Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Η απάντηση του Δήμαρχου για τα "Αποκαλυπτήρια . . . "


Έλαβα με την μορφή σχολίου σε προηγούμενη ανάρτηση , το κείμενο που ακολουθεί (με πλάγια γράμματα) και που υπογράφει ο κ. Δήμαρχος Θεσπιών Χρήστος Πελώνης. Διατήρησα την ορθογραφία του (με κόπυ πειστ το έκανα) για λόγους ουσίας.

Θεωρώ τιμή μου το ενδιαφέρον του Δημάρχου μας και φρονώ ότι για λόγους ουσίας αλλά και λόγω μεγέθους δεν είναι πρέπον οι απόψεις του να φιλοξενηθούν ως ένα απλό σχόλιο. Πολύ περισσότερο που ο Δήμαρχος, περιλαμβάνει (όλο;) το κείμενο της ομιλίας του στα πρόσφατα αποκαλυπτήρια του γνωστού μνημείου.

Σήμερα λοιπόν όλος ο χώρος του ανήκει και δεν θα σχολιάσω τις απόψεις του. Θα σκεφτώ εάν θα το κάνω στο άμεσο μέλλον διότι η τελευταία πρόταση του "Και τέλος η συζήτηση.-" με αυτή την τελεία και την παύλα να μου δηλώνει κατάμουτρα ότι δεν τον ενδιαφέρει περαιτέρω η άποψη μου. Πράγματι κρίμα διότι θα κάναμε καλή συν-ζήτηση του περιεχομένου των εννοιών που χρησιμοποίησε αλλά και του περιεχομένου των πράξεων του ως Δημάρχου.

Ας είναι καλά.

Πάντως θέλω να πω ακόμα μια φορά ότι το όνομά μου δεν είναι Ερημος αλλά Ερμος, από το Ερμόλαος, γιορτάζω στις 26 Ιουλίου και δυστυχώς με καπελώνει η Αγία Παρασκευή και έτσι δεν είμαι γνωστός. Προφανώς ταίριαξε και με το "έρημος" εκ του Ερημοκάστρου αλλά αυτό ας θεωρηθεί μικρό επικοινωνιακό τρικ. Έτσι κι αλλιώς η εποχή μας μάς έχει πλημμυρήσει με αυτού του είδους τα κόλπα κι έτσι με παρέσυρε.

Είμαι Ερημοκαστραίος Θεσπιεύς και δεν κρύβομαι. Αναλαμβάνω τις ευθύνες για αυτά που γράφω και είμαι καλοπροαίρετος συζητητής. Με ενδιαφέρει η ουσία των πραγμάτων και όχι οι προσωπικές αντεγκλήσεις και συναισθηματισμοί. Με ενδιαφέρει η ουσία της πολιτικής πράξης και όχι ". . . . τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα". Διατυπώνω απόψεις και κρίσεις για την άσκηση του λειτουργήματος (του Δημάρχου Θεσπιών) εδώ και όχι για την προσωπική στάση και συμπεριφορά του σκούντως το λειτούργημα για την οποία δεν μου πέφτει λόγος.

Ω ναι! Απολαμβάνω την συζήτηση, την έντονη μερικές φορές και για αυτό πιο πολύ από όλα αυτή η τελευταία φράση του κ. Δήμαρχου "Και τέλος η συζήτηση.-" παρόλο που με πείραξε, εφόσον το επιθυμεί,  θα γίνει απολύτως σεβαστή από μέρους μου.

Στο σύγχρονο ορημαγδό των "απόψεων" όλων των εν δυνάμει κριτών των πάντων, και πάντα ανώνυμων, ήταν επιλογή μου να μην απαντώ. Εν τούτοις όπως σε όλους τους κανόνες υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Θα απαντήσω λοιπόν στον ανώνυμο "ερημο καστριώτη". Η εξαίρεση βέβαια γίνεται διότι είχα εκτιμήσει τα προηγούμενα κείμενά του, και δεν μπορώ να κρύψω και τον θαυμασμό μου για κάποια από αυτά, θεωρώντας την ανωνυμία του κάτι σαν φιλολογικό ψευδώνυμο.
 

Άργησα να απαντήσω προσπαθώντας να έχω μια χρονική απόσταση από τα γεγονότα για να λειτουργώ, όσο μπορώ, λιγότερο συναισθηματικά.
 

Έχουμε λοιπόν και λέμε:
1)Δεν έχεις μάθει ακόμα (φαντάρος δεν πήγες?) να ξεχωρίζεις τους πεζονάυτες από τα φανταράκια του πυροβολικού? (σιγά μην ήταν και οι ράμπο του αμερικάνικου στρατού στο Βιετνάμ).
2)προσπάθησα λές να αποκαλύψω το βαθύτερο νόημα της ιστορίας της φυλής....και πιό κάτω(δεν μπόρεσες φαίνεται να με ξεχάσεις μέσα στό παραλήρημά σου), "κυριάρχησε η επανάλυψη ορισμών για τον όρο έθνος και η διατύπωση ερωτημάτων για το τι είναι η πατρίδα μας ανά τους αιώνες και για την αποστολή μας, ως πολιτών, που όμως έμειναν αναπάντητα'
Ε! λοιπόν θα σου παραθέσω αυτούσια αυτά που ευτυχώς δεν έχασα ψαχνοντάστα εναγωνίως.

Η επίκληση του παρελθόντος αποτελεί σημαντική καταφυγή σε δύσκολους καιρους όπως οι σημερινοί για να αντλήσουμε δύναμη, αρκεί να μη γίνεται προσχηματικά για να κρυφτούμε πίσω του.
Αλλωστε τι είναι, που και πότε γςννήθηκε η Ελλάδα? στις Θεσπιές? σην Κνωσό? τη Σπάρτη? το Βυζάντιο? το 1821?
 

Τι απέγινε αυτή η Ελλάδα των μεγάλων έργων των ένδοξων ανδρών? και πως φτάσαμε ως εδώ? τα ίδια της τα μεγαλεία την αποποίησαν? η σημερινή κρίση έχει να κάνει και με την ταυτότητά μας?
 

Το παρελθόν αποτελεί αναγκαίο κεφάλαιο για την θεμελίωση ενός έθνους. όμως δεν φτάνει. οπως δε φτάνει και η γλώσσα, οι συνήθειες το κλίμα κ.λ.π. Όλα αυτά αποτελούν αναγκαίες συνθήκες ύπαρξης ενός λαού, αλλά χρειάζονται να συμπληρώνονται με κάτι παραπάνω. Την διαχρονική συναίνεση και την καθαρή επιθυμία της συλλογικής ζωής. Όπως καλή ώρα τώρα εδώ. το έθνος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του παρελθόντος του παρόντος και του μέλλοντος. Στο παρελθόν βρίσκονται οι μεγάλες στιγμές, οι εθνικές συμφορές και τα λάθη. Στο παρελθόν θεμελιώνεται το πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιηθεί από όλους μας στο μέλλον. Η ύπαρξη προγράμματος δημιουργεί το νέο συλλογικό καθήκον, και απαιτεί κοινές δράσεις και κοινές δεσμεύσεις. Αυτός ο κρίκος είναι κατά την γνώμη μου ένα πρώτο αδύναμο σημείο των τελευταίων χρόνων.
 

Μια συνένωση ανθρώπων με αγνό πνεύμα και αθώα καρδιά δημιουργεί μιά ηθική συνείδηση που λέγεται έθνος. Όσο αυτή η συνείδηση αποδεικνύει τη δύναμή της μέσα από τις θυσίες που απαιτεί η αποκήρυξη του ατομικού συμφέροντος εν ονόματι του συλλογικού, τότε συνεχίζει να είναι νόμιμη, και να έχει δικαίωμα να υπάρχει.
 

Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω το εξής: η αποσιώπηση γεγονότων και πολύ περισσότερο ιστορικών γεγονότων, που αλλάζουν τηνιστορική ροή είναι θνησιγενής όπως και οι απάτες.
Ετσι λοιπόν ο αγώνας και η θυσία των 700 Θεσπιέων δικαιώνεται και με τη σημερινή μας εκδήλωση και θα δικαιώνεται από τους δικούς μας επόμενους αγώνες.

Αυτα κυρ "ερημο καστριώτη" μου είπα. οι απαντήσεις λοιπόν δίνονται άλλο αν δεν σε ικανοποιούν. Είσαι όπως πολλούς πολλους άλλους που ξέρουν τι δεν θέλουν αλλά δεν ξέρουν και τι ακριβώς θέλουν. Ή μάλλον όχι, αποκάλυψες τις τοπικιστικές ανησυχίες, διότι αγαπητέ μου τοπικιστής δεν είναι εκείνος που αγαπά τον τόπο του αλλά εκείνος που μισεί τους άλλους. ο πρώτος απο τους επάλληλους κύκλους είναι ο τοπικισμός που σε οδηγεί απευθείας στον εθνικισμό και ακόμα παραπέρα.
 

Βγάλε λοιπόν την κουκούλα της ανωνυμίας σου, γιατί ήδη βλέπω μέσα από αυτήν τα μικρά μοχθηρά όλο κακία μικρά ματάκια σου.
όσο για τους άλους χαρακτηρισμούς τι να πώ μπχτσές είσαι. φιλολογικός βεβαίως βεβαίως.
 

Κρίμα. Και τέλος η συζήτηση.-

7 σχόλια:

  1. Να τον χαιρόμαστε όλοι κύριε Έρμο καστριώτη εγώ σαν κάτοικος Αλιάρτου ντρέπομαι για τον εν δυνάμει πιθανό Δήμαρχο μου.Είναι μερικές φορές καλύτερη η σιωπή ορισμένων παρά να ανοίγουν το στόμα τους.Απορώ βέβαια πως μερικοι συμπατριώτες μου έκαναν πολιτικές συμφωνίες με τον κύριο.Όλοι θα κριθούν απο την ιστορία.

    26 Σεπτεμβρίου 2010 10:54 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλά βρέ συμπατριώτη αλιαρτινέ πως σου προέκυψε η ντροπή? μήπως δεν σου άρεσε το κέιμενο? εγώ το βρήκα παρα πολύ καλό και επίκαιρο. η μήπως επειδή δεν έχουμε το θάρρος να να γράψουμε επώνυμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εριμο καστριωτη οταν εχεις την δυναμη της γνωμης σου οπως λες,δεν κτυβεσαι πισω απο ενα ψευδωνυμο.
    τυφλοποντικες εχουμε πολλους δεν χρειαζοσουν και εσυ.αναδρο ποντικακι.
    εαν τολμας δημοσιευσετο εαν οχι .........με επιβεβαιωνεις/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα λοιπόν που το δημοσίευσα και ελπίζω να απέδειξα ότι δεν είμαι άνανδρο ποντικάκι και τυφλοπόντικας, μπορούμε να μιλήσουμε;

    Καλέ μου Ανώνυμε τι πραγματικά πιστεύεις ότι είναι πιο σημαντικό για την κοινωνία μας: να έχεις επώνυμους με μυαλό πόντικα και συμπεριφορά σαλιγκαριού ή ανώνυμους σχολιαστές με επιχειρήματα και προσπάθεια αντικειμενικής προσέγγισης των πραγμάτων;

    Εάν τολμάς να συζητήσεις το θέμα αυτό μαζί μου ιδού σε προσμένω. Εάν όχι . . . . δικαιώνεις το κακό σκουλήκι που κρύβεται μέσα σου και σου προτείνω, όσο είναι καιρός, να το λιώσεις δια της συμμετοχής στον διάλογο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρω γιατί κάνετε τόση φασαρία για μια εκδήλωση? η ιστορία δεν ανήκει σε κανέναν και έπειτα μια πέτρα είναι που σημειολογικά μπορείς να την διαβάσεις όπως θες.
    Όσο για τον ερμο -και όχι έρημο καστριώτη το παρακάνει όχι για την εκδήλωση μόνο αλλά ποτέ δεν βρίσκει να βρει κάτι καλό για κανένα . Μόνο προσπαθεί στην μιζέρια των άλλων να κρύψει την δικιά του . 'Ενας άνθρωπος νοήμων με γνώση και παιδεία με αυτοπεποίθηση για την θέση του και αυτοεκτίμηση εκθέτει την υπογραφή του και το πρόσωπο του στον ΔΗΜΟ όπως έκαναν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.
    Αν και δεν συμφωνώ με τις τελετές αυτού του είδους και τα ορθογραφικά λάθη του Δημάρχου και τα συντακτικά δεν είναι δυνατόν να τα παραβλέψεις ωστόσο θεωρώ πιο έντιμη την συμπεριφρά του . Το παιχνίδι έτσι παίζεται με αυτούς τους κανόνες και όποιος θέλει να τους αλλάξει βγάζει την μάσκα του και εκτίθεται και παίρνει την θέση του Δημάρχου και τ΄αλλάζει όλα .
    Τα πολλά μασάλια εκατέρωθεν δεν βοήθησαν αυτόν τον τόπο γιατί από πράξεις μηδέν. Όπως λέει και η αδελφή μου μόνοιμη κάτοικος του Δήμου ΑΧΡΗΣΤΟΙ ( ΕΓΩ ΜΕΝΩ ΑΛΛΟΥ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ο δαίμων του τυπογραφείου χτύπησε το μόνιμη είναι με γιώτα και όχι με οι μην κρίνουμε μόνο τα λάθη των άλλων αλλά ασ διορθώσουμε και τα δικά μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η συγκεκριμένη εκδήλωση έγινε σε ιδιωτικό χώρο με την επιδεικτική απουσία του ιδρυτή και χρηματοδότη του μνημείου που ίσως ήθελε να δείξει την αποστροφή του για όλα αυτά. Σημειολογικά κρίνω απλώς.
    Από αυτή την άποψη, εάν πράγματι η συμμετοχή του Δημάρχου σε μια τέτοια γιορτή (είπα να γράψω φιέστα αλλά το διέγραψα) έγινε με αθωότητα και με αίσθηση καθήκοντος, τότε δεν είναι όπως ισχυρίζεσαι ένδειξη τιμίου ανδρός, αλλά πολιτική βλακεία. Μπορεί να παγιδεύτηκε, να του είπαν άλλα από τα πραγματικά δεδομένα. Δεκτόν. Αυτό όμως δεν τον απαλλάσσει από την ευθύνη του και για αυτή κρίνεται από μέρους μου.
    Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου και για την σημασία που δώσαμε για την εκδήλωση, την παρουσία των επισήμων κλπ. Και στο κείμενό μου αυτό προσπάθησα να πω.
    Προφανώς ο Δήμαρχος δεν κρίνεται για τα ορθογραφικά ή τα συντακτικά του λάθη -τουλάχιστον από εμένα- αλλά από το περιεχόμενο των ενεργειών του. Εξάλλου όταν είναι να κτυπήσει ο δαίμων της ηλεγραφής, δεν τον κρατάς με τίποτα. Δες τι έκανε σε εσένα, και στα δυο μηνύματα σου!
    Ο Δήμαρχος, τέλος πάντων, κρίνεται ως θεσμός και όχι ως απλός πολίτης του Δήμου μας αλλά επ’ αυτού έχω ήδη πει ότι δεν επιθυμώ να σχολιάζω εφόσον ο ίδιος δεν ενδιαφέρεται.
    Πάντως ακόμα και στην μιζέρια και στην ανωνυμία βουτηγμένος πρέπει να παραδεχτείς ότι ως πολίτης έχω δικαίωμα να κρίνω τους αντιπροσώπους μου. Θεωρητικά εάν εκείνοι, όπως είχα γράψει κάποτε, έχουν αρκετή δόση αυτοσαρκασμού και χιούμορ θα πρέπει να απολαμβάνουν τέτοια κείμενα κα να συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι αλλά δεν μπορούμε να το απαιτούμε κιόλας.
    Παρόλο που φαίνεται ότι είσαι τακτικός αναγνώστης των κειμένων του ΕΡΜΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ και σε ευχαριστώ για αυτό, πρέπει μάλλον να τα ξαναδιαβάσεις. Θα δεις ότι εκείνο που προσπαθώ να πω είναι ότι η πραγματική χαρά και η αισιοδοξία δεν βρίσκεται στους επίσημου λόγους, τις γιορτές και τις φανφάρες αλλά στην καθημερινή απλή, ζεστή ανθρώπινη επαφή μας και στην ανοικτή επικοινωνία. Μάλιστα πολλάκις έχω καταφερθεί εναντίον της εκστρατείας τρόμου των καναλιών και των επισήμων, περί κρίσεως και όλων των κακών που μας έρχονται, διότι χωρίς να προσφέρει κάτι θετικό, αδρανοποιεί τους ανθρώπους και τους αφαιρεί κάθε όρεξη για δράση. Προς τούτο και η συνεχής επίκληση του πνεύματος του καφενείου, όπου όλοι συζητάμε και σχολιάζουμε χαλαρά τα πάντα και που ακόμα κι όταν τα παρακάνουμε -κι έχω ειρωνευτεί πολλές φορές τα πολλά δικά μας λόγια και τις ελάχιστες πράξεις μας- όλη αυτή η συνεύρεση μας λειτουργεί απελευθερωτικά. Κι αυτό το χρειάζομαι κι εγώ για να ξεπερνώ την μιζέρια μου αλλά και οι συμπότες και ομοτράπεζοι μου.Πιθανόν κι εσύ (;)
    Συμφωνώ, τέλος, απόλυτα μαζί μου για την αναγκαιότητα της πολιτικής πράξης και της ενεργού μου συμμετοχής, στα του Δήμου. Προς το παρόν όμως ας περιοριστούμε στον σχολιασμό.
    Παραφράζοντας την γνωστή Ισοκράτειο ρήση περί των Ελλήνων, σου λέω πως αν και δεν μένεις σε κάποιον οικισμό του Δήμου μας, εγώ σε θεωρώ συνδημότη μου και θα περιμένω κι άλλες παρατηρήσεις σου.
    Μου άρεσε η χρήση της λέξης μασάλια, την οποία αγνοούσα, και για αυτό σε ευχαριστώ ακόμα μια φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διάφορα