την διάπραξή της. Κι αν υπάρχουν πολλά και τεκμηριωμένα δικαιολογητικά για εγκλήματα και καταστροφές που διαπράττουν οι αγανακτισμένοι έως απελπισίας “ιδιώτες” σε μια στιγμή συλλογικής έξαρσης, ως ανώνυμο πλήθος σχεδόν όχλος, κι αν ένεκα του χάους δεν μπορούν να βρεθούν οι διαπράττοντες τις ανομίες, είναι δύσκολο λογικά να βρεθεί λόγος αποδοχής και επιβράβευσης τους. Και βεβαίως τα εγκλήματα των ανθρώπων που ασκούν εξουσία είναι που καλύπτονται πολλές φορές με προκλητικό τρόπο απο τους ίδιους, αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι αντεπιχείρημα, πρόσχημα και αφορμή για ατομικό ξεσάλωμα.

    Όταν καίγεται το σπίτι μου θα προσπαθήσω να το σώσω αλλά όταν η πυρκαγιά πλησιάζει προς το χωριό μας, θα πάω μαζί με τους άλλους να την σβήσω ή θα τρέξω μαζί τους για να γλιτώσω. Κι αν έχω φροντίσει να είμαι εκπαιδευμένος μαζί με άλλους στον τρόπο αντιμετώπισης τέτοιας καταστροφής, τότε θα γλυτώσουμε και πιο πολλοί.

    Ξέρεις, στις μαζικές καταστροφές (σεισμοί, πυρκαγιές, κλπ.) περισσότερα θύματα προκαλεί η άτακτη και βίαιη κίνηση του πλήθους απρά το ίδιο το φυσικό (ή κοινωικοπολιτικό όπως τώρα η κρίση) φαινόμενο

    Πέρα από τις “μαρξιστικές' αναλύσεις με έντονες φροϋδικές αποχρώσεις για την λεγόμενη “μεσαία τάξη”, προτιμώ να βλέπω τον πολίτη και την ατομική τους ευθύνη από το πως καθαρίζει το πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι του -και δεν αρκείται στην καταγγελία προς τον “άχρηστο Δήμαρχο”- μέχρι και την έκφραση επώνυμης και υπεύθυνης πολιτικής αντίθεσής του στο “σύστημα” και στις διάφορες απαίσιες εκφάνσεις του.

    Δες για παράδειγμα αποσπάσματα από δηλώσεις ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στις προηγούμενες εκλογές παραπλεύρως ( http://gmt07.blogspot.com/2011/10/blog-post_19.html) κι έλα μετά να μου αναπτύξεις όσες θεωρίες θες για το πως οι ίδιοι σχεδόν άνθρωποι θα ξαναπούν τα ίδια για τον άλλο “καταλληλότερο” υποψήφιο Πρωθυπουργό, του άλλου κόμματος.

    Η εξουσία, κάθε εξουσία, είναι “επί” των πολιτών και είναι επιρρεπής σε “νόμιμα” εγκλήματα και πλείστες όσες αυθαιρεσίες που όλοι μας καταγγέλλουμε. Θεωρώ ότι η πιο αποτελεσματική απάντηση σ' αυτή την στάση είναι η προσωπική αντίσταση και η διατύπωση εμπράκτως της άλλης άποψης δια του προσωπικού παραδείγματος.

    Και διαπιστώνω ότι είναι πολλοί οι συμπολίτες μας που το κάνουν αυτό, που επιμένουν να συμπεριφέρονται ως εάν η “κάθαρση” της πολιτικής τραγωδίας να εξαρτάται από αυτούς και μόνο. Και διαπιστώνω επίσης με θλίψη ότι όλο και μειώνεται ο αριθμός τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. το φτύσιμο καμμιά φορά κάνει καλό αγαπητέ μου
    δεν αμφιβάλλω ότι το 80% των Ελλήνων έχουν την ευθύνη γι΄αυτό που ζούμε σήμερα και βέβαια συνυπολογίζω και την ατομική ευθύνη . Κανείς δεν είναι υπυθυνος για τίποτε φταίνε πάντα οι άλλοι . Αυτό μάθαμε . Αυτή η λογική επικρατεί .Και βέβαια αυτοί που μας εκπροσωπούν είναι η εικόνα της Κοινωνίας μας. Ο καθρέπτης μας .
    Έγραψα ακριβώς τι λέει ο Μάρξ δεν έβαλα ούτε ένα κόμμα δικό μου . Είναι ατόφιο το κείμενο .
    Ο μεγάλος Μαρκούζε στην Ψυχολογία των μαζών γράφει τα εξής
    ΕΙΔΑΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΖΕΣ ΔΕΝ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ
    ΟΤΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ Η ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΗΣ ΙΔΕΕΣ ΧΟΝΔΡΙΚΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΟΥΤΕ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΡΟΥΝ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΚΛΥΖΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΙΝΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ
    ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΖΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ
    ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΤΡΟΠΟ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ
    ΙΔΑΝΙΚΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ
    ΕΙΔΑΜΕ ΤΕΛΟΣ ΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΒΙΑΙΑ ΚΑΙ
    ΑΚΡΑΙΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
    ΣΕ ΑΥΤΕΣ Η ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ
    ΓΡΗΓΟΡΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΓΕΝΝΗΘΕΙ Η ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΑ
    ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΕ ΣΕ ΜΙΣΟΣ
    ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΗΔΗ ΝΑ
    ΠΡΟΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ

    ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΠΙΟ ΣΑΦΗ ΡΟΛΟ ΤΩΝ

    ΜΑΖΩΝ

    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΗΘΙΚΕΣ

    ΔΥΝΑΜΕΙΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ

    ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ Η ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ

    ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΩΔΕΙΣ ΟΧΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣ

    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑΝ ΒΑΡΒΑΡΟΙ

    ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ

    ΔΙΕΥΘΥΝΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ

    ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΖΕΣ

    Είναι μάλλον καιρός να ξαναδιαβάσουμε την ιστορία .
    Πάντα λέω ότι μόνο μέσα από την γνώση μπορείς να βρείς λύσεις άλλωστε τα ερωτήματα έχουν μπει αιώνες πριν και οι απντήσεις έχουν δοθεί .
    Δεν μπορώ να υπερασπιστω το δημόσιο γιατί δεν μου ανήκει ειναι ιδιωτικοποιημένο. Και είμαστε συνυπεύθυνοι όλοι μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαιρετώ τον γνωστό Ανώνυμο,

    Πρέπει καταρχήν να σημειώσω ότι για πολλά σημεία των σχολίων μου, σε τούτη τη συζήτηση, δεν έχω λάβει τις δέουσες επεξηγήσεις τις οποίες με ενδιαφέρον αναμένω. Τέλος πάντων.

    Μερικές αναρτήσεις πιο πίσω, αναφέρθηκα κι εγώ στην διδαχή της ιστορίας, όπως κι αν την διαβάζει κανείς, που είναι βεβαίως βεβαίως η μη διδαχή. Διότι η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται ούτε έρχεται το τέλος της. Πάντα υπάρχει ενδεχόμενο και πάντα συμβαίνει ο τρόπος αυτός εξέλιξης των κοινωνιών να γραφτεί με άλλο τρόπο από αυτόν που οι «σοφοί» προλέγουν. Οι εκπλήξεις, δυσάρεστες τις πιο πολλές φορές, είναι πάντα παρούσες.

    Αντιγράφοντας κι εγώ έναν μάστορα της πολιτικής τέχνης, τον Λένιν, προσυπογράφω λοιπόν το ότι «η πραγματικότητα είναι πιο πλούσια από την πιο πλούσια ανθρώπινη φαντασία», αλλά τέτοιου είδους αναφορές είναι απλά ευφυολογήματα, εφόσον δεν μας βοηθούν στο να αποφασίσουμε τι ακριβώς πρέπει να πράξουμε κάθε συγκεκριμένη φορά.

    Δηλαδή, μιλώντας για τις μεγάλες κινήσεις στην Ιστορία, είναι αλήθεια ότι καταγράφονται στο βιβλίο της οι μεγάλες μεταβολές που έγιναν από μικρές μειοψηφίες και φωτισμένους ηγέτες. Αλλά αυτή η διαπίστωση σε τίποτα δεν μας βοηθάει όταν πρόκειται να αποφασίσουμε εμείς, εσύ κι εγώ δηλαδή, τη συμπεριφορά μας σε κάθε συγκεκριμένη στιγμή. Το αν δηλαδή θα πάρω μέρος στην τάδε απεργία ή το αν θα ρίξω την συγκεκριμένη μολότοφ, δεν εξαρτάται από φιλοσοφικό λογισμό και συνειδητοποίηση της ιστορικότητας της στιγμής. Το αν δε, η συγκεκριμένη ενέργειά μου έχει επιπτώσεις που ίσως καταγράψει η Ιστορία, τότε θα είμαι ένας άλλος Ήρωας (Ηρόστρατος ή Δημόφιλος) ή μια απλή σύμπτωση, μια ανώνυμη υποσημείωση στο τελικό ιστορικό κείμενο.

    Εξάλλου πολλές φορές οι άνθρωποι είχαν την αίσθηση ότι ζούσαν μεγάλες ιστορικές στιγμές και τελικά έμειναν με την βεβαιότητα του γελοίου κι άλλες φορές που η μεγάλη σημασία των στιγμών τους καταγράφηκε εκ των υστέρων στην Ιστορία, ενώ οι πρωταγωνιστές χαμπάρι δεν πήραν, θεωρώντας ότι έκαναν κάτι απλό κι ασήμαντο.

    Το να επιλέγεις όμως την γνώμη κάποιων διανοητών, μεγάλων είναι η αλήθεια, όπως αυτοί που ανέφερες, για να τεκμηριώνεις την καταστροφική αδράνεια ή τον μηδενισμό κάθε δημιουργικής συμμετοχής, απλώς σέ –και μάς- καταδικάζει στο πραγματικό περιθώριο και στην πολιτική και κοινωνική ανυποληψία.

    Πάντα ο καθένας μας μπορεί και πρέπει να κάνει τη διαφορά που ζητάμε όλοι μαζί και μάλλον είναι πιο κοντά στη σκέψη μου ο λόγος του Καζατζάκη που μου θύμισε σε προηγούμενη ανάρτηση μου ο φίλος Στειριώτης: "Να αγαπάς την ευθύνη!
    Να λες: εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τον τόπο μου! Αν δεν σωθεί εγώ φταίω!". Όχι για να αυτομαστιγώνσαι στην αδυναμία σου ή να γίνεσαι «ψώνιο» επιδιώκοντας να επιδείξεις με εγωισμό την ανώτερη ψυχική σου συγκρότηση αλλά συμμετέχοντας στην κοινωνία των πολιτών, αυτών των μικρών και ασήμαντων μερμήγκων που είναι ικανοί για τα πολύ μεγάλα και τα πιο μικρά κι αναίσχυντα ταυτοχρόνως.

    Τέλος, σε ότι αφορά την προσωπική μας στάση ως προς τη Δημόσια περιουσία νομίζω ότι μας ταιριάζει ο μύθος που κάπου αναφέρει ο Μπρεχτ νομίζω, για κάποιο μικρό τυφλό παιδάκι που ζητιάνευε και που κάποιος αξιοπρεπέστατος περαστικός όταν διαπίστωσε την αδυναμία του μικρού να προστατέψει τον εαυτό του, του άρπαξε τα λίγα νομίσματα που είχε στην μικρή του χούφτα κι έφυγε. Όχι ότι το Δημόσιο είναι ανυπεράσπιστο παιδάκι αλλά σίγουρα μερικοί από εμάς δεν έχουν κανένα ενδοιασμό να καταπατήσουν, να διαλύσουν και να ληστέψουν αδίστακτα ότι άφησε η αδιαφορία των τοπικών και άλλων αρχόντων που εμείς όμως επιλέγουμε να αποφασίζουν για πάρτη μας.

    Αλλά αυτή η απαράδεκτη και καταδικαστέα στάση των αρχόντων μας, καθόλου δεν νομιμοποιεί τη δική μας «επαναστατική» ή ή και «πατριωτική» συμπεριφορά, που το περιτύλιγμα από τσιτάτα μεγάλων ανδρών δεν μπορεί να κρύψει την ανηθικότητα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε για την τρικυμία υπάρχει η δραμαμινη,για την εν κρανιω τρικυμία η επιστήμη το ψάχνει.κανε λίγο υπομονή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει εν κρανίω τρικυμία τέλος πάντων
    μ΄ αυτά και μ΄ αυτά νομίζω ότι καμιά επαναστατική ή πατριωτική συμπεριφορά δεν υπάρχει στα γραφόμενα μου κι ούτε θεωρώ ότι θα γίνει καμιά εξέγερση με την κατάληψη ενός Δημαρχείου .
    Η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν έχει να κάνει με την κατάληψη του Δημαρχείου σε μια συγκεκριμένη στιγμή . Ο πολίτης πάντα πρέπει να εξυπηρετείται . Είναι Νόμος .
    θα αναφερθώ πάλι στον Μαρκούζε και θα πω ότι αυτοί οι ίδιοι που χειροκροτούν τους άρχοντες μας αυτοί οι ίδιοι είναι που τους προπηλακίζουν .
    Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι όσοι πέρασαν από τα φοιτητικά έδρανα και κατάληψη έκαναν και συνθήματα έγραψαν στους τοίχους του Πανεπιστημίου . Εκεί δεν υπήρχε ατομική ευθύνη , μάλλον ήταν κάτι άλλο απ΄ αυτό που μιλάμε σήμερα .
    Δεν μπορώ να καταλάβω πως η κατάληψη παλιά ήταν επαναστατική πράξη και σήμερα είναι κατακριτέα και εναντίον του πολίτη .
    Σήμερα δηλαδή πως θα αντιδράσουμε ? Θα βάλουμε τα κουστούμια μας από το Κολωνάκι θα καθαρίσουμε το πεζοδρόμιο μας μόνοι μας και θα αναμένουμε τι ?
    Ερώτηση κάνω . Αναρωτιέμαι κι εγώ .
    Και για να μην θεωρηθεί ειρωνικό θα πω το εξής : Όταν εγώ ψώνιζα από το Κολωνάκι έδινα το παράδειγμα να πάνε και οι φίλοι μου να πάνε εκεί να ψωνίσουν είτε από ανταγωνισμό είτε από ζήλεια . Όταν έχτιζα Μεζονέτα στα Μεσόγεια ήμουν το καλό παράδειγμα και μάλιστα είχα γόητρο, είχα κοινωνική καταξίωση και όλοι μας μα όλοι μας ζούσαμε με το όνειρο της μονοκατοικίας , του εξοχικού και του 4χ4 αυτοκινήτου . Μόνοι μας όμως , με τα ντουβάρια και τις ρόδες . Οι κτήσεις έγιναν κτήτορες όπως είπε και ο Επίκουρος .
    Κανένας από εμάς δεν θα πάει να σώσει το χωριό του από την φωτιά . θα πάνε οι συνήθεις ύποπτοι , τους οποίους θα πούμε και ηλίθιους Αυτό φαίνεται και τώρα . Δεν είμαστε αλληλέγγυοι ο ένας με τον άλλο . Έχει χαθεί όχι η ατομική μας ευθύνη αλλά η ανθρωπιά μας . Χάθηκε κάπου στις μεζονέτες και τα εξοχικά Κι αυτό είναι πιο σημαντικό για μένα αυτήν στιγμή . Πως θα την βρούμε δεν ξέρω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πάντως, από όλη τη συζήτηση η ακροτελεύτια σημερινή παράγραφος νομίζω ότι έχει το ζουμί: «. . . Αυτό φαίνεται και τώρα . Δεν είμαστε αλληλέγγυοι ο ένας με τον άλλο . Έχει χαθεί όχι η ατομική μας ευθύνη αλλά η ανθρωπιά μας . Χάθηκε κάπου στις μεζονέτες και τα εξοχικά Κι αυτό είναι πιο σημαντικό για μένα αυτήν στιγμή . Πως θα την βρούμε δεν ξέρω.»

    Πίκρα και απογοήτευση εκφράζεις Ανώνυμε και ίσως κούραση. Δικαιολογημένα. Ακούγεται παρόλα αυτά, σχεδόν εκκλησιαστική η διατύπωση. Όμως ο φιλοσοφικός συλλογισμός σου, με το βαθύτατο ηθικό περιεχόμενο, δεν πρέπει, προτείνω, να μας οδηγεί σε μια εκ του μακρόθεν θεώρηση των πολιτικών και κοινωνικών πραγμάτων. Διότι εκτός από το ερώτημα «τι σου είναι ο άνθρωπος!» και τη θλιμμένη διαπίστωση σου, υπάρχει και η πραγματικότητα που απαιτεί πολιτική και όχι πολιτικάντικη αντιμετώπιση.

    Λοιπόν, νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιος που να μπορεί να δείξει «που χάθηκε η ανθρωπιά μας και η αλληλεγγύη» διότι δεν νομίζω ότι χάθηκαν: κάπου ασφυκτιούν και ψάχνουν τρόπο να φανούν. Να γιατί μίλησα για απελπισμένη αντίδραση κι όχι για συντονισμένη και με σχέδιο μεθόδευση ενός αγώνα.

    Ή μάλλον νομίζω ότι θα βρούμε την ανθρωπιά μας στην κοινή διεκδίκηση και στους αγώνες. Όχι κρίνοντας απόμακρα και θλιμμένα αλλά σκεφτόμενοι δημιουργικά και συζητώντας. Διότι η πολιτική διεκδίκηση είναι σημείο και χαρακτηριστικό της ανθρωπιάς μας, αν θυμηθούμε το Αριστοτέλειο ορισμό του ανθρώπου ως «ζώου πολιτικού»

    Επειδή όμως κανείς δεν ξέρει, δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποκλινόμαστε στον αυθορμητισμό και να «τα σπάμε». Δεν είναι το «σπάσιμο» και «το κάψιμο» η σύγχρονη έκφραση επαναστατικότητας και ούτε και οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι διεκδίκησης. Εντάξει, μερικοί από εμάς, οι πιο θερμόαιμοι και ίσως οι πιο νέοι, θα το κάνουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή ή άλλος τρόπος. Ούτε η απεργία ή η κατάληψη δημόσιων υπηρεσιών είναι η μοναδική μορφή αγώνα και μάλιστα τόσο εύκολου πλέον.

    Μάλιστα, θεωρώ ότι το «στέγνωμα» της φαντασίας των κινημάτων σε ότι αφορά τις επιλογές των μορφών πάλης, σχετίζεται με τον τρόπο που τα κινήματα καθοδηγούνται και γιατί όχι, δημιουργούνται. Πιστεύω ότι οι σημερινές ηγεσίες τους, αποβλέπουν στην αξιοποίηση τους για ιδιοτελείς κομματικούς λόγους –ενίοτε και εντελώς προσωπικούς- και όχι στην αλλαγή των συνειδήσεων και στην αυτονόμησή τους από τη κηδεμονία των «ειδικών» και των «εργολάβων» της επανάστασης είτε της διαχείρισης. Αλλά επ’ αυτού άλλη φορά.

    Η κατάληψη, ας πούμε, ενός δημόσιου χώρου που μετατρέπει αυτόν τον χώρο σε φρούριο των εγκλείστων, ακόμα και σημειολογικά, τους αποκόβει από το υπόλοιπο σώμα της κοινωνίας. Μπορεί η πρώτη κατάληψη να είχε «επικοινωνιακό» δυναμικό, άντε και η δεύτερη αλλά όταν έγινε συνήθεια, έχασε κάθε ενδιαφέρον: η μορφή του αγώνα «καπέλωσε» το περιεχόμενο, όποιο κι αν ήταν αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το καλό είναι ότι συμφωνούμε στο τέλος
    αν καιυπήρχε μια ένταση στην αρχή ΄
    Ένα άλλο καλό είναι ότι ξανάδιαβασα Μαρξ , Μαρκούζε , Αριστοτέλη . Ξαναβρίσκω τον προσανατολισμό μου και μάλλον τον πολιτισμό μου . Η ΠΑΙΔΕΙΑ και η ΓΝΩΣΗ μόνο αυτή μπορεί να μας σώσει και να μάθουμε στα παιδιά μας την Τέχνη της ζωής κατά Αριστοτέλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα