Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Ο Λόγος του Δημάρχου κατά την ορκομωσία του



Παραλείπω το πρώτο κομμάτι της ομιλίας με τους χαιρετισμούς στους παρευρισκόμενους καθώς και το αμέσως μετά, που ήταν το ήδη δημοσιευμένο (και σχολιασμένο) Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του Δημάρχου μας.

Ο Δήμαρχος μας λοιπόν είπε στην συνέχεια τα ακόλουθα (κράτησα την ορθογραφία και τις υπογραμμίσεις του συντάκτη:


Αναλαμβάνοντας, σε λίγες ημέρες, την διοίκηση του νέου Δήμου μας, σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά δύσκολο ,εγώ και οι συνεργάτες μου, στεκόμαστε με μεγάλη προσοχή μπροστά στα τεράστια προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.
·        Προβλήματα που οι ρίζες τους βρίσκονται, πολλές φορές,
·        στο μακρινό ή κοντινό παρελθόν,
·        στην έλλειψη οργάνωσης του κράτους ή των δήμων,
·        στην έλλειψη ενδεχομένως και της βούλησης να επιλυθούν. Προβλήματα όμως που, αν τώρα δεν μπουν σε τροχιά επίλυσης, θα μας παρασύρουν μαζί τους στο βυθό.

    Είναι σαφές ,φίλες και φίλοι, πως ο Καλλικράτης είναι  συνάμα πρόκληση και πρόβλημα.
     Πρόκληση γιατί διευρύνονται οι δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης, με αρμοδιότητες και εξουσίες ικανές να ρυθμίσουν πολλά τοπικά ζητήματα, αλλά ταυτόχρονα πρόβλημα ,λόγω έλλειψης πόρων και της γενικότερης οικονομικής κρίσης με ότι αυτό συνεπάγεται.
    Πιστεύουμε ότι με επιμονή και αναζήτηση πόρων ,όπου αυτοί υπάρχουν, θα επιλύσουμε κάποια από τα προβλήματα αυτά.

  Οι δικές μας προκλήσεις, κυρίες και κύριοι, στον Καλλικράτειο Δήμο μας  είναι πολλές.
·        Πρέπει  άμεσα, και η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει, να οργανώσουμε υπηρεσίες αποτελεσματικές και φιλικές προς τον πολίτη. Θα στηριχτούμε στους υπαλλήλους των δύο συνενούμενων Δήμων, τους θεωρούμε πολύτιμους συνεργάτες ,θα τους εμπιστευτούμε, θα τους παράσχουμε την στήριξη που απαιτείται, αλλά ταυτοχρονα θα θέσουμε χρονοδιαγράμματα και δείκτες αποτελεσματικότητας γιατί δεν έχουμε κανένα περιθώριο ολιγωρίας.
·        Είναι υποχρέωσή μας να εξυπηρετείται ο πολίτης άμεσα και με τον καλύτερο τρόπο και αυτό το δικαίωμα θα το περιφρουρήσουμε. Είναι όμως και υποχρέωσή μας να απαιτήσουμε κι αν χρειαστεί να επιβάλλουμε  την ισονομία των πολιτών.
·        Δεν θα ανεχτούμε  να συνεχιστεί το καθεστώς εκείνο που επιτρέπει σε όποιον δημότη θέλει να είναι ασυνεπής στις υποχρεώσεις του έναντι του Δήμου, εις βάρος των υπολοίπων πολιτών.
·        Αυτή η σχέση του Δήμου με τους δημότες θα ξαναχτιστεί επί νέας βάσεως.
·        Ο Δήμος θα είναι παρών, αρωγός και συμπαραστάτης του δημότη  και ο δημότης θα είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, για να έχει το δικαίωμα να είναι αυστηρός κριτής πράξεων ή παραλείψεων της διοίκησης.
·        Δεν θα αντιμετωπίσουμε τους πολίτες, ως τους ψηφοφόρους μας της επόμενης τετραετίας, γιατί αυτό θα αλλοιώσει την κρίση μας και θα μας καταστήσει επικίνδυνα ανεπαρκείς. Θα αντιμετωπιστούν όλοι ως ισότιμοι πολίτες των οποίων τα δικαιώματα πρώτοι εμείς θα υπερασπιστούμε, απαιτώντας ταυτόχρονα την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους.
·        Στο λεξιλόγιό μας η φράση ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ δεν υπάρχει.

Το διακηρύσσω λοιπόν σήμερα προς κάθε κατεύθυνση.  Η περίοδος της ανομίας τελείωσε οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.

·        Ιδιαίτερη ευαισθησία ,φίλες και φίλοι, η νέα δημοτική αρχή θα δείξει στο θέμα του περιβάλλοντος. Είμαστε υπέρ της οικονομικής ανάπτυξης, των επενδύσεων που  δημιουργούν  θέσεις εργασίας για τους δημότες, αλλά με σεβασμό στο περιβάλλον και τήρηση αυστηρών προδιαγραφών. Η υγεία των πολιτών δεν είναι διαπραγματεύσιμη με κανένα αντάλλαγμα

·        Η τήρηση της νομιμότητας δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Η Αξιοκρατία είναι υποχρέωσή μας αλλά πρωτίστως επιλογή μας. Αυτό θα το περιφρουρήσουμε ως κόρη οφθαλμού και απευθύνομαι προς τους δημοτικούς συμβούλους για να υπενθυμίσω, ότι έχουμε τις ίδιες υποχρεώσεις έναντι όλων των δημοτών και δεν υπάρχουν πολιτικοί φίλοι αλλά πολίτες. Ως προς αυτό είμαι κατηγορηματικός.
·        Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα ζήτημα που ο κατάλληλος χειρισμός του θα διευκολύνει και την επίλυση των δύσκολων προβλημάτων που θα συναντήσουμε. Αυτό είναι η κατάκτηση της εμπιστοσύνης μεταξύ των κατοίκων όλων των διαμερισμάτων και η συνειδητοποίηση ότι είμαστε καταδικασμένοι να ζήσουμε μαζί και να πετύχουμε. Η επιτυχία είναι υπόθεση όλων μας. Προς την κατεύθυνση αυτή θα ληφθούν σύντομα πρωτοβουλίες.
         
Κυρίες και κύριοι -αγαπητοί φίλοι
Έχω πει δημόσια, το βράδυ της 14ης Νοεμβρίου που μας δώσατε τη νίκη, ότι δεν επιθυμώ να είναι η διοίκηση του δήμου η « ενός ανδρός αρχή » και αυτό δεν είναι αποποίηση των ευθυνών που ,ούτως ή άλλως εκ του νόμου έχω, αλλά πρόσκληση και πρόκληση  προς όλους για συνεργασία, σ’έναν δύσκολο αγώνα που δεν περισσεύει κανένας.
Θέλουμε την βοήθεια όλων σας στον κοινό αγώνα, όλοι θα υποστούμε την ήττα αν χάσουμε και δεν θα βρούμε πολλούς συμμάχους να βοηθήσουν.

 Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του ΜΠΕΡΛΟΤ ΜΠΡΕΧΤ  το 1930
Εκείνος που μένει στο σπίτι όταν αρχίζει η πάλη κι αφήνει άλλους να αγωνίζονται για τη δική του υπόθεση αυτός πρέπει να προσέχει: διότι όποιος δεν μοιράστηκε την πάλη θα μοιραστεί την ήττα.

Προσωπικά θα είμαι ευτυχής αν στο τέλος της δύσκολης 4ετίας που μου εμπιστευτήκατε μπορώ να σταθώ απέναντι σας και να σας πω:
Αγαπητοί μου συνδημότες:  έκανα για τον τόπο μας λιγότερα απ’ όσα ήθελα, περισσότερα όμως απ’ όσα μπορούσα.

Καλή χρονιά σε όλους


Δεν έχω να πω τίποτα για το κείμενο αυτό. Δηλώνω την ενεργή παρουσία μου στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής από τον Ντασιώτη και προσβλέπω στην επιτυχία της προσπάθειάς του.

Στις επίσημες ομιλίες φαίνεται ότι υπάρχει ένα πρωτόκολλο για την προσφώνηση των παρευρισκόμενων προσωπικοτήτων. Και στον λόγο του Δημάρχου, όπως είπα, υπάρχουν στην αρχή οι προσφωνήσεις προς εκπροσώπους πολιτικών και πνευματικών εξουσιών.

Κάθε φορά, όταν παρευρίσκομαι σε επίσημες τελετές, καθώς περιμένω να τελειώσει ο κατάλογος, σκέφτομαι πάντα το ίδιο πράγμα: με ποιά κριτήρια διαμορφώνεται η ιεραρχία της προσφωνήσεως;

Ευτυχώς αυτή την φορά δεν είχαμε στρατηγούς. Αλλά άλλους εκπροσώπους του λαού όπως τον πρόεδρο του γεωργικού συνεταιρισμού, τον πρόεδρο του σωματείου οικοδόμων, γιατί δεν τον προσφωνεί κανείς;

Γιατί οι εξουσίες του κόσμου τούτου (βουλευτές και υπουργοί) είναι μετά τους εκπροσώπους της εξουσίας του άλλου κόσμου (μητροπολίτες και παπάδες);

Ίσως κάποιος μπορεί να μου εξηγήσει αυτό το πρωτόκολλο.

Η σκηνοθεσία πάντως της όλης τελετής, έτσι όπως την κατέγραψε η μυστική κάμερα, είναι ίσως αποκαλυπτική του ισοζύγιο ιδεολογικής ισχύος στο Δήμο μας. Ο Δήμαρχος στο βήμα και οι ιερείς πίσω του, έχοντας μόλις ολοκληρώσει την ορκωμοσία.

Ας μη χαλάσω το κλίμα των ημερών με γκρίνια αλλά για το θέμα της ορκωμοσίας θα επανέλθω.

Εξάλλου δεν θέλω να δικαιώσω τον χαρακτηρισμό του GMT για μένα ως σημειολόγου.

Οπωσδήποτε μου άρεσε η ακροτελεύτια φράση - δήλωση του Ντασιώτη, για τον απολογισμό του στο τέλος της θητείας του. Σαν απόσπασμα από κείμενο του Πλούταρχου μου φάνηκε.

Όμως αφού παρατηρήσω ότι το όνομα του Μπρέχτ είναι Μπέρτολτ, θα τελειώσω κι εγώ με ένα επίγραμμα που ο ποιητής έγραψε για τον εαυτό του το 1946:

Από τους καρχαρίες γλύτωσα, 
τις τίγρεις τις σκότωσα 
και με καταβρόχθισαν οι κοριοί.

Εύχομαι ολόψυχα στο Δήμαρχο να μην χρειαστεί ποτέ να το επαναλάβει κι αυτός.

Εγώ τουλάχιστον θα τον βοηθήσω σε αυτό!






Η φωτογρφία της ανάρτησης είναι απο το ΒΗΜΑ ΑΛΙΑΡΤΟΥ

4 σχόλια:

  1. Η Ομιλία του νέου Δημάρχου ΑΛΙΑΡΤΟΥ-ΘΕΣΠΙΩΝ, ήταν σε γενικές γραμμές καλή και με αγωνιστική διάθεση για την αντιμετώπηση των δύσκολων προβλημάτων που έρχονται.Του ευχόμαστε καλή επιτυχία.
    Οσο για την παρατήρηση του Ερμου,για τις προσφωνήσεις προσωπικοτήτων , συμφωνώ ότι δεν χρειάζεται καμια προσφώνηση καμιάς άναφοράς σε κανέναν , το δημοκρατικό και δίκαιο θα έφτανε μόνο τούτο....Αγαπητοί Συμπολίτες , αγαπητοί καλεσμένοι. Αυτό και μόνο.Όλα τάλλα είναι και περητά και κάπως αναχρονιστικά,ίσως να τονίζουν ότι, ναι κύριοι υπάρχουν αφέντες και δούλοι.
    Ξ.Μ.
    Καλή αγωνιστική χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταλαβαίνω τις απόψεις σας ,συμφωνώ με την επιλογή όρκου αλλά με το να μηδενίζουμε τα πάντα και να ισοπεδώνουμε κάθε τι που είναι όρθιο δεν βγάζουμε άκρη.
    Είναι σαν να βάζετε σε ίση μοίρα κάθε λωποδύτη κάθε ναυάγιο της κοινωνίας με αυτούς που είτε το ονομάζουν εκκλησία ( με τις εξαιρέσεις της) είτε είναι εκπρόσωποι διαφόρων ομάδων άρα αντάξια εκπροσωπούν σε μια σοβαρή κοινωνική εκδήλωση ίσως και επιτακτικά. Σαφώς ο πρόεδρος των οικοδόμων και των εργαζομένων στην τάδε ομοσπονδία έχουν την αξία τους σαν θεσμικά όργανα που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους .Ο μητροπολίτης όμως δεν ξεκίνησε από το μηδέν σήμερα.Έχει τη δική του ιστορία θεσμικά και κοινωνικά.Το ίδιο και πολλοί άλλοι.Ήθη και έθιμα.Διαγραφή? Παράδοση..διαγραφή? Με τη λογική αυτή ο πρώτος τη τάξει πολίτης του Δήμου μας, όταν έχει παρουσία σε διάφορες εκδηλώσεις που ανήκει? στο πλήθος που πανηγυριώτικα μαζεύτηκε ? Γειά σου πλήθος? ! ? η αναφορά στον τιμητικό τίτλο του Δημάρχου είναι αναχρονιστικό?
    Σκεφτείτε να ..ήταν παρών και κανένας καταστροφέας του ελληνικού κράτους ΄΄Ναύαρχος''!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητοί Ξ.Μ και Ανώνυμε 2:14,

    Το περί των προσφωνήσεων ερώτημά μου είναι ειλικρινές και καθόλου ρητορικό. Διερωτήθηκα, κι εξακολουθώ να ζητώ την διευκρίνηση, για το ποιός και πως διαμορφώνει την σειρά των προσφωνήσεων - χαιρετισμών που από ότι φαίνεται αντανακλούν και την αντίστοιχη αξιολόγηση.

    Είναι κατανοητό και απολύτως θεμιτό για κάθε κοινωνία να το κάνει αυτό: να αναγνωρίζει τους θεσμούς και τα πρόσωπα που τους εκπροσωπούν και με τον χαιρετισμό του ρήτορα κάθε φορά να προβαίνει σε αυτή την αναγνώριση. Από αυτή και μόνον την άποψη. αγαπητε Ξ.Μ, η προσφώνηση στα παρόντα πρόσωπα με ιδιότητες όπως αυτές που προανέφερα δεν είναι για να θυμίζει ότι υπάρχουν αφέντες και δούλοι. Μεταφορικά μιλώντας όμως, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι πολλές φορές ο τρόπος των χαιρετισμών είναι τόσο γλοιώδης που πράγματι αποκαλύπτει την ύπαρξη δούλων ανάμεσα μας.

    Σε αυτό το πλαίσιο, Ανώνυμε 2:14, αναφέρθηκα και εγώ και όχι σε κάποιας μορφής ισοπέδωση των πάντων. Μια τέτοια μορφή λαϊκισμού όχι μόνο δεν ταιριάζει στο ΕΡΜΟ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ αλλά και είναι σαφώς πολέμιος της. Κοινωνία (και πολίτης) που δεν ξέρει να αναγνωρίζει τις αξίες της είναι καταδικασμένη στην στασιμότητα κι εμείς γινόμαστε μια τέτοια κοινωνία αργά αλλά σταθερά. Και βεβαίως ‘αξία’ δεν είναι όποιος συμφωνεί μαζί μου αλλά εκείνος που έχει την ικανότητα και την παρρησία να παρουσιάζει τεκμηριωμένα τις απόψεις του χωρίς να απαιτεί την πνευματική υποταγή του συνομιλητή του.

    Όμως, για τους ανθρώπους της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, για έναν μητροπολίτη εν προκειμένω, η σύγκριση με ένα ‘ναυάγιο της ζωής’ ή έναν ‘λωποδύτη’, νομίζω ότι είναι τιμή και άγιασμα και όχι χλεύη. Αν λοιπόν το κείμενό μου ερμηνεύτηκε ως μομφή προς την παρουσία των ιερωμένων στην συγκεκριμένη τελετή, πρέπει να πω ότι η ευθύνη είναι δική τους, που αντί να περιφρουρούν την πνευματικότητά τους, την εκθέτουν διαρκώς (κατά το Καβαφικώς λεγόμενο) ‘στων σχέσεων και των συναναστροφών την ανοησία’. Είναι ωσάν οι ίδιοι να επιθυμούν την αναγνώριση από το κοινωνικό σύνολο επιβάλλοντας την παρουσία τους εκτελώντας τελετουργικά -για τον θρησκευτικό όρκο μιλώ- που οι ίδιοι (και η θρησκεία που υπηρετούν) δεν εφαρμόζουν. Ο μητροπολίτης σαφώς κι έχει την πορεία του, πνευματική και διοικητική, αλλά είμαι πολύ μικρός για να την κρίνω. Άλλος θα κρίνει όταν επέλθει το πλήρωμα του χρόνου.

    Δυστυχώς δεν αναγνώρισα τον καταστροφέα Ναύαρχο. Προς το παρόν, ζημιογόνοι (και όχι καταστροφείς) για την πατρίδα υπήρξαν διάφοροι πολιτικοί που με αποφάσεις τους ή με την ανεπάρκεια τους ως προς την διοίκηση, οδήγησαν την χώρα μας να αντιμετωπίζεται από τις άλλες ως ναυάγιο της ζωής και οι Έλληνες ως λωποδύτες. Αλλά εάν πράγματι παρευρισκόταν κάποιος τέτοιος ναύαρχος, που ως άτομο πήρε αποφάσεις που μας έβλαψαν ως πολίτες και αυτή η δράση του έχει γίνει ομοφώνως αποδεκτή από όλους μας, τότε επειδή η τιμή αναφέρεται στον θεσμό-ναύαρχο κι όχι στο πρόσωπο, οι οργανωτές θα έπρεπε να περιφρουρήσουν τον θεσμό και να συμβουλέψουν τον ‘καταστροφέα’ να αποχωρήσει, διότι η οργή του πλήθους θα μπορούσε να παρασύρει όχι μόνον εκείνον αλλά και κάθε άλλον θεσμό από τους υπόλοιπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έτσι το θέτεις στη σωστή του βάση!
    Παρόλο που υπήρχαν ''εκκολαπτόμενοι'' και ευτυχώς αυτή την φορά κατά την άποψη σου δεν είχαμε''ναυάρχους'' γιατί αν είχαμε δηλαδή τι θα γινόταν?.(σπούδασαν-διοίκησαν κόσμο και κοσμάκι τούς φύλαξε η τύχη να μην φάνε μια τορπίλη στο κεφάλι για να μην βγάζουμε ΄΄ηρωικούς'' λόγους)
    ούτε τώρα θεσμοθετούν ούτε στο μέλλον θα επιχειρήσουν!
    Στη σύγχρονη ιστορία το επιχείρησαν κακώς και τους έφαγε η μαρμάγκα.!
    Σήμερα όμως δεν φταίνε αυτοί για τα τεκταινόμενα ! Σίγουρα!!
    και.. σιγουρότατα όσοι με την ανεπάρκεια τους ως προς την διοίκηση έκαναν ότι έκαναν καλό είναι να αναφέρονται ..ως πολιτικοί που θεσμοθετούν ..και το έσωσες..και όχι ως στρατηγοί προσκεκλημένοι που θα φάνε ένα μελομακάρονο!
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα