Η κατάληξη ‘-ογλου’ στα επίθετα των νεοελλήνων παραπέμπει σε προσφυγική (μικρασιατική) καταγωγή. Είναι σαφώς τουρκογενής και σημαίνει ‘τον γιό’ αυτού που είναι το πρώτο συνθετικό του επιθέτου. Για παράδειγμα ‘Κουγιουμτζόγλου’ είναι ο ‘γιός του χρυσοχόου’ διότι ‘kuyumcu = κουγιουμτσή’ είναι ο ‘χρυσοχόος’ κι έτσι θυμήθηκα τον συνθέτη μας Κουγιουμτζή.
Πολλές φορές τα οικογενειακά επίθετα έχουν ένα ‘φορτίο’ που μας συνοδεύει και πολλές φορές μας επηρεάζει. Μπορεί να είναι υποτιμητικά (Κώστας Μουλαράς για παράδειγμα) και οι απόγονοι θέλουν να τα αλλάξουν. Μπορεί να είναι αστεία (Μαρία Πίπα, για παράδειγμα) και οι κάτοχοί τους ντρέπονται ή το ξεπερνούν με χιούμορ. Μπορεί να εκφράζουν άσχημη συμπεριφορά (Ντίνα Σαχλή, για παράδειγμα) και η σημερινή απόγονος και κάτοχος του επιθέτου φροντίζει με την συμπεριφορά της να βρίσκεται μονίμως στο άλλο άκρο για να μην επιβεβαιώνει τα χαρακτηριστικά του επιθέτου της.
Να, στα πιο δικά μας ας πούμε, στα τουρκικά η λέξη şon (τσον) σημαίνει ‘τελευταίος’ και η λέξη oglu (ογλού) σημαίνει ‘γιός’. Η σύνθεση των δύο μας κάνει ‘τσόνογλου’ που σημαίνει ‘ο γιός του τελευταίου’. Επειδή τα γλωσσολογικά δεν είναι το ισχυρό μου σημείο πάντως, είμαι ετοιμος να δεχτώ κάθε διόρθωση. Αλλά ‘δράττομαι της ευκαιρίας’ που λένε και έρχομαι στην ουσία του κειμένου που είναι η επιστολογραφία της κ. Τσόνογλου.
Λοιπόν, φαίνεται ότι η δική μας αντιπρόσωπος κ. Τσόνογλου, ίσως θέλει να ξεπεράσει την ‘ρετσινιά’ που κουβαλάει το οικογενειακό επίθετο της και έτσι θέλει να είναι πρώτη, και για αυτό προέβη στην σύνταξη και κυκλοφορία της πρόσφατης ανοικτής επιστολής της. Να φαίνεται δηλαδή ότι πρώτη αυτή έθεσε το θέμα της προσθήκης του ονόματος 'Θεσπιές' στο όνομα του Δήμου μας.
Μπορεί αυτή να είναι η μέθοδος με την οποία η βουλευτής επιθυμεί να μας γνωστοποιεί τις απόψεις της αλλά εγώ τουλάχιστον δεν θυμάμαι αντίστοιχο τέτοιο διάβημα της.
Τώρα όμως δεν πρόκειται για αυτό. Τώρα, χρησιμοποιεί ως πρόφαση τον Δήμαρχο και ανακοινώνει στους πολίτες την άποψη της που όμως είναι ταυτόσημη με εκείνη του Δημάρχου. Οπότε, η όλη αυτή επικοινωνιακή παράσταση γίνεται για τόνωση του πολιτικάντικου προφίλ της και καταπώς λέει και ο λαός μας ‘θέλει η π... να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει’.
Προφανώς και τα επικοινωνιακά τερτίπια της βουλευτή μας θα με άφηναν αδιάφορο αν δεν προκαλούσαν την πολιτική μου ευαισθησία για τους θεσμούς της πολιτείας. Ουσιαστικά, με τον τρόπο της κ. Τσόνογλου, το κύρος του θεσμού του Δημάρχου δέχθηκε πλήγμα.
Η ανοικτή επιστολή, από καθαρά επικοινωνιακή άποψη, έχει την έννοια ότι ο συντάκτης της, εν προκειμένω η βουλευτής κ. Τσόνογλου, είδε και αποείδε κι αφού έκρουσε επανειλημμένα την πόρτα του Δημάρχου, για το συγκεκριμένο αίτημα των ψηφοφόρων της και δεν πήρε απάντηση, τι να κάνει η γυναίκα, απευθύνεται στον λαό της εκλογικής της περιοχής και του λέει: ‘εγώ το είπα στον Δήμαρχο διότι αυτός, αν και πρόκειται για προεκλογική του διακήρυξη, μπορεί να μην το κάνει. Εγώ το καθήκον μου το έκανα αλλά ο Δήμαρχος αδιαφόρησε και εγώ τον παραδίδω στην κρίση σας ’. Πολύ σωστά το έχουν επισημάνει σχολιαστές σε σχετικές αναρτήσεις όπως εδώ.
Κανονικά, θα έπρεπε η βουλευτής να στείλει επιστολή στον Δήμαρχο (όχι ανοικτή) -εφόσον εκείνος δεν απαντάει στις τηλεφωνικές κλήσεις της- και να του επισημαίνει την διάθεσή της να βοηθήσει στην υλοποίηση της προεκλογικής του δέσμευσης που αφορά και ψηφοφόρους της) οπότε ο Δήμαρχος θα της απαντούσε ότι την ευχαριστεί για το ενδιαφέρον της και ότι προσβλέπει στην συνεργασία της καθώς και ότι έχει ο ίδιος προγραμματίσει να φέρει το θέμα αυτό στην συνεδρίαση του ΔΣ την συγκεκριμένη ημερομηνία, κλπ. Θα ήταν απολύτως θεμιτό και οι δύο πλευρές (Δήμαρχος και βουλευτής) να συμφωνήσουν και να δώσουν ταυτόχρονα τις επιστολές τους στην δημοσιότητα.
Λέω ότι έτσι θα έπρεπε να γίνουν τα πράγματα κανονικά, εαν η βουλευτής ενδιαφερόταν λιγότερο για το ‘φαίνεσθαι’ και ’ακούγεσθαι’ και περισσότερο για την ουσία των καταστάσεων. Εξάλλου εάν πράγματι την ενδιέφερε η αξιοποίηση του ιστορικού δυναμικού του ονόματος ‘Θεσπιές’, θα φρόντιζε να στείλει εγκαίρως ανοικτές και κλειστές επιστολές και να τηλεφωνήσει όταν ο ‘Καλλικράτης’ σχεδιαζόταν στα υπόγεια και συζητιόταν στην Βουλή αλλά τότε η απουσία της (και μαζί με την δική της και των άλλων κυβερνητικών αντιπροσώπων του λαού της Βοιωτίας) έκανε κρότο.
Ο κ. Δήμαρχος το γεγονός αυτό δεν το σχολίασε άρα δεν θέλησε να του δώσει τέτοια διάσταση. Ίσως θέλει να χειριστεί το όλο θέμα σε χαμηλούς τόνους αλλά για το κύρος του θεσμού καλό θα είναι στην συνεδρίαση του ΔΣ να πει δυό λόγια και να μην φανεί ότι τα θέματα Νο 16 και 17 της ημερησίας διατάξεως τίθενται κατόπιν υποδείξεως και ενδιαφέροντος της κ. Τσόνογλου. Οι ημερομηνίες πάντως αυτό δείχνουν: η επιστολή της βουλευτή μας έχει ημερομηνία 4 Φεβρουαρίου 2011 ενώ οι προσκήσεις του Δημάρχου προς τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου 2011 από ότι μου είπανε. Τα τοπικά ιστολόγια ηλεδημοσίευσαν την επιστολή στις 7 Φεωβρουαρίου 2011.
Σε ότι αφορά την ουσία του θέματος, για το όνομα του Δήμου μας, έχω ξαναγράψει και τώρα μερικούς μήνες μετά, όλα εκείνα επαληθεύονται.
Θεωρώ πάντως θετικό και δείγμα πολιτικής εντιμότητας την στάση του κ. Ντασιώτη. Το είχε υποσχεθεί και δεσμευτεί γραπτώς και το τηρεί. Το θέμα όμως με την τοποθέτηση της ιστορικής έδρας του Δήμου στην Ασκρη, νομίζω ότι δεν έχει καμία σχέση με την ιστορική αλήθεια ούτε και με την τρέχουσα πραγματικότητα και σε αυτό έχουν ήδη αναφερθεί κι άλλοι έστω χρησιμοποιώντας σκληρές εκφράσεις. Η προσπάθεια να ικανοποιήσαμε χαζές τοπικιστικές ορέξεις που δεν στηρίζονται πουθενά, μας γελοιοποιεί όλους μας. Σε τίποτα δεν μειώνεται το κύρος του Ησιόδου από αυτό και καθόλου δεν μειώνεται ο σεβασμός μας προς τους συντοπίτες μας Παλιοπαναγαίους που μοχθούν και προοδεύουν.
Εκείνο που νομίζω όλοι μας έχουμε ανάγκη είναι να διαμορφώσει χωρίς βιασύνη ο Δήμος το πλαίσιο για την ανάδειξη του ιστορικού μεγέθους των τόπων για τους οποίους είναι υπεύθυνος και να καθιερώσει τις εκδηλώσεις -χωρίς κακογουστιά και προχειρότητα- που τους πρέπει.
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
ΑπάντησηΔιαγραφήTHN ΙΔΙΑ ΗΜΕΡΑ 11/2/2011 ΣΤΙΣ 12:00 ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ "ΠΕΡΙ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΕΛΟΥΣ 0,5% ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΘΕΣΠΙΩΝ " ΚΑΙ "ΠΕΡΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΑΓΙΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΛΙΑΡΤΟΥ" ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΨΙΦΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΣΚΡΗ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΔΡΑ (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΠΕΡΝΟΥΣΕ ΑΛΟΙΩΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ)ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΗ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΣΟΝΟΓΛΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΘΕΣΠΙΕΣ" ΣΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.
"ΕΝΤΙΜΟΣ" ΚΑΙ ΦΟΡΟΜΠΙΧΤΗΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ.
ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΑΚΡΙΒΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.
Εμείς σκεφτόμαστε να αλλάξουμε το όνομα τραίνο που μας φόρεσαν οι πολιτικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς πάτε να βρείτε το μπελά σας?
Ρε πατριώτες δεν υπάρχει κάποιο όνομα που να σας ενώνει?
Αφήστε του τοπικισμούς.
το 0,55% ειναι υποχρέωση εκ του νόμου που πληρωνει ήδη η αλίαρτος και παρανόμως δεν πληρώνει η δημοτική ενότητα θεσπιών.το ενιαίο τέλος υδρευσης συμφέρει την δημ.ενοτ.θεσπιών γιατι πληρώνει περισσότερα από την αλίαρτο,αρα αν υπάρξει αυξηση δεν αφορα την δημ.εν.θεσπιών
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα στους Ανώνυμους φίλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 8:33
Δεν πιστεύω ότι η αλλαγή ονόματος και η καθιέρωση ιστορικής έδρας του Δήμου μας μπαίνουν στο τραπέζι για να μας αποπροσανατολίσουν από την αύξηση των τελών. Εάν ο Ντασιώτης ξεκινούσε την θητεία του με τέτοιους επιπόλαιους χειρισμούς, θα έχανα κάθε ιδέα για το επίπεδο της ευφυΐας του. Εκτός, εάν αυτό το 0,55% είναι πράγματι επαχθές για τις επιχειρήσεις του χωριού μας. Δηλαδή, για ένα κατάστημα στο Ερημόκαστρο, πόση είναι αυτή η επιβάρυνση; Πόσους καφέδες με 1€ πρέπει να πουλήσει για να τα μαζέψει; Εάν όμως είναι υποχρέωση -όπως ισχυρίζεται ο έτερος Ανώνυμος- πως και δεν τηρήθηκε όλα αυτά τα χρόνια;
Ανώνυμε 12:53,
φαίνεται ότι ξέρεις κάτι παραπάνω από όλους μας. Μπορείς να μας διαφωτίσεις και σε τούτο; Πάνω σε τι υπολογίζεται αυτό το 0,55%: Στις πωλήσεις των επιχειρήσεων; Στην επιφάνεια που καταλαμβάνουν; Πως επαληθεύεται και πως εισπράττεται πρακτικά;
Μήπως κάποιος απο τον Δήμο (την σχετική υπηρεσία) μπορεί να το διευκρινίσει;
Συμπατριώτη από το Δίστομο,
Το όνομα για κάθε Δήμο δεν είναι απλή προσφώνηση. Αντανακλά την ιστορική και παραδοσιακή γνώση (και τιμή) που οι δημότες έχουν για τον τόπο τους. Μπορεί πράγματι μερικές φορές όπως στην δική σας περίπτωση να είναι απλή παράθεση των ονομάτων των πρώην οικισμών και συμφωνώ μαζί σου ότι καλό θα ήταν σε τέτοιες περιπτώσεις να βρεθεί ένας κοινός τόπος. Στις πιο πολλές περιπτώσεις των Καλλικρατικών δήμων, αυτό έγινε και πολλοί σημερινοί δήμοι δεν αναγνωρίζονται.
Στην δική μας περίπτωση, η σύνθεση δύο ονομάτων με ιστορικό βάθος δεν νομίζω ότι ενοχλεί. Είναι σαν κοινό εμπορικό σήμα και προσωπικά δεν με ενοχλεί. Εξάλλου, τι διάολο, επιταγές θα κόβουμε και θα χρειάζεται κάθε τόσο να γράφουμε την ονομασία σιδηρόδρομο;
Ρεπορτάζ του STAR Λαμίας αναφέρει ότι κάτοικοι της Αλιάρτου μαζεύουν υπογραφές για να παραμείνει το όνομα όπως έχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέσα από αυτό μπορούμε να δούμε και να εκπαιδευτούμε για τους πολιτικούς ελιγμούς. Είναι εξαιρετικό το πως καταφέρνει κανείς να φέρει οποιαδήποτε κατάσταση στα μέτρα του.
Ας μάθουμε λοιπόν:
Προεκλογικά η πλευρά Ανεξάρτητης Κίνησης Πολιτών (που εξελέγη) δεν πήρε ψήφους από τις Θεσπιές γιατί «προδόθηκε» ως προς το όνομα. Η πλευρά Βίτση το εκμεταλλεύτηκε και πήρε το μεγάλο κομμάτι.
Μετεκλογικά η «συμπολίτευση» πια προσπαθεί να ικανοποιήσει και ένα ηθικό (και μη ουσιαστικό θέμα κατά τη γνώμη μου) ζήτημα που πολλοί στις Θεσπιές το θεωρούν σημαντικό. Η «αντιπολίτευση» συσπειρώνει τους Αλιαρταίους ψηφοφόρους ποντάροντας στον (ανούσιο αλλά υπαρκτό) τοπικισμό.
Απόδειξη είναι ότι η πραγματικότητα θέλει μια περιοχή να εκμεταλλεύεται ότι έχει. Και όσον αφορά στον νέο Δήμο μας, είναι ανόητο να μην υπάρχει το «Θεσπιών» μέσα του. Δυστυχώς είναι το ελάχιστο και ενδεχομένως το μέγιστο που μπορούμε να προσφέρουμε. Δεν έχουμε και πάρα πολλά συλλογικά να προσφέρουμε ως χωριό.
Από την άλλη τώρα η «αντιπολίτευση» δεν θέλει να προχωρήσει ο Δήμος στην μετονομασία του για να μην πάει στράφι ο ιδρώτας και το αίμα της παράταξης Βίτση…
Ωραία…
πείτε μου τελικά είμαστε τόσο χαζοί και αναλώνουμε τις δυνάμεις μας σε τοπικισμούς και φανατισμούς και χάνουμε την ουσία;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω τι να σκεφτώ για τους συμπολίτες μου(από Αλίαρτο είμαι) που μαζεύουν υπογραφές να μην μπει το όνομα Θεσπιές αλλά δεν βάλανε ούτε μία υπογραφή για παράδειγμα να σκεπαστεί το κλειστό γυμναστήριο ή για να μην κλείσουν σχολεία ή να αντιδράσουν στις περικοπές των μισθών ή στην ανεργία. Και καλά κάποιοι (γνωστοί) εξυπηρετούν πολιτικά μικροκομματικά συμφέροντα οι απλοί πολίτες, με τα χίλια μύρια βάσανα επιβίωσης το όνομα είναι το πρόβλημα τους;;;;
αγγελική
αγγελική
ΕΡΜΟ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν μαθαίνεις μιά είδηση καλό είναι να την διασταυρώνεις προηγουμένως λαμβάνοντας υπόψη και την θέση της άλλης πλευράς.
Γιατί να μην ισχύουν:
1. Ο δήμαρχος είπε στην βουλευτή οτι επιθυμεί να θέσει το θέμα της προεκλογικής του δέσμευσης και αυτή ανέφερε την άποψή της. Μην επικαλείσαι ημερομηνίες με 1-2 μέρες διαφορά δεν έχουν σημασία οι ανακοινώσεις αλλά ποιός ζήτησε πρώτος απο τον άλλον κάτι.
2. Αναφέρεις οτι ¨στα τουρκικά η λέξη şon (τσον) σημαίνει ‘τελευταίος’ και η λέξη oglu (ογλού) σημαίνει ‘γιός’. Η σύνθεση των δύο μας κάνει ‘τσόνογλου’ που σημαίνει ‘ο γιός του τελευταίου’¨. ΄Λάθος ερμηνεία δίνεις. Η σωστή είναι ο τελευταίος γυιός και εννοούν αυτόν που γεννήθηκε τελευταίος απο ολα τα παιδιά που γι αυτό τον λόγο παίρνει αυτό το όνομα.
Για το 1ο ερώτημα ρώτα τον δήμαρχο για το 2ο μη ρωτάς κανέναν δεν έχει σημασία.
Για τα περίεργα επίθετα ο καθένας σέβεται το όνομά του και τον εαυτό του άσχετα το επίθετο που του φόρτωσαν οι πρόγονοί του.
ΜΙΚΡΑΣΙΆΤΗΣ
ΣΗΜ: Η εκ μέρους σου φράση ¨ θέλει η π... να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει’¨ ,
είναι άστοχη και δεν σχολιάζεται.
Φίλε Μικρασιάτη χος γκελντίν,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον είναι η πρώτη φορά που μπαίνεις στον ΕΡΜΟ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ. Διότι θα ήξερες ότι εδώ δεν κάνουμε τους ‘ηλεεισαγγελείς’ και δεν καταδικάζουμε κανένα. Κρίνουμε τις πράξεις των ανθρώπων της εξουσίας και προσπαθούμε να συζητήσουμε τα θέματα της επικαιρότητας έτσι που όλοι στο τέλος να βγούμε ωφελημένοι. Κάθε πλευρά που θεωρεί ότι θίγεται, όπως τώρα η κ. Τσόινογλου, μπορεί να μας πείσει για το λάθος μας κι αν είναι πειστική αμέσως το αναγνωρίζουμε. Ο δικτυότοπος ΕΡΜΟΣ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗΣ είναι φιλόξενους σε όλους εκείνους που έχουν κάτι τεκμηριωμένο και χρήσιμο να μας πουν.
Τα στοιχεία που αναφέρω, τα αντλώ από τις ανακοινώσεις και τις δημοσιεύσεις στα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα και συνήθως το αναφέρω. Τι να επαληθέψω; Δεν διεκδικώ την δόξα του ερευνητή δημοσιογράφου αλλά του σκεπτόμενου -όσο ακόμα του επιτρέπεται- σχολιαστή μεσήλικα. Έτσι έγινε και στην περίπτωση που συζητάμε.
Εάν τα πράγματα είναι όπως τα παρουσιάζεις (στο πρώτο σημείο), τότε τα πράγματα είναι ακόμα πιο άσχημα για τον Δήμαρχο: δεν είχε κανένα λόγο να ζητήσει την συμβουλή από την κ. Τσόνογλου ή αν ήθελε να μάθει τι σκέφτονται οι αντιπρόσωποί μας, θα έπρεπε να το κάνει με όλους, ανοικτά και ξάστερα και όχι με ‘προσωπικές’ συναντήσεις και συνομιλίες. Ίσως ο Δήμαρχος επ’ αυτού μας πει κάτι αλλά δεν είναι εδώ το πρόβλημα. Εγώ συζητώ την στάση της βουλευτή μας.
Ακόμα κι αν υποθέσω για μια στιγμή, ότι ο Ντασιώτης νέος ων και άπειρος στο πολιτικό κουρμπέτι και δη στα της τοπικής ‘πολιτικής’ επικοινωνίας πρωτόκολλα, υπέπεσε στο ατόπημα του να ζητήσει την γνώμη της κ. Τσόνογλου, σε καμία περίπτωση εκείνη δεν επιτρεπόταν να ‘δώσει’ έτσι τον Δήμαρχο και με τόσο προκλητικό τρόπο: ναι, ακόμα και οι ημερομηνίες παίζουν ρόλο, διότι αλλιώς δεν θα υπήρχαν στα έγγραφα και στις ‘ανοιχτές’ επιστολές.
Η εντύπωση -έως βεβαιότητος- που αποκόμισα είναι ότι το κύριο μέλημα της κ. Τσόνογλου είναι η εγγραφή υποθήκης ψήφων από πολίτες του χωριού μου και όχι η ‘καθοδήγηση’ του Δημάρχου και η περιφρούρηση του κύρους του. Για αυτό χρησιμοποίησα την έκφραση που κατακρίνεις για την ‘χαρωπή π...’ και που ακόμα και τώρα, τη θεωρώ καλή επιλογή.
Ως προς την απόπειρα γλωσσολογικής ανάλυσης εκ της Τουρκικής, υποκλίνομαι στις γνώσεις σου. Βλέπεις, ήταν ένας τρόπος -από ότι φαίνεται όχι ‘σωστός’- με κάποια αίσθηση χιούμορ, για να κάνω εισαγωγή στο θέμα και σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να θίξω την κ. Τσόνογλου ως κάτοχο του συγκεκριμένου ονόματος. Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν ανήθικο αλλά κάτι πολύ χειρότερο: θα ήταν βλακώδες.
Στα δυο ερωτηματα μου ρωτώ γιατι να μην ισχυουν που σημαινει οτι δεν ειπα οτι ισχυουν αυτά που ρωτώ. !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθενας που διαβαζει στα ιστολογια διαφορα μπορει να ερμηνεύσει οπως επιθυμει μια ειδηση.
Προσωπικά ειμαι ελεύθερος να γραψω οτι θελω ως ανωνυμος χωρίς διεύθυνση απο το καφε ιντερνετ αρα και να το διαδώσω μεσω του δικου σου ιστολογιου ή άλλων.
Εσυ ομως οφειλεις να διασταυρωσεις την πληροφορια γιατί εισαι ιδιοκτητης ιστολογιου και επωνυμος με ηλεκτρονική διεύθυνση και ονοματεπωνυμο.
Δεν πρέπει να θεωρείς αντικειμενικά τα στοιχεία που διαβάζεις και έχεις υποχρἐωση να τα διασταυρωσεις πριν τα κοινοποιήσεις σε ολη την ελλάδα διαφορετικά πῖθανόν να συκοφαντείς.
Εαν διαφωνείς δεν εχω να προσθεσω τιποτε αλλο.
Ούτε είναι θεμα το συγκεκριμένο για να το κάνουμε ανατολικό ζήτημα.
Πολύ καλό το ιστολόγιό σου και τα θέματά του.
Καλησπέρα Ανώνυμε 10:10 κι εξ επαγωγής Μικρασιάτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ’ ευχαριστώ για τα, εν κατακλείδι, καλά σου λόγια
Συμφωνώ με τα λεγόμενά σου αλλά δεν καταλαβαίνω που ‘κολάνε’ σε εμένα ως προς το συγκεκριμένο θέμα. Για το όλο θέμα, σχολίασα ειδήσεις που παρουσιάστηκαν από άλλα τοπικά ιστολόγια -και μάλιστα με πανομοιότυπο τρόπο- και για εκείνα που δεν ήμουν σίγουρος -την γλωσσολογική μου ανάλυση περί του ονόματος της βουλευτή- προειδοποίησα τον αναγνώστη για την ημιμάθειά μου. Όσο για τον ισχυρισμό σου, κατανοήθηκε από εμένα ως ‘υπόθεση εργασίας’ και ως τέτοιον τον σχολίασα.
Κάνω κάποτε και λάθος αλλά εδώ είμαι, δεν χάνομαι και είμαι πάντα έτοιμος να παραδεχτώ το λάθος και την ανεπάρκεια μου. Μέχρι τώρα ο ηλεδαίμων με έχει λυπηθεί και δεν χρειάστηκε να ανασκευάσω. Χαίρομαι όμως που δέχομαι διορθώσεις κι αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίζω. Δεν θα μου άρεσε διόλου να μιλώ στο κενό κι από ότι έχω καταλάβει οι φίλοι που με επισκέπτονται, μπορεί να μην είναι πολλοί, είναι όμως πολίτες με ενδιαφέρον και άποψη για τα τεκταινόμενα. Α, και δεν συμφωνούν πάντα μαζί μου αλλιώς φαντάζεσαι πόσο ανιαρό θα ήταν το έργο μου.
Εν πάση περιπτώσει, όπως λες, δεν είναι ανατολικό ζήτημα αλλά είναι καλό να διευκρινίζουμε ο καθείς μεθοδολογίες και προσεγγίσεις. Πέρυσι είχα πάλι δημοσιεύσει κάποιες εξηγήσεις για τον τρόπο της επικοινωνίας διότι θέλω να περιορίσω όσο είναι δυνατό την ρηχή και επιπόλαιη αντιπαράθεση περί όνος σκιάς. Ήδη θα γνωρίζεις πόσο σάλιο καταναλώνεται και πόσες πίκρες έχουν προκληθεί από παρεξηγήσεις που έμειναν έτσι και ποτέ δεν διευκρινίστηκαν.
ΕΡΜΟ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εχω να χωρισω τιποτα με σενα και πραγματι μ αρεσει το Blog σου που τώρα το έμαθα.
Δεν είμαι από την περιοχή σου ούτε πολιτικό πρόσωπο αλλά είμαι βοιωτός. Αν μου ζητησουν τη γνωμη για τη διπλη ονομασία εχω το δικαιωμα να την πω σαν ελεύθερος πολίτης και πιστεύω να συμφωνείς.
Όμως όταν ζητούν τη γνωμη από ένα πολιτικο πρόσωπο, που γνωρίζει ότι προεκλογικά και οι δύο υποψήφιοι που εκφράζουν το συνολο σχεδον της θέλησης του λαου εχουν υποσχεθεί για την αλλαγη του ονοματος, αυτό το πολιτικο πρόσωπο σαν βοιωτος βουλευτής δεν εχει το δικαιωμα να πει τη γνωμη του;
Η Τσονογλου και ο Γιαννάκης τόλμησαν και πήραν θέση ασχέτως πολιτικού κόστους με ανοικτή καλώς η κακως επιστολή η πρώτη και χωρίς επιστολή ο δεύτερος που ταυτίζεται η γνώμη τους με τη θέληση του λαού όχι μόνο εκ του αποτελέσματος αλλά και από τις προεκλογικές δεσμεύσεις και των δυο υποψηφίων που αυτοί προφανώς τις γνώριζαν.
Κάνανε έγκλημα επειδή έπιασαν σωστά την λαική θέληση;
Πάρτε τους άλλους δυο βουλευτές που δεν πήραν θέση για να τα έχουν καλά με όλους. Αποδέχονται το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ; Αν ναι εκ του αποτελέσματος της ψηφοφορίας σημαίνει ότι δεν έχουν επαφή με τον λαό άρα δεν γνωρίζουν την θέληση του λαού. Αν όχι πρόκειται να αντιδράσουν και να πάνε κόντρα στη θέληση του λαού;
Είναι πιο έντιμη η στάση τους;
Πολιτικό κόστος και εντιμότητα δεν συγκρίνονται. Και οι δυο βουλευτές που πήραν θέση και δεν λάκισαν, δεν κρύφτηκαν δεν το έκαναν για να αλιεύσουν ψήφους, αντίθετα γνωρίζουν ότι θα έχουν πολιτικό κόστος και πράγματι θα έχουν, γι αυτό τους επικροτώ γιατί είναι σωστοί πολιτικοί.
Κι όμως η δική σου γνώμη είναι διαφορετική. Την σέβομαι αλλά διαφωνώ. Θεωρώ εκ μέρους σου απαράδεκτους τους χαρακτηρισμούς που εμμέσως αλλά σαφώς θίγουν την καταγωγή, την προσωπικότητα και κυρίως την ηθική και του ενός βουλευτή και επιμένω. Υπάρχουν χιλιάδες παροιμίες που μπορούμε να επικαλεστούμε για να ενισχύσουμε τις απόψεις μας. Η επιλογή σου είναι λάθος και εδώ διαφωνούμε.
Νάσαι καλά.
Μικρασιατης χωρις εξ επαγωγης
Καλημέρα Μικρασιάτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αν η βουλευτής ερωτήθηκε ελέγχεται. Όπως και νάναι πάντως υπάρχει ένα θέμα πολιτικής επικοινωνιακής δεοντολογίας. Δηλαδή, όπως και να έγιναν τα πράγματα, φαίνεται ότι η βουλευτής πήρε την πρωτοβουλία κι έτσι ο Δήμαρχος περνάει σε δεύτερη μοίρα (δες σχετική αναφορά στο σημερινό μου κείμενο για την αναφορά της ΒΟΙΩΤΙΑΣ). Η κ. Τσόνογλου ακόμα κι αν πήρε εκείνη την πρωτοβουλία -που δεν το έκανε- και ‘έσπρωξε’ τον Δήμαρχο προς την σωστή κατεύθυνση -που δεν το έκανε επίσης- έπρεπε να το κάνει διακριτικά.
Η θέληση του λαού (των Θεσπιών εν προκειμένω) ήταν δεδομένη και είχε εκφραστεί ποικιλοτρόπως πριν ψηφιστεί ο Καλλικράτης κι όμως η κ. Τσόνογλου βροντερώς σιώπησε. Άρα το ότι δημιουργείται η εικόνα του ’εκ των υστέρων μάγκα’ δυστυχώς είναι γεγονός για την βουλευτή και από ότι φάνηκε στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της χρεώθηκε και καταδικάστηκε.
Συμφωνώ απολύτως με την αρνητική αναφορά που πρέπει να γίνει στους άλλους βουλευτές που σιώπησαν. Μάλιστα όταν στα εγκαίνια του ‘Μνημείου των 700’ είχαμε συναντηθεί στο καφενείο με την κ. Αγάτσα, είχαν γουρλώσει τα ματάκια της από έκπληξη και δήλωσε ότι η φτωχή δεν ήξερε τίποτα! Όσο για τον κ. Τόγια, αυτός είναι στο κάστρο της Λειβαδιάς κλεισμένος και δεν εκθέτει εαυτόν στους υπηκόους του. Ελπίζω όμως και για τους δυό ‘να έχει η αχλάδα πίσω την ουρά’.
Τέλος, η σχετική φράση που επέλεξα για να αποτυπώσω την κίνηση της κ. Τσίονογλου όπως και κάθε αντίστοιχη έκφραση, φράση, παροιμία, που χρησιμοποιείται για να νοστιμίσει ένα άχαρο κείμενο πρέπει να ‘διαβάζεται’ ως μεταφορά κι όχι ως κυριολεξία και προσωπική αναφορά.
ΕΡΜΟ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις: ¨Το αν η βουλευτής ερωτήθηκε ελέγχεται.¨
Αυτό σου είπα και εγώ. Οφειλες να το ελέγξεις πριν το δημοσιεύσεις, όχι κατόπιν εορτής. Αλλά και κατόπιν εορτής δεν το έχεις κάνει ακόμα. Είναι τόσο εύκολο. Ρώτα τον δήμαρχο. Ο Γιαννάκης από ποιόν το έμαθε και πήρε θέση;
Και καλά άσε τους βουλευτές παράτα τους.
Να δούμε λίγο που ταιριάζουν τα ανοικτά και τα κλειστά μυαλά.
Η θέληση του λαού των Θεσπιών είπες είναι δεδομένη αλλά εκ του αποτελέσματος και η θέληση του λαού του Αλιάρτου απεδείχθη δεδομένη.
Όμως είναι πράγματι δεδομένη;
Κανένας δεν σχολίασε το παρακάτω αποτέλεσμα και σαν καλός πολιτικός αναλυτής θα ήθελα τη γνώμη σου και γιατί δεν σχολιάστηκε ακόμα και να το σχολιάσεις αν θέλεις φυσικά.
Για την Ασκρη το αποτέλεσμα ήταν 16-9-2
Για τις Θεσπιές ήταν 19-6-2
Πριν ένα χρόνο περίπου είχες γράψει: ¨ Προφανώς ο κάθε έξυπνος Δήμαρχος έχει συμφέρον να προβάλλει και να αξιοποιήσει όλα τα ιστορικά και αρχαιολογικά μέρη του νέου διοικητικού οργανισμού. Αν δεν το κάνει δεν θα είναι καλός Δήμαρχος ούτε για το χωρίο του!¨
Κι όμως φίλε μου ο Ντασιώτης και δυο πολιτικά πρόσωπα το έλαβαν υπόψη αυτό αλλά τρεις σύμβουλοι δεν το έκαναν.
Γιατί;
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗΣ
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν γράφω δυο πολιτικά πρόσωπα εννοώ τους δύο βουλευτές που πήραν θέση.
Ο ΙΔΙΟΣ
Καλησπέρα Μικρασιάτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα αυτό, της έγκρισης της Ασκρης ως ιστορικής πρωτεύουσας του Δήμου μας, θεωρώ ότι υπήρξε επιλογή ικανοποίησης τοπικών ευαισθησιών των Παλιοπαναγαίων μετεκλογικώς. Απ’ όσο γνωρίζω -εξηγούμαι: πληροφορίες αντλώ από τα δημοσιευμένα ντοκουμέντα και της δημόσιες τοποθετήσεις και όχι από υποσχέσεις ‘εν κρυφώ‘- δεν είχε αποτελέσει προεκλογική δέσμευση κανενός και ούτε καν είχε προταθεί κάτι τέτοιο. Η Άσκρα - Άσκρη ήταν μέρος των αρχαίων Θεσπιών και όχι αυτόνομη πόλη. Μάλλον θα έπρεπε να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο για την προβολή της πατρίδας του Ησίοδου και όχι το στρίμωγμα της σε τυπικά διοικητικά και γραφειοκρατικά πλαίσια. Θα προτιμούσα την καθιέρωση ετήσιων συναντήσεων με θέμα το έργο του Ησίοδου και υπό την αιγίδα της Ακαδημίας ή κάποιου Πανεπιστημίου. Μέχρι και για μάνατζμεντ θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με αφορμή τον μεγάλο Ποιητή. Τέλος πάντων.
Οπότε οι τρείς Ερημοκαστραίοι (που εικάζω πως εκείνοι είναι οι καταψηφίσαντες) Δημοτικοί Σύμβουλοι ενήργησαν σύμφωνα με υπερβάλλοντα τοπικισμό -κακώς- αλλά όχι σε αντίθεση με την ιστορική καταγραφή. Το θέμα αυτό πάντως το θεωρώ κυριολεκτικά δευτερεύον και προσδοκώ στο γενικό ανασκούμπωμα για την διεκδίκηση μιας άλλης πορείας για τους οικισμούς του Δήμου μας.
Έχω αναφερθεί κι άλλη φορά στις στιγμές του παρελθόντος (πνευματικά έργα, πράξεις ανδρείας) ενός τόπου που διαπερνούν τον χρόνο και το μήνυμα τους έχει τρομερή επικαιρότητα. Οι Θεσπιές είναι ένα τέτοιο μέρος. Καταστράφηκαν και εξανδραποδίστηκαν πολλάκις αλλά με σχεδόν μεταφυσική ενέργεια οι νέοι οικιστές υιοθετούσαν την ιστορία των προηγούμενων κατοίκων μα μαχητικό τρόπο. Ίσως γιατί εκείνοι δεν έφερναν μαζί τους κάτι καλύτερο. Πάντως, τα μηνύματα από την ιστορία του τόπου μας δεν ανήκουν σε εμάς, τους ντόπιους, αλλά ανήκουν σε όλους. Το ότι οι Ερημοκαστραίοι έχουν αναλάβει εργολαβικά -πάλι κακώς- το θέμα των αρχαίων Θεσπιών είναι κι αυτό μια παρεξήγηση αλλά κάποιος έπρεπε να το κάνει. Εκτιμώ βαθύτατα τους γείτονες Κασκαβελαίους που από τον δικτυότοπο τους έθεσαν κι εκείνοι το θέμα των Θεσπιών γιατί ίσως αισθάνονται πιο ‘Θεσπιείς’ από μερικούς δικούς μας.
Ξέρεις, τελικά η σχέση με την κληρονομιά της αρχαιότητας είναι περίεργο θέμα: είναι πιο αυθεντικοί οι γνωρίζοντες και όχι οι κατοικούντες και αυτό έχει καταγραφεί με την ρομαντική διάσταση του Φιλελληνισμού. Οι Ευρωπαίοι Φιλέλληνες που πήραν μέρος στην εξέγερση του ’21, ήξεραν πιο πολλά για το παρελθόν του τόπου από ότι οι ντόπιοι. Η διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης των νεοελλήνων δεν ήταν ‘εξ από ανέκαθεν’ αλλά προϊόν μιας σύνθετης πολιτικής και πολιτισμικής διεργασίας η οποία δεν σταμάτησε. Αλλά εάν πρόκειται, στο όνομα της προβολής ενός ‘νεοεθνικισμού Ψωροκώσταινας’ ή τοπικισμών που τρέφει η ανέχεια και η άγνοια, να αλλοιώνουμε ακόμα και τα βασικά της Ιστορίας, τότε κάθε αναφορά στο ένδοξο παρελθόν να μας λείπει. Διότι τότε το παρελθόν μας δεν θα είναι βάθρο για ‘να ανεβούμε λίγο ψηλότερα’ αλλά ταφόπλακα κι αυτό, πιστεύω, ότι κανείς μας δεν το θέλει.