Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2010

Όταν καλές επιλογές δεν έχω, απέχω;



Στις δημοτικές εκλογές μέχρι σήμερα, έπρεπε να επιλέξω τους ανθρώπους που θα διοικούσαν τον Δήμο και ταυτόχρονα έπρεπε να στείλω ένα μήνυμα προς την κάθε φορά Κυβέρνηση για τις επιλογές της. Συνήθως μέχρι σήμερα σε τοπικό επίπεδο υπήρχαν οι ‘περίπου κομματικοί’ συνδυασμοί και σε επίπεδο Νομού οι ‘καθαρόαιμοι κομματικοί’ συνδυασμοί. Έτσι μπορούσα να επιλέξω και να στείλω ότι μήνυμα ήθελα.

Μεταξύ μας όμως, έχω βαρεθεί να στέλνω μηνύματα που κανείς δεν λαμβάνει υπόψη του.

Στις πολύ τοπικές, τις δημοτικές εκλογές, υπήρχε πάντα μια εγγενής αντίφαση. Διότι πράγματι υπήρχαν (και υπάρχουν!) άνθρωποι που κρινόμενοι για την δυνατότητα προσφοράς τους στην μικρή κοινωνία μας είναι άψογοι, είναι φιλότιμοι, είναι τίμιοι αλλά έχουν διαφορετικές πεποιθήσεις από τις δικές μου σε ότι αφορά τα ζητήματα της Μεγάλης Πολιτικής σε εθνικό ή σε διεθνικό επίπεδο.

Με απασχολούσε πάντα το ‘τι να κάνω’, ειδικά όταν επρόκειτο για ανθρώπους συγγενείς η και φίλους και κυρίως με βασάνιζε το ερώτημα για το ποιό κριτήριο είναι το πιο σημαντικό: το γενικό πολιτικό ή το τοπικό και προσωπικό;

Στην πολιτική ζωή μου έως σήμερα πάντα ήμουν κατά της αποχής. Πάντα πίστευα ότι στον πολίτη δεν δικαιολογείται απάθεια και μη συμμετοχή στο πολιτικό γίγνεσθαι. Κι εγώ συμμετείχα ενεργά. Για πολλά χρόνια το πολιτικό και το κομματικό ταυτίζονταν και για αυτό υπήρξα και μέλος κόμματος.

Ώσπου κατάλαβα μια μέρα ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η ενασχόληση με την πολιτική είναι θετική εφόσον το όραμα που σε εμπνέει είναι εγερτήριο για προσωπική δημιουργία και ηθική ικανοποίηση, που προκύπτει από την αποδοχή της προσφοράς σου και τη συμμετοχή σου στην συλλογική προσπάθεια για αλλαγή προς το κοινώς αποδεκτό καλύτερο της κοινωνίας.

Τι γίνεται όμως όταν σου ζητάνε να υφίστασαι ένα μίζερο γίγνεσθαι στο όνομα της ρεαλιστικής προσέγγισης των πραγμάτων; Όταν δεν υπάρχει η πρόταση για ένα άλμα στο μέλλον αλλά μια φτωχή ανταπόκριση-αντίδραση στις απαιτήσεις του σήμερα; Όταν πρέπει να δέχεσαι τους μέτριους να σε εξουσιάζουν με το επιχείρημα ότι ‘κάποιος πρέπει τέλος πάντων να κάνει την καθημερινή δουλειά’;

Εκεί η απάντηση ήταν αμείλικτη: αυτό απαιτεί η λογική του αγώνα! Κι έτσι υποτασσόμουν στην αναγκαιότητα ύπαρξης των μετρίων κομματικών στελεχών. Σαν κι εμένα, πολλοί άλλοι σε κάθε κομματικό σχηματισμό δέχονταν την κατάσταση αυτή ως φυσικό επακόλουθο της πολιτικής. Και να που οδηγηθήκαμε: να διαχειρίζονται τις τύχες μας οι μέτριοι και οι ανίκανοι και το μοναδικό τους επιχείρημα είναι ότι αυτοί κάνουν την ‘βρομοδουλειά’ της εκπροσώπησής μας.

Κάποτε όμως, από όσα βλέπεις και ακούς, αγανακτείς και  λες ‘φτάνει πια’ και ‘νισάφι’. Τότε η πολιτική πράξη απαιτεί να διαχωρίσεις την θέση σου και θαρραλέα να πεις ‘δεν μου κάνετε και για αυτό δεν σας κάνω’ και να χαράξεις άλλη πορεία.

Όχι να γίνεις ένας αναχωρητής εντός της Πόλεως, ένας άφωνος ιδιώτης,  αλλά να διατυπώσεις εμπράκτως και όχι μόνο θεωρητικώς, μιαν άλλη πρόταση πολιτικού βίου που δεν είναι πάντα συμβατός με όσα οι άλλοι θεωρούν πολιτική.

Δηλαδή να δείξεις εμπράκτως ότι ο πολιτικός σου ρόλος, ως προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο, μπορεί να είναι ενεργός μέσω της δημιουργικής σου ενασχόλησης με ποικιλία περιεχομένου.

Γνωρίζω πολλούς ανθρώπους που το κάνουν και τους θαυμάζω: ασχολήθηκαν με πρότυπες και πρωτότυπες καλλιέργειες, προώθησαν την αθλητική δραστηριότητα, δημιούργησαν ξενώνες και ανέπτυξαν μοντέλα συμβίωσης στο φυσικό περιβάλλον, πρωτοστάτησαν στην δημιουργία συλλόγων προστασίας των πολιτικών δικαιωμάτων, συμμετείχαν σε δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και τόσα άλλα. Όλα αυτά ως έργα ζωής και όχι ως προεκλογικά τρικ.

Έτσι, θεωρώ την συμμετοχή μου στην δημιουργία και συνέχιση του ΕΡΜΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ πολιτική πράξη και για αυτό συνεχίζω.

Παρατηρώ όμως ότι πολλοί περιορίζουν την πολιτική δραστηριοποίηση τους  στην κομματική ένταξη ή ψηφίζοντας στις εκάστοτε εκλογές. Παρουσιάζεται μάλιστα ως επιχείρημα η άποψη του Περικλή στον ‘Επιτάφιο’ (για τον ιδιώτη απόβλητο της πόλης και για τον ενεργό πολίτη που είναι η δόξα της) και παραλείπεται η ουσία της Αθηναϊκή Δημοκρατίας, βασικό χαρακτηριστικό της οποίας ήταν η με κλήρωση επιλογή των διοικούντων σε πολλούς τομείς της πόλης.

Αυτή η μέθοδος απαιτούσε από τους πολίτες να φροντίζουν να είναι ικανοί να διοικούν και για αυτό άνθησε η ποίηση (τραγωδία και κωμωδία), η φιλοσοφία, οι τέχνες τότε. Διότι υπήρχε ανάγκη να εκπαιδεύεται ο πολίτης, να μαθαίνει διαρκώς και αυτό ήταν το βασικό καθήκον του.

Κατ’ αναλογία και κατ’ ουσία των τότε αξιών, σήμερα ως πολιτική συμμετοχή, δεν πρέπει να θεωρείται μόνο η συμμετοχή στην ψηφοφορία χωρίς γνώση και άποψη.

Η αποχή ως άρνηση συμμετοχής σε μια διαδικασία που δεν σε σέβεται ή θεωρείς πως δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα που σε απασχολεί, υπάρχει παλαιόθεν (από τα χρόνια της Λυσιστράτης!) και ήταν πάντα πολιτική πράξη.

Η αποχή είναι η διακοπή μιας συνεχούς διαδικασίας (που είναι ο κανόνας) όταν πια σου είναι ή ίδια δυσάρεστη και σου είναι αδιάφορο το αποτέλεσμα της.

Στο Λύκειο κάναμε αποχή από τα μαθήματα κι έτσι εκφράζαμε την αντίθεσή μας για κάποια απόφαση της Διεύθυνσης του σχολείου.

Η απεργία είναι κάτι αντίστοιχο για τους εργαζόμενους: διακόπτεται η ροή της παραγωγής οπότε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ζημιώνεται και πιέζεται να υποχωρήσει στα αιτήματα των απεργών.

Το πολιτικό μας σύστημα δεν αναγνωρίζει, δεν καταγράφει την αποχή από τις εκλογές. Αντί να το ενδιαφέρει η απορριπτική στάση των πολιτών και να την ερμηνεύσει ως απώλεια της νομιμοποίησης του μηχανισμού πολιτικής εξουσίας, επιλέγει να αγνοεί την στάση των πολιτών και να εμμένει στην άποψη ‘όσο λιγότεροι τόσο καλύτερα’. Στις αναπτυγμένες χώρες το ποσοστό συμμετοχής των πολιτών στις ψηφοφορίες για την κυβέρνηση διαρκώς μειώνεται ενώ αυξάνονται οι κατασταλτικές δυνατότητες του κράτους.

Στην χώρα μας στο πρόσφατο παρελθόν η αποχή τιμωρούνταν με διάφορους τρόπους -ο πιο απλός ήταν να μην μπορείς να έχεις διαβατήριο για να ταξιδέψεις στο εξωτερικό- αλλά τώρα νομίζω ότι είτε έχουν καταργηθεί είτε έχουν ελαττωθεί έως εξαφανίσεως οι κυρώσεις αυτές.

Εδώ με ενδιαφέρει η στάση της αποχής πέρα και έξω από το ποινολόγιο.

Η υποχρέωση να ψηφίζεις παρουσιάζεται πιεστικά ως βασική ιδιότητα του ενεργού πολίτη έτσι όπως πρέπει να είμαστε όλοι μας.

Κι αν ήδη το σύστημα σε έχει καταστήσει ανενεργό; Αν ήδη το πολιτικό σύστημα δεν σε υπολογίζει και στο δείχνει με κάθε τρόπο;

Και δεν μιλάω μόνο για την ασυναρτησία του γενικού πολιτικού συστήματος όπου καθώς περνά ο καιρός όλο και πιο λίγο καταλαβαίνουμε οι πολλοί το τι πράττουν οι λίγοι όλων των κομμάτων.

Μιλώ και για την μικρή μας κοινωνία, τον Δήμο μας.

Οι Ερημοκαστραίοι, έτσι που έγιναν τα πράγματα, έχουν πολλούς λόγους να απέχουν από τις προσεχείς δημοτικές εκλογές. Καταρχήν είναι η αδιαφορία της επίσημης πολιτείας και των εκπροσώπων μας (πλην ενός από όσο γνωρίζω) ως προς κάτι που οι ίδιοι οι Θεσπιείς θεωρούν σημαντικό για αυτούς αλλά και κάθε σκεπτόμενος πολίτης σε κάθε γωνιά του κόσμου έτσι το βλέπει. Μιλώ για την διαγραφή του ονόματος ‘Θεσπιές’ από το όνομα του νέου Δήμου, που ποτέ δεν κατάλαβα τι βλακώδη σκοπό εξυπηρέτησε.

Ακόμα, ο παράλογος τρόπος που συγκροτήθηκαν οι νέοι Δήμοι που αλλάζει αφύσικα τον τρόπο της ζωής μας, δεν εξηγήθηκε ποτέ. Δεν εξηγήθηκε το γιατί αγνοήθηκε τόσο προκλητικά η τοπική κοινωνία.

Πρόσφατα παραδείγματα αυτής της αδιαφορίας του τοπικού πολιτικού συστήματος, ενόψει των εκλογών, είναι και τα ακόλουθα.

Οι υποψήφιοι δεν παρουσίασαν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- τους εαυτούς τους ως άτομα, ως πολίτες ως μελλοντικοί παράγοντες της διοίκησης του τόπου- στους άλλους πολίτες. Ξέρουμε μόνον ότι ακούμε από τους άλλους ή από προσωπική γνώμη.

Η δημόσια παρουσίαση, για όσους υπήρξε τέτοια, στην καλύτερη περίπτωση ήταν απλώς ένα ‘δεν θα πω ψέματα’ και ‘θα είμαι δίπλα σας’. Και τα δύο αυτά είναι ανεπαρκή: το πρώτο διότι το τι είναι ψέμα και τι αλήθεια ελέγχεται -άσε που υπάρχει και η μίση αλήθεια που είναι το πιο ισχυρό ψεύδος- ενώ το δεύτερο, δεν είναι βέβαιο ότι το θέλουμε με τον τρόπο που τελικά γίνεται -αν γίνεται. Για την ακρίβεια θέλουμε ο εκπρόσωπος να μας ενημερώνει εγκαίρως και να ζητάει την γνώμη και την συμμετοχή μας και όχι απλώς εκ των υστέρων να απαιτεί την αποδοχή των τετελεσμένων.

Ιδού το πρόβλημα: ας πούμε λοιπόν ότι πράγματι υπάρχει ένας αξιόλογος υποψήφιος σε κάποιον συνδυασμό. Ψηφίζοντας τον όμως. ψηφίζω τον μεν συνδυασμό σίγουρα, ενώ αυτός, ο δικός μου άνθρωπος, δεν είναι σίγουρο ότι θα βγει. Ακόμα όμως και να βγει, στο πλαίσιο του συνδυασμού δεν ξέρω τι καθήκοντα θα του ανατεθούν. Επειδή όλα αυτά εξαρτώνται από την εσωτερική δυναμική του συνδυασμού και τον ρόλο του Δημάρχου, εξακολουθώ να είμαι στο σκοτάδι σε σχέση με τις τελικές δεσμεύσεις του. Οπότε, τι να κάνω;

Θα έπρεπε ο κάθε συνδυασμός να έχει προβάλλει τις ιδέες του για το πως θα διαχειριστεί τα του Δήμου αλλά και τους ανθρώπους του, δηλαδή για το που και πως μπορεί να είναι χρήσιμος καθένας από τους υποψήφιους.

Τώρα όμως, τι μου ζητάνε; Να διαλέξω μόνο με βάση την προσωπική μου άποψη για την προσωπικότητα του κάθε υποψήφιου έτσι όπως την έχω διαμορφωμένη, αδιαφορώντας για άλλα πρόσωπα του συνδυασμού και για τον επικεφαλής του ψηφοδελτίου; Είναι αυτό λογικό και πολιτικώς υπεύθυνο; Τότε θα ήταν πολύ πιο λογικό να είναι ένα το ψηφοδέλτιο, να ήταν όλοι εκεί και να 'σταυρώναμε' μόνο έναν υποψήφιο (απλή αναλογική εντελώς). Οπότε τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου και ο δήμαρχος,  και να εκλέγονται με σειρά επιτυχίας.

Διερωτώμαι εάν υπάρχει χρόνος για να γίνουν κάποια πράγματα προς μια πιο ενημερωτική και πολιτική πορεία προς τις εκλογές.

Διαφορετικά, η αποχή σε αυτές τις εκλογές μπορεί να είναι μεγαλύτερη από ότι στις προηγούμενες αναμετρήσεις αλλά ας μην βιαστεί κάποιος να εξηγήσει το φαινόμενο ως καπρίτσιο, πεισματάκι και αδιαφορία. Η σιωπηλή αποστροφή προς ένα πολιτικό σύστημα που δεν πείθει μπορεί να γεννήσει απρόβλεπτες εξελίξεις που ίσως έχουν στο άμεσο μέλλον δημιουργικό ενδιαφέρον.

14 σχόλια:

  1. ο μαρξ έλεγε οτι ενα σύστημα κυριαρχεί αν εχει υποστηρικτες, δυστυχως οι ρημοκαστραίοι εισαστε σε παρακμη πολυ πολυ μεγαλη, ετσι δεν μπορεσετε να υποστηριξετε το ονομα ΘΕΣΠΙΕΣ, αυτος ειναι ο λογος που δεν συμπεριεληφθει το ονομα στο νεο δημο...αρκει να καταλαβεις οτι στο δημο σας κυριαρχει ο ΚΟΚΑΣ, ακομη να ξερεις ερμοκαστριωτη οτι δεν φταιει ο πελωνης που δεν ονομαστηκε ο νεος δημοσ θεσπιων ανετρεξε λιγο στα πρακτικα του δημου - ΑΠΛΑ Ο ΚΟΚΑς ΤΟ ΠΕΡΑΣΕ ΜΕ ΓΚΑΙΠΕΛΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑς ΚΑΙ ΕΣΕΙς ΤΟ ΧΑΨΑΤΕ- ετσι δεν ειναι τυχαιο οτι η κινηση=πελωνης λεει οτι στο πρωτο δημοτικο συμβουλιο θα μετονομασει το δημο σε ΔΗΜΟ ΑΛΙΑΡΤΟΥ ΘΕΣΠΙΩΝ, επισης μιλας για ΑΠΟΧΗ, αυτο ειναι φασιστικο γρηγορα παρτο πισω, κατα τα αλλα το στο τελευται σου αρθρο δειχνεις και συ οτι δεν μπορεισ να λειτουργησεις αλλιως αλλα σαν ρημοκαστραιος μονο οπου ολους τους θεωρειται κατωτερους γαιτο αν δεν αλλαξετε ταχιστα ακοαμ πιο κατω θα πατε, να πατε και ψηφισετε κινηση και οχι ΒΟΤΣΗ με τους χουντικους που εχει μαζεψει απο το κασκαβελι και το ρημοκαστρο....ενασ φιλος των ρημοκαστραιων απο την ασκρη το χωριο των ελικωνιαδων μουσων.... θα επανελθω πιο καυστικα σε λιγο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με την σειρά λοιπόν ας τα πάρουμε και όσο προλαβαίνω, πριν μας κατακαύσεις όλους σε λίγο αγαπητέ Ανώνυμε.

    Ειλικρινά χαίρω που μαθαίνω ότι ο Μαρξ είχε ασχοληθεί με το σύστημα της ονοματοδοσίας των Καλλικρατικών δήμων. Πάντα πίστευα ότι ήταν μέγας νους αλλά τόσο πολύ ώστε να προβλέψει τον ξεπεσμό των Ερημοκαστραίων ειλικρινά δεν το ήξερα. Εάν πάλι σοβαρά εννοείς ότι οι πάλαι ποτέ ισχυροί Ερημοκαστραίοι στήριζαν το σύστημα αυτό, τότε ομολογώ την άγνοια μου. Υπερβολικό μου ακούγεται αλλά πάλι, τι να πω, κάτι θα ξέρεις περισσότερο από εμένα.

    Πάντως οφείλεις να παραδεχτείς ότι ασχέτως χειρισμών ΚοκαΠελωνικών, το ότι η ιστορική αναφορά στους Θεσπιείς δεν υπάρχει στην ονομασία του νέου Δήμου είναι απώλεια για όλους μας.
    Οι Θεσπιείς άφησαν παρακαταθήκη σε όλους μας και όχι μόνο στους Ερημοκαστραίους. Εκτός αν το βλέπεις εντελώς τοπικά και το μήνυμα της θυσίας των Θεσπιέων πιστεύεις ότι είναι μόνο για τους μίζερους Ερημοκαστραίους! Περιμένω να προτείνεις κι εσύ την λαμπρή ιδέα το Δημοτικό Διαμέρισμα της Ασκρης -μόνο αυτό- να αρχίσει να ζητά πνευματικά διακαιώματα από τους αναγνώστες των Ησιόδειων έργων ανά την υφήλιο.

    Προσωπικά χρεώνω την σοβαρή παράλειψη της αναφοράς του ονόματος "Θεσπιές" στο νέο Δήμο, στους επίσημους εκπροσώπους της πολιτείας (αυτούς που νομοθέτησαν) και όχι στους ντόπιους κολαούζους. Οι δικοί μας ήταν πολύ μικροί και άσχετοι να κάνουν μια τέτοια ηλιθιότητα.

    Το ότι το ερώτημα περί της αποχής είναι "φασιστικό" δεν το κατάλαβα καθόλου. Νομίζω όμως ότι η δική σου αυταρχική απαίτηση "πάρτο πίσω" πιο πολύ ταιριάζει να χαρακτηριστεί "φασιστική", αν και με τους χαρακτηρισμούς διαφωνώ. Πάντως εγώ ερώτημα διατύπωσα και συζήτηση, όχι πολεμική, θέλω να προκαλέσω.

    Η πρόταση σου να ψηφίσουμε την Ανεξάρτητη Κίνηση (αυτό νομίζω ότι εννοείς) είναι περιττή διότι αυτό πράγματι είναι αντικειμενικά σοβαρό ενδεχόμενο για πολλούς Ερημοκαστραίους. Μπορείς εσύ να βοηθήσεις προς την κατεύθυνση αυτή; Έχεις να μας πεις κάποια επιχειρήματα για αυτό; Η λαμπρή εξίσωση "Κίνηση=Πελώνης" πάντως δεν βοηθάει.

    Τέλος, διαβάζοντας το μήνυμα σου και κυρίως την υπογραφή-δήλωση πως είσαι "ένας φίλος των ρημοκαστραίων", προτείνω να το ξανασκεφτείς. Νομίζω ότι πρέπει πρώτα να γίνεις φίλος με τον εαυτό σου, και να ηρεμήσεις διότι με τον τρόπο της επικοινωνίας που επιλέγεις θα επιβεβαιώσεις για πάρτι σου το ότι "άμα έχουμε τέτοιους φίλους τι τους θέλουμε τους εχθρούς".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ερμο Καστριωτη σε διαβαζουμε για τις αποψεις σου και τη καθαροτητα της σκεψης σου απεναντι στην εξουσια.
    Απορω ομως εξαιτιας του''είναι αντικειμενικά σοβαρό ενδεχόμενο για πολλούς Ερημοκαστραίους''που δεν σε απασχολει οτι μερικοι πριν καλα καλα ασχοληθουν με τα κοινα εχουν γινει ηδη επαγγελματιες και αυτο να το προσπερνας.Τι εννοω...
    Ορισε υποψηφιο δημαρχο το πρωτοδικειο καθως οφειλε.
    Πρεπει να τον παραιτησουν.
    Κανεις δε γνωριζει ενω στη δημοκρατια ειναι επιτακτικη αναγκη ποιος θα ειναι μετα τον παραιτηθεντα ο ''δημαρχος''.
    Κανεις δεν ξερει τη διαδικασια ,τις συμφωνιες ,τις συνθηκες και κυριως αν θα ειναι ο καλυτερος.Αυτα ολα δεν ειναι επαγγελματικα?
    Δηλαδη η ασχολια τους αντι να μαζεψουν τοσες υπηρεσιες θα ειναι η εκπληρωση των συμφωνιων?
    δε μπορω να καταλαβω πως λοιπον ΄΄καθοδηγησες '' τη ψηφο η αν καταλαβα λαθος.
    Παρακατω γραφεις για λαμπρη εξισωση ''Κ'' και Πελωνη οτι δε βοηθαει.Βοηθαει βεβαια τον Πελωνη!
    Γραφεις για μικρους και ασχετους ηταν ομως εξουσια.Δεν εχουν ευθυνη? τι παρεμβασεις εκαναν για το γνωστο θεμα? γιαυτο ειναι αντικειμενικα σοβαρο ενδεχομενο?επειδη ολα εχουν συμφωνηθει κατω απο το τραπεζι? ειναι σοβαρα πραγματα αυτα?ειναι διαφανη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε των 5:26 (πρωινός πρωινός, σε αυτό ταιριάζουμε!)

    Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου για τα κείμενά μου. Πράγματι σχολιάζω τα της κάθε εξουσίας διότι πιστεύω ότι αυτό της λείπει: η κριτική και η αντίσταση. Όταν αυτά τα δύο πάψουν να υπάρχουν, κάθε εξουσία γίνεται θηρίο και μας τρώει. Ας μιλάμε λοιπόν κι ας κρίνουμε!

    Προσπαθώ να κάνω ρεαλιστικές και αντικειμενικές εκτιμήσεις για όσα παρατηρώ και μαθαίνω ότι συμβαίνουν στην κοινωνία που ζω ή που την αφορούν. Η διαπίστωση ενός γεγονότος δεν σημαίνει επιδοκιμασία ή ενθάρρυνση. Το ότι δηλαδή πολλοί από τους συμπολίτες μας σκέφτονται να ψηφίσουν την Ανεξάρτητη Κίνηση είναι, κατά την γνώμη μου, ένα αντικειμενικό ενδεχόμενο. Δεν εξαρτάται από τα συναισθήματα μου ή τις δικές μου πεποιθήσεις. Θα είναι άδικο για την αμεροληψία μου η αναφορά αυτή να θεωρηθεί ως υποστήριξη προς τον συγκεκριμένο συνδυασμό. Ως αντικειμενικό γεγονός το ανέφερα. Εάν πιστεύεις ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο είναι απολύτως σεβαστή άποψη αλλά θα επιμείνω ότι δεν είναι σωστή.

    Εάν κατάλαβα καλά, στη συνέχεια, θεωρείς ότι η Ανεξάρτητη Κίνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει πολλά από τα τυπικά διαδικαστικά θέματα που αναφέρεις. Συμφωνώ μαζί σου. Θα πρέπει να γίνουν σαφείς. Μπορεί αυτοί να το έχουν καταλάβει μεταξύ τους αλλά οφείλουν να το εξηγήσουν και στους ψηφοφόρους.

    Τώρα, εννοείς ότι δεν το ξεκαθαρίζουν -το θέμα του Δημάρχου;- διότι είναι δείγμα επαγγελματισμού αυτή η ασάφεια ή ότι όλο αυτό το ασαφές είναι δείγμα επιπολαιότητας; Δεν είμαι βέβαιος ότι "έπιασα" τον συλλογισμό σου. Πάντως, για το πρώτο αμφιβάλλω. Πιστεύω ότι στην προσπάθειά τους να διατυπώσουν μιαν άλλη πρόταση για τον τρόπο επιλογής της Δημοτικής εξουσίας, δεν ασχολήθηκαν με τις πρακτικές πλευρές αυτής της διαδικασίας μετεκλογικώς όπου καθώς τα λεφτά δεν είναι λίγα ίσως προκύψουν διαφωνίες και συγκρουσιακές καταστάσεις. Προφανώς κάτι τέτοιο θα αποτελεί οπισθοδρόμηση για τον Δήμο και αυτό είναι εξαιρετικά αρνητικό για την Ανεξάρτητη Κίνηση.

    Κατά την γνώμη μου η εξίσωση Κίνηση= Πελώνης είναι αποτρεπτικός παράγοντας για κάποιον να ψηφίσει την Ανεξάρτητη Κίνηση δεδομένης της άχρωμης και φτωχής σε αποτελέσματα δημαρχίας από τον Πελώνη. Με άλλα λόγια και για να είμαι επίκαιρος, ο Πελώνης θεωρώ ότι είναι βαρίδι για την Ανεξάρτητη Κίνηση που ακόμα κι αν πάρει πολλούς ψήφους και βγει δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στα ρομαντικά ίσως αλλά σωστά γενικά νοήματα που η Ανεξάρτητη Κίνηση έχει έστω και αποσπασματικά προβάλλει.

    Τέλος η άποψη μου για τους ανθρώπους που είχαμε στον Δήμο μας είναι ότι είναι απλώς ανεπαρκείς. Σημείο των καιρών για την πολιτική γενικά, θα μου πεις, αλλά είναι έτσι. Είναι "λίγοι" για τον Δήμο μας, κυρίως στις νέες συνθήκες. Προφανώς κι έχουν ευθύνες για αυτό που συνέβη με την ονομασία του νέου Δήμου. Έχουν πολύ περισσότερες ευθύνες για ακόμα πιο πολλά που δεν έκαναν. Το ότι επιμένουν να είναι υποψήφιοι και αυτοί αλλά και άλλοι από προηγούμενες περιόδους σημαίνει ότι αυτοί δεν έγιναν πιο συνετοί αλλά κι εμείς που τους εκλέγουμε δεν γίναμε σοφότεροι.

    Για τις συναλλαγές κάτω από τραπέζι και μυστικές συμφωνίες είναι κάτι που μπορεί να συμβαίνει αλλά χωρίς να ξέρω δεν μπορώ να πως τίποτα επί του θέματος. Αλλά τι να τις κάνουμε τέτοιες υποθέσεις ή φήμες όταν αυτό που μας παρουσιάζεται από τους ίδιους ως πολιτική συμπεριφορά έχει τόση κακογουστιά, τόση επιπολαιότητα που μαζί με μπόλικο θράσος κάνουν μια συνταγή αποτυχίας για όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απλά και ξάστερα
    1. Το Κίνηση = Πελώνης είναι προβοκατόρικο.

    2. Τι πιο δημοκρατικό, όποιος βγει πρώτος σε σταυρούς είναι ο Δήμαρχος, καμιά συμφωνία κάτω από το τραπέζι.

    3. ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα, από κριτική χορτάσαμε, αν βαστάει σε κάποιους ας βάλουν υποψηφιότητα

    4. η αφρόκρεμα σε τιμιότητα και ανυστεροβουλία και ανιδιοτέλεια υπάρχει στην ΚΙΝΗΣΗ

    5.Η ΚΙΝΗΣΗ δήλωσε στεντορεία την φωνή ότι στο πρώτο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ θα αλλάξει το όνομα του δήμου σε ΑΛΙΑΡΤΟΥ-ΘΕΣΠΙΩΝ, σχετικές αφίσες αναρτήθηκαν στις Θεσπιές και σκίστηκαν από τον ......(ρώτα να μάθεις).

    6. φίλοι είναι όποιο σου λένε την αλήθεια όχι όσοι σε λιβανίζουνε

    7. κοιτάχτε να υπερψηφίσετε την ΚΙΝΗΣΗ μπας και δείτε άσπρη μέρα

    8. ΚΙΝΗΣΗ = αμεση δημοκρατία

    ΕΝΑΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑΙΟΣ ΨΗΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΜΗΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΣΠΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να πω και μια άλλη πρόταση; μπορώ;
    Να ψηφίσουμε "Κίνηση" και να βάλουμε σταυρό στον Ντασιώτη. Καθαρίσαμε!!! Σωστό ή λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΣΩΣΤΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προχωράτε παιδιά εκθειάστε τον Αγγέλλου το έργο του και τη προσφορά του στο τοπο.
    Υποψηφιος δημαρχος σας.
    Ο Ντασιώτης τι ρόλο παίζει στην ιστορία εξηγείστε μας.
    ποιος θα ειναι δημαρχος? ο Ντασίωτης ?ο Πελώνης? ο Αγγέλου? κάποιος άλλος?
    εξηγείστε πια!

    ποιός θα παραιτηθει? σε πόσο καιρό? μας νοιάζουν τα κόλπα σας?

    ο δήμος μας νοιάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι πιο δημοκρατικό, όποιος βγει πρώτος σε σταυρούς είναι ο Δήμαρχος, καμιά συμφωνία κάτω από το τραπέζι.

    ΕΡΩΤΗΣΗ.

    Πρώτος απο ποιούς?

    θέλω να ενημερωθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. απο όλους τους δημοτικουσ συμβουλουσ, ολοι οι δημοτικοι συμβουλοι τησ ΚΙΝΗσησ ειναι εν δυναμει δημαρχοι

    ΚΙΝΗΣΗ=ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μεγαλύτερη επιπολαιότητα απο το τελευταίο σχολιασμό δεν εχω ξανακουσει.
    Ισως δεχτει καποιος τη διαφορετικοτητα στη γενικοτερη πολιτικη προταση αλλα 40 νοματαιοι να ειναι εν δυναμει υποψηφιοι δημαρχοι σε εναν συνδυασμο δεν ειναι θεμα Δημοκρατιας.
    Ειναι μεγα θεμα αδυναμιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επιτέλους θα έχουμε Δήμαρχο ή όχι ?
    Ας μου απαντήσει κάποιος .
    να ψηφίσουμε ή να μη ψηφίσουμε ?
    Μαυροματαίο ή Ερημοκατραίο και οι Αλιαρταίοι τι θα απογίνουν? Φρίκη . Κατάντια .Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν .
    Μια Μαυροματαία που δεν ζει αλλά ψηφίζει στο Μαυρομμάτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κορη να ψηφισεις
    Οποιον θεωρεις οτι μπορει να ενωσει τοσα χωρια οποιον εχει ηγετικες ικανοτητες και εμπειρια
    οποιον μπορεσε να κανει συνδυασμο
    οποιον συνδυασμο εχει αρχηγο
    οποιον εχει δηλωσει ξεκαθαρα οτι επιδιωκει να ειναι ο επομενος δημαρχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ξεκαθαρες κουβεντες
    μακρια απο ασαφειες μακρια απο τον αλη μπαμπα και τους 40 υποψηφιους.
    με λογικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα