Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Η συνέντευξη του Γιώργου Ντασιώτη


Δημοσιέυω το κείμενο που μου έστειλε ο Γιώργος Ντασιώτης, υποψήφιος Δήμρχος του νέου Δήμου (με πλάγια στοιχεία τα δικά του λόγια) με τις απαντήσεις του στις γνωστές ερωτήσεις προς υποψήφιους (είναι ο πρώτος που μου απαντά κι ελπίζω να μην είναι ο μόνος). 

Τον ευχαριστώ για τα καλά του λόγια και σας . . . τον παραδίδω:

Αγαπητέ Έρμο Καστριώτη

Ειλικρινά χαίρομαι για τον τρόπο που παρεμβαίνεις στην προεκλογική ενημέρωση κι αυτό για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι υπάρχει άμεση και επιτακτική ανάγκη να ενημερωθούν οι ψηφοφόροι κάτι που το κάνεις εξαιρετικά και ο δεύτερος γιατί σε ζηλεύω, ως bloger κι εγώ, υπό αναστολή λόγω εκλογών και δεν σου κρύβω ότι θα ήθελα να είμαι στη θέση σου και να υποβάλλω τις ερωτήσεις.

Με μεγάλη χαρά θα προσπαθήσω να απαντήσω στις ερωτήσεις σου.

Η απόφαση για διεκδίκηση της ψήφου των συμπολιτών σου δεν είναι εύκολη. Χρειάζεται κάποιο θάρρος ή κάποια εμπειρία (αγροτικός, επαγγελματικός, φοιτητικός συνδικαλισμός, κλπ.). Υπήρχε κάτι τέτοιο στην ζωή σου;
Απάντηση: Η επιθυμία μου να ασχοληθώ με τα κοινά δεν είναι καινούρια, από τα μαθητικά μου χρόνια είχα ενεργό συμμετοχή σε συλλόγους, μαθητικούς πολιτιστικούς κτλ. Ως φοιτητής ήμουν αντιπρόεδρος στο ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου. Υπήρξα υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Αλιάρτου το 1998, αλλά δεν εξελέγη ο συνδυασμός, ούτε εγώ, πάντα ήμουν ενεργό μέλος της κοινωνίας της Αλιάρτου. Από τον Ιούνιο του 2010 είμαι πρόεδρος στον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Αλιάρτου, του οποίου είμαι ιδρυτικό μέλος.

Εάν είχες ξαναεκλεγεί σε θέση δημοτικού άρχοντος (συμβούλου ή δημάρχου), πως αξιολογείς την προσφορά σου και την εμπειρία σου; Προφανώς και είναι θετική αλλά τι ήταν εκείνο που σε ενόχλησε, σε πλήγωσε και πως σκέφτεσαι να το αποφύγεις;
Απάντηση: Η ερώτηση αυτή δεν με αφορά.

Ποιό είναι το βασικό σου κίνητρο για την απόφασή σου να συμμετέχεις σε τούτες ειδικά τις εκλογές;
Απάντηση: Το κίνητρό μου σε όποια δημόσια δράση μου ήταν πάντα η εθελοντική προσφορά. Θεωρώ την συμμετοχή στα κοινά υποχρέωση του πολίτη και επιβεβλημένη. Επίσης κίνητρο ήταν και οι κοινές ανησυχίες, μαζί με φίλους, για το τέλμα από κάθε άποψη που έχει περιέλθει ο Δήμος. Τέλος υπήρξαν και αρκετοί συμπολίτες, που με εμπιστεύονται και με παρακίνησαν προς τούτο.

Η επιλογή του συνδυασμού στον οποίο ανήκεις με τι κριτήρια έγινε; Ήξερες τον επικεφαλής και τον εκτιμούσες προσωπικά; Διαμορφώθηκε κάποια ομάδα στο χωριό σου που σε στηρίζει; Υπήρξε ενθάρρυνση από την οικογένειά σου;
Απάντηση: Ο συνδυασμός μου είναι η Ανεξάρτητη Κίνηση Πολιτών. Έχω την τιμή και τη χαρά να είμαι μεταξύ των δύο που ξεκινήσαμε την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Αλιάρτου, δημοσιεύοντας κείμενο αρχών, του οποίου υπήρξα ο συντάκτης και ενεργοποιήσαμε δεκάδες συμπολίτες που εντάχθηκαν στην κίνηση. Αντίστοιχη κίνηση από τον Δήμο Θεσπιέων οδήγησε στην δημιουργία της Δημοτικής Παράταξης. Αρχηγός δεν υπάρχει, υπάρχουν επικεφαλής των δύο κινήσεων.

Γιατί δεν εντάχθηκες σε κάποιον από τους άλλους συνδυασμούς; Ενδιαφέρθηκες να μάθεις τι πρεσβεύουν και τους απέρριψες; Σε απέρριψαν εκείνοι; Είχες ήδη διαμορφωμένη άποψη για τον επικεφαλής του συνδυασμού σας;
Απάντηση: Δεν θα μπορούσα να ενταχθώ στον συνδυασμό του Δημάρχου Αλιάρτου, γιατί θεωρώ ότι δεν ανταποκρίνεται πολιτικά και αισθητικά στις ανάγκες και απαιτήσεις της κοινωνίας μας και δεν έχει ούτε το ηθικό έρεισμα, μετά από 8ετή απραξία να διεκδικήσει την ψήφο μου. Ο συνδυασμός του ΚΚΕ δεν με απασχόλησε δεδομένου ότι εμφανίστηκε τις τελευταίες ημέρες

Η εμπειρία των προηγούμενων δημοτικών αρχών είναι πολύτιμή (θετική είτε αρνητική) για τους νέους. Εσύ, πως αξιολογείς την περίοδο της προηγούμενης δημοτικής αρχής; Ποιά επιτεύγματα της θεωρείς θετικά; Πως σκέφτεσαι να συνεχίσεις αυτό το θετικό έργο;
Απάντηση: Θα μου επιτρέψεις ,όσο κι αν ακούγεται μηδενιστικό, να υποστηρίξω ότι δεν μπορώ να βρω σημαντικά θετικά για τον χώρο της Αλιάρτου ,που γνωρίζω, από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή

Πιστεύω ότι λάθη δεν κάνει μόνον όποιος δεν πράττει. Έτσι τα λάθη και οι ελλείψεις των προηγούμενων δημοτικών διοικήσεων σου είναι (και είναι σε όλους μας) πολύτιμα. Εσύ τι αρνητικά ή τι παραλείψεις της καταλογίζεις;
Απάντηση: Στον χώρο της Αλιάρτου, υπήρξε επί 8ετία γενικά απραξία, κανένα παλιό έργο δεν συνεχίστηκε και δεν ολοκληρώθηκε και κανένα καινούριο δεν σχεδιάστηκε. Το χειρότερο όμως, κατά την άποψη μου, είναι ότι υπήρξε αισθητική και πνευματική υποβάθμιση της περιοχής καθώς και παραγκωνισμός των διαφορετικών φωνών και της νεολαίας.

Γιατί πιστεύεις ότι η νέα διοίκηση -που επιδιώκεις κι εύχομαι να είναι του συνδυασμού σου- θα τα καταφέρει καλύτερα από τους προηγούμενους; Ποια είναι τα εχέγγυα για τούτο; (Στα αρνητικά που καταλόγισες στην προηγούμενη απάντηση της προηγούμενης διοίκησης, τι θα έκανε εσύ και οι συνεργάτες σου διαφορετικό, για παράδειγμα;).
Απάντηση: Είμαι βέβαιος ότι αν εμείς είμαστε η νέα δημοτική αρχή τα πράγματα θα είναι αλλιώς, γιατί είμαστε όλοι δεσμευμένοι σε κοινές αρχές που απορρέουν από την συμμετοχή και την συλλογικότητα. Μας ενώνουν αρχές και όχι πρόσωπα και είμαστε όλοι ίσοι μεταξύ ίσων. Επενδύουμε  στην επαφή μας με τους πολίτες ,γιατί τους θέλουμε μαζί μας και την επόμενη μέρα.

Στα νέα σου καθήκοντα ως δημοτικός σύμβουλος ποια θεωρείς πως είναι τα βασικά σου μειονεκτήματα και πως σκέφτεσαι να τα εξαλείψεις; Ποιά είναι τα ισχυρά σου σημεία;
Απάντηση: Θα προτιμούσα στα μειονεκτήματά ή τα πλεονεκτήματά μου  να  μην αναφερθώ εγώ, αλλά οι πολίτες που θα με κρίνουν θετικά ή αρνητικά και τιμώ απολύτως την κρίση τους. Μπορώ όμως να πω, ότι λόγω επαγγέλματος που με φέρνει σε επαφή με κόσμο (καθηγητής),δεν μου αρέσει η υποκρισία και το ψέμα αλλά η ευθύτητα και η αλήθεια με όποιο πρόσκαιρο κόστος. Συνθημά μου ήταν και είναι πάντα-και το ξέρουν και οι παλιοί μου μαθητές επί 7ετία στο Γυμνάσιο Θεσπιών-ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Εγώ είμαι περήφανος για τους φίλους μου.

Τέλος συγκεκριμένα για το δημοτικό διαμέρισμα το ποίο θέλεις να εκπροσωπείς, ποια είναι τα τρία βασικά προβλήματα που θεωρείς ότι πρέπει η νέα δημοτική αρχή να επιλύσει;
Απάντηση: Πιστεύω –και μιλώ και ως επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών  Αλιάρτου –ότι τα πράγματα στον νέο δήμο θα είναι δύσκολα. Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι οργάνωση  υπηρεσιών αποτελεσματικών και φιλικών προς τον πολίτη. Δεύτερον σχεδιασμός δράσεων που θα εξασφαλίζουν οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή αλλά και θέσεις εργασίας για τους πολίτες του Δήμου και τρίτον  η Προστασία του περιβάλλοντος, μέσα από έργα πνοής όπως τα αποχετευτικά δίκτυα, που είναι και αναπτυξιακά έργα, αλλά και προσανατολισμό προς ανάπτυξη ηπίων μορφών ενέργειας, καταγραφή και κλείσιμο παράνομων χωματερών κ.α. Τέλος στον δικό μας, πλέον, Δήμο πρέπει να αντιμετωπιστεί και ένα φλέγον, κατά την άποψή μου, θέμα, που ο έτερος συνδυασμός το πυροδοτεί κι αυτό δεν είναι άλλο από τον τοπικισμό που λειτουργεί διαλυτικά ως προς την κοινωνική συνοχή. Είναι δύσκολο ζήτημα, αλλά οι  ικανοί στα δύσκολα φαίνονται. 

Ευχαριστώ πολύ




Σημείωση με την ευκαιρία αυτής της ανάρτησης: σήμερα κατά το χριστινικό όρθόδοξο εορτολόγιο γιορτάζει ο Ερμαίος που είναι άλλος απο τον Έρμο (Ερμόλαο). Το λέω για μερικούς που μου ευχήθηκαν. Τους ευχαριστώ και τους περιμένω στις 26 Ιουλίου, οπότε γιορτάζω κανονικά.


3 σχόλια:

  1. εαν ψηφισω λευκο η ψηφος μου παει στον πλειοψηφον συνδιασμο? Τι πρεπει να κανω για να φανει το λευκο ακυρο ψηφοδελτιο ψηφος διαμαρτυριας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έλα ντε; αγαπητέ ανώνυμε

    Ψάχνοντας στο γκουγκλ για "λευκή ψήφος" βρήκα αυτό το λίνκι:

    http://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=12213.msg92518#msg92518,

    στο οποίο γίνεται κάποια σχετική συζήτηση.

    Προφανώς θα βρεις και άλλα και η όλη συζήτηση σε συνταγματικό επίπεδο και σε επίπεδο εκλογοδικείου έχει ενδιαφέρον, αν έχεις υπομονή. Εγώ κατάλαβα ότι η απάντηση στην πρώτη ερώτησή σου είναι αρνητική.

    Το θέμα ουσίας είναι ότι υπάρχουν πολλοί πολίτες που ενώ συμφωνούν με το δημοκρατικό πολίτευμα, δεν συμβιβάζονται με τις κομματικές λύσεις που τους προτείνονται για να διαλέξουν. Έτσι η συμμετοχή στην ψηφοφορία γίνεται αγγαρεία και στους πιο ευσυνείδητους πολίτες δημιουργούνται διλήμματα και ζοφερές σκέψεις.

    Αυτή η πολιτική -επίσης- στάση θα έπρεπε κάπως να καταγράφεται και να συζητείται αλλά δεν. Τελικά δεν ξέρω τι να σου απαντήσω στην δεύτερη ερώτησή σου. Με ηρεμεί ότι δεν είναι η μόνη ερώτηση που δεν μπορώ να απαντήσω. Νομίζω ότι κι εσύ επίσης θα έχεις πολλές άλλες ερωτήσεις να απαντήσεις.

    Καλή συνέχεια στους προβληματισμούς σου!

    Σ΄ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου στη συζήτηση κι ελπίζω να ξανάρθεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ κ.ΝΤΑΣΙΩΤΗ.
    ΚΡΙΜΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα