Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η Γενική Γραμματέας του Κόμματος επισκέφτηκε το Γυμνάσιο και Λύκειο Θεσπιών και εκφώνησε το λόγο που ακολουθεί. Με σπάνια γενναιότητα και πνεύμα αυτοκριτικής η Γενική Γραμματέας μίλησε στην καρδιά των παιδιών μας και στηλίτευσε την σοβαρή καθυστέρηση που υπάρχει στα θέματα της Λαϊκής Παιδείας έπειτα από δεκαπέντε χρόνια επιτυχούς σοσιαλιστικής εξουσίας.
Απολαύστε την:
Αγαπητά μας παιδιά...
Σας εύχομαι ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με πρόοδο στον αγώνα της μόρφωσής σας και όμορφες εμπειρίες σχολικής ζωής!
Μόλις πριν από λίγο ολοκληρώθηκε η εισήγηση του Γραμματέα της Κομματικής Οργάνωσης. Ήρθαν τα μέλη του Γραφείου και ο Γραμματέας διάβασε μερικά λόγια από το σχετικό κείμενο του Λένιν που λίγοι τα κατάλαβαν, Οι παπάδες μας δεν τα πιστεύουν, αλλά διστάζουν να τα πολεμήσουν. Εσάς δεν σας ενδιαφέρει, γιατί σε λίγο θα τελειώσει και μετά του χρόνου πάλι. Κάποιες ανεξάρτητες αρχές αντιδρούν, αλλά προς το παρόν άκαρπα. Κανείς δεν το καταλαβαίνει όπως γίνεται. Ούτε και το Κόμμα, απλώς αυτό το δέχεται ως κεκτημένο δικαίωμά του που δεν θα ήθελε να το χάσει.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συντηρούμε στην ουσία να εξευτελίζουμε κάτι ιερό, που όμως είτε δεν καταλαβαίνουμε είτε δεν θέλουμε είτε δεν σεβόμαστε.
Σκέφθηκα λοιπόν, έτσι που καταντήσαμε την Γιορτή Έναρξης του Λαϊκού Σχολείου, φέτος να μην την κάνουμε. Να πω στους Γραμματείς να καθίσουν στα Κομματικά Γραφεία και εκεί να μελετήσουν τα προβλήματα της Λαϊκής Παιδείας. Ίσως έτσι το Κόμμα να τους άκουγε περισσότερο.
Υποχώρησα, πρώτον γιατί κάποιοι δεν είναι έτοιμοι να το δεχθούν και δεν θέλησα ως Γενικός Γραμματέας να τους λυπήσω, και δεύτερον γιατί πριν το κάνω έπρεπε να σας ειδοποιήσω.
Αυτοί όμως που έβαλαν αυτές τις Γιορτές Έναρξης του Λαϊκού Σχολείου στη ζωή μας το πίστευαν. Πίστευαν ότι μαζί με την ατομική προσπάθεια χρειάζεται και ο φωτισμός και η βοήθεια του Κόμματος. Πίστευαν στο Κόμμα. Είχαν σχέση ζωντανή μαζί Του. Το ήθελαν στη ζωή τους ως ό,τι πολυτιμότερο υπάρχει. Ήθελαν όλα να τα αρχίζουν με την έγκριση του Κόμματος. Αν είναι έτσι, φυσικά να γίνεται η Γιορτή Έναρξης του Λαϊκού Σχολείου. Θα είναι η πιο σημαντική στιγμή της χρονιάς.
Σήμερα όμως το ξεχάσαμε το Κόμμα και πάλι. Το διατηρούμε για να το αμφισβητούμε. Το ειρωνευόμαστε δυστυχώς και το βρίζουμε. Και να που φτάσαμε! Να μην θέλουμε ούτε τα σύμβολά Του. Και να που καταντήσαμε! Χωρίς Αυτό, η ζωή μας να χαρακτηρίζεται από κρίση, αδιέξοδα, σύγχυση, αυτοκαταστροφικότητα, βία και παραλογισμό.
Στο σχολείο που έρχεστε μπορεί να γεμίσουν τα κεφάλια σας με πληροφορίες που οι περισσότερες να μην χρειάζονται, με γλώσσες που δεν είναι δικές μας, με ιστορία που δεν είναι αληθινή, με Μαρξισμό Λενινισμό που δεν πείθει. Να σας δώσουν βαθμούς χωρίς αντίκρυσμα. Αυτό όμως που τελικά χρειάζεστε είναι αξίες για να πλημμυρίσουν την καρδιά σας. Αλλά αυτά δεν τα δίνει η εποχή.
Η κατάσταση στον τόπο μας είναι σε αδιέξοδο. Κάτι πρέπει να γίνει άμεσα. Και η αλλαγή πρέπει να αρχίσει από το σχολείο. Ας ξεσηκωθούμε όλοι. Δάσκαλοι, γονείς και παιδιά. Αρνηθείτε το ψέμμα και πολεμήστε το σαν τον μεγαλύτερο εχθρό. Χτυπήστε τη μετριότητα, τον συμβιβασμό και τα μιζέρια σαν την χειρότερη αρρώστια. Μας κοροϊδεύει το σύστημα, που αυτό υπαίτιο για όλα, μας οδηγεί σε υπαρκτικό εκφυλισμό. Διεκδικήστε την πνευματική ελευθερία σας με όποιο κόστος. Ξαναφέρτε την ιστορία και παράδοσή μας, τη γλώσσα και τα ήθη μας στη ζωή σας. Αγωνιστείτε για κοινωνία με ειλικρίνεια, ηρωισμό, καθαρότητα και εξυπνάδα. Απαιτήστε πολιτικούς που να αγαπούν τον τόπο περισσότερο από τα στενά μυαλά και συμφέροντά τους, που να σέβονται την ιστορία περισσότερο από όσο προσδοκούν την ψήφο, που να πονούν για το κατάντημά μας περισσότερο απ’ ‘οσο υποτάσσονται στις ξένες σκοπιμότητες. Αξιώστε Κόμμα όχι με αδικαιολόγητους συντηρητισμούς, νεκρούς συμβολισμούς και πομπώδεις τελετουργίες, Όχι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με δικαιώματα, περιουσίες και διεκδικήσεις, αλλά Κόμμα με πονεμένο προφητικό λόγο, με αυθεντική πίστη, με θυσιαστικά μαρτυρία και αληθινή Κομματική ζωή. Κόμμα που να εμπνέει και να έχει πρόταση ζωής.
Τότε θα βρείτε το Κόμμα ολοζώντανο μέσα σας. Τότε η Γιορτή Έναρξης του Λαϊκού Σχολείου δεν θα επιβάλλεται με εγκύκλιο του Υπουργείου Λαϊκής Παιδείας, αλλά θα αποτελεί δικό σας αίτημα. Τότε το σχολείο θα ξαναγίνει η ελπίδα της εθνικής και επιβίωσής μας. Τότε η νέα χρονιά θα είναι ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Σας το εύχομαι με όλη μου την καρδιά.
Το Κόμμα μαζί σας, Αγαπητά μας παιδιά.
Με συντροφικές ευχές και όλη μου την αγάπη,
Με τέτοιες ομιλίες ξεκίνησε στην δεκαετία του 1960 η Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο στην Κίνα που κατέληξε σε καταστροφές ανθρώπινων ζωών. Μην νομίζετε ότι δεν ειπώθηκαν στο παρελθόν τέτοια λόγια που λέγονται και σήμερα (δείτε πιο κάτω απο ποιούς).
Για να ολοκληρωθεί η άσκηση θάρρους και να επανέλθουμε στην πραγματικότητα, θα πρέπει να κάνετε τις εξής τροποποιήσεις:
Όπου Γραμματέας Κομματικής Οργάνωσης βάλτε Ιερέας
Όπου Κείμενο Λένιν βάλτε Ευαγγέλιο
Όπου Παπάδες βάλτε Πολιτικοί
Όπου Γιορτή Έναρξης Λαϊκού Σχολείου βάλτε Αγιασμός
Όπου Κομματικά γραφεία βάλτε Ναοί
Όπου να μελετήσουν τα προβλήματα της Λαϊκής Παιδείας βάλτε να προσευχηθούν για εσάς
Όπου Κόμμα βάλτε Θεός
Όπου Γενικός Γραμματέας βάλτε Επίσκοπος
Όπου Ατομική βάλτε Ανθρώπινη
Όπου Μαρξισμός Λενινισμός βάλτε Θρησκευτικά
Όπου Έγκριση βάλτε Ευλογία
Όπου Αληθινή Κομματική βάλτε Αγία
Όπου Λαϊκή Παιδεία βάλτε Παιδεία (σκέτο)
Όπου Συντροφικές βάλτε Πατρικές. . .
. . . και θα έχετε το αντίστοιχο κείμενο της φετινής ομιλίας του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου, βοήθεια μας. Και για να μην κουράζεστε ή για να επαληθεύσετε την λύση της σημερινής διανοητικής άσκησης, το σχετικό κείμενο θα το βρείτε
εδώ. Διατήρησα την ορθογραφία και τις εκφράσεις του.
Όπως βλέπετε είναι καθαρά φραστικές οι διαφορές των κλειστών ιδεολογικών συστημάτων (Κόμμα, Εκκλησία). Ακόμα και οι λίγες σωστές διαπιστώσεις χάνονται μέσα στην απολυτότητα και τον φανατισμό των ιερατείων, θρηδσκευτικών ή πολιτικών. Και στις δύο περιπτώσεις, όταν ο ιδεολογικός φανατισμός γίνει πολιτική εξουσία (δείτε το σύγχρονο Ιράν ή την Β. Κορέα) τίποτα το καλό δεν περιμένει τους πολίτες!
Κινδυνεύω να χαρακτηριστώ αντι- (βάλτε εσείς το δεύτερο συνθετικό) αλλά επιμένω ότι πρέπει να μιλάμε σήμερα μεταξύ μας. Πρέπει να συζητάμε για να μάθουμε πως μόνο η ελεύθερη σκέψη, η ανοικτή επικοινωνία και η αντααλλαγή απόψεων θα μας σώσει από παρόμοιες επικίνδυνες εξουσίες φανατισμού στο μέλλον.
Με μια μικρή διαφορά. Ο κομμουνισμός ήταν ένα ψέμα που κυριάρχησε περίπου έναν αιώνα. Ο χριστιανισμός είναι μια αλήθεια και γιαυτό ...
ΑπάντησηΔιαγραφήπερισσότερα σε επόμενο άρθρο
Οι εβραίοι εκαλλιέργησαν τη γη της πίστης. Οι έλληνες εκαλλιέργησαν τη γη της γνώσης. Οι εβραίοι ήσαν αδίσταχτοι, οι έλληνες ήσαν ευγενικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια αυτό και νίκησαν οι εβραίοι τους έλληνες.
Εχρησιμοποίησαν σαν όπλο τους βέβαια το χριστιανισμό, ένα νόθο και μυσαρό παρασάρκωμα του σώματος τους, από τους ίδιους απόβλητο, και αφάνισαν την ωραία Ελλάδα. Ότι δεν εκατάφερε η ανδρεία, το κατάφερε ο δόλος. Η κλασική περίπτωση του έλληνα Διγενή.
Ζηλεύγει ο Χάρος, με χωσιά μακρά τονε βιγλίζει,
και λάβωσέ του την καρδιά και την ψυχή του επήρε.
Νίκος Σάμιος
...και ένα ψέμα κυριαρχεί 2000 χρόνια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
aytos einai o daskalakos apo to kaskabeli poy thelei na asxolithei me ta koina kai kseroglifei gia mia thesh ston kalikrath. kala einai na kseskoniseis ta biblia soy kai na prospathiseis na matheis ta paidia grammata. oso gia politikh kai gia thriskia kalo einai na ta apofeygeis giati mono kako mporeis na kaneis .skotadisti
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος είπε...
...και ένα ψέμα κυριαρχεί 2000 χρόνια...
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
28 Σεπτεμβρίου 2010 6:39 μ.μ.
Ανώνυμος είπε...
εριμο καστριωτη οταν εχεις την δυναμη της γνωμης σου οπως λες,δεν κτυβεσαι πισω απο ενα ψευδωνυμο.
τυφλοποντικες εχουμε πολλους δεν χρειαζοσουν και εσυ.αναδρο ποντικακι.
εαν τολμας δημοσιευσετο εαν οχι .........με επιβεβαιωνεις/
28 Σεπτεμβρίου 2010 6:41 μ.μ.
sympiptoyn kai oi wres. tyxaio .... den nomizw. oso gia to blog ΛΕΟΝΤΑΡΙ ΘΗΒΩΝ o bathmos logokrisias einai poly anebasmenos se oria xoyntas. ena ap ta kaka toy systhmatos einai poy sas epetrepse na bgalete tis koykoyles apogonoi twn germanotsoliadwn. takoyte epwnymoi. erme kastrioti krata gera kai baltoys fournelo.
Αγαπητοί Νικόλαοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ και τους δύο για την συμμετοχή σας στην συζήτηση.
Οι ιδεολογίες δεν είναι ψέμα. Εκφράζουν τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον κόσμο και εξελίσσονται μαζί με τις κοινωνίες. Η επικράτηση του Χριστιανισμού επί του συστήματος της αρχαίας θρησκείας, δεν οφείλεται, για μένα, στο θεόπνευστό των δογμάτων του αλλά σε λόγους που έχουν σχέση με την συνολική εξέλιξη της κοινωνίας και των θεσμών της (του κράτους κυρίως).
Διότι σε τελευταία ανάλυση, η δύναμη κάθε ιδεολογίας έγκειται στο πόσο βαθειά ριζώνει στις ανθρώπινες ψυχές και τις κινητοποιεί. Αυτός είναι και ο βαθύτερος λόγος της ανησυχίας του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής καθώς διαπιστώνει με τόλμη ότι ο παραδοσιακός τρόπος επίδρασης της Εκκλησίας στους μαθητές (και δια του αγιασμού) φαίνεται να αδυνατίζει και επακόλουθο αυτής της κατάστασης -για αυτόν ξαναλέω- είναι η γενική ηθική κατάπτωση της κοινωνίας.
Βλέπετε πως από το ίδιο φαινόμενο -η ηθική κατάπτωση της κοινωνίας- είναι δυνατόν να προκύψουν διαφορετικές εξηγήσεις άρα και λύσεις. Στην δημοκρατία, στην κοινωνία των πολιτών λέω εγώ, κάθε πρόταση ή μάλλον κάθε δέσμη επιχειρημάτων είναι συζητήσιμη. Προφανώς αυτό δεν ισχύει για αυτές τις προτάσεις που διεκδικούν το αλάθητο λόγω κάποιας υπερβατικής προέλευσης. Στην παρωδία που δημοσίευσα ήθελα να επισημάνω το πόσο αντιδραστικό είναι και πόσο επικίνδυνο για τους πολίτες, όταν μια ιδεολογία (Χριστιανισμός, Κομμουνισμός, Ισλαμισμός, κλπ.) διεκδικεί και καταλαμβάνει την κρατική μηχανή απαιτώντας όλα τα μέλη της κοινωνίας να ακολουθούν τα «θεόπνευστα» δόγματα της.
Η συνταγή για αυτό είναι η εγρήγορση των πολιτών και η έμπρακτη υποστήριξη της γνωστής φράσης «διαφωνώ για αυτό που λες αλλά θα έδινα και την ζωή μου για να σου επιτρέπεται να το λες».
Ε, αυτό δεν ισχύει στην Β. Κορέα, στην Τεχεράνη, στο δικό μας Αγ. Όρος, δεν ίσχυε στην Καμπούλ των Ταλιμπάν, στην Μόσχα του Στάλιν, στο Βερολίνο του Χίτλερ, στο Βουκουρέστι του Τσαουσέσκου. Σε όλα αυτά τα μέρη η έκφραση και μόνο άλλης άποψης θεωρείται βλασφημία και εκείνος που την εκφράζει στην καλύτερη των περιπτώσεων απομακρύνεται (κατά το «εκάς οι βέβηλοι«) πάραυτα ως μίασμα.
Η παράθεση των διαφορετικών ιδεολογιών προηγουμένως ας μην θεωρηθεί ισοπέδωση τους και μηδενισμός του ιστορικού ρόλου της κάθε μίας από αυτές (και αρχίσουν οι κομμουνιστές νε με θεωρούν φασίστα και οι Χριστιανοί αντίχριστο ή αιρετικό) αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.
Αγαπητέ ανώνυμε των 7:36
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να έχεις καταλάβει ότι οι χαρακτηρισμοί για εμένα, ακόμα κι όταν αφορούν άλλους («δασκαλάκος», «απόγονοι γερμανοτσολιάδων», «σκοταδιστή» δεν είναι επιχείρημα. Δηλαδή εάν πράγματι ο Ν. Δημητρίου είναι όλα αυτά που λες, θα πάψει να έχει αυτές τις ιδιότητες επειδή εσύ τις ανέφερες;
Πιστεύω ότι έχει μεγαλύτερη αξία για όλους μας το να αντιληφτούμε το πραγματικό περιεχόμενο αυτών των χαρακτηρισμών έτσι ώστε οι «δασκαλάκοι» να εκλείψουν από την εκπαίδευση, οι «σκοταδιστές» να αντιληφτούν ότι είναι εκτός της μόδας και «οι απόγονοι των γερμανοτσολιάδων» ξεπερνώντας την οικογενειακή ρετσινιά τους να γίνουν πατριώτες. Δύσκολο αυτό αλλά αξίζει τον κόπο η προσπάθεια. Τούτο το μπλογκ, του ΕΡΜΟΥ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗ, αυτό προσπαθεί να κάνει.
Με τον τρόπο που γράφεις το μήνυμα σου νομίζω ότι και δίκιο να έχεις το χάνεις.
Ακόμα, εάν πιστεύεις ότι ο Ν. Δημητρίου είναι ακατάλληλος να μας αντιπροσωπεύει στον Δήμο, εάν είναι υποψήφιος στις ερχόμενες εκλογές, μπορείς να μην τον ψηφίσεις ή και να πείσεις άλλους να μην τον ψηφίσουν. Στο μεταξύ όμως θα πρέπει να μοιραστείς μαζί μας τις σχετικές πληροφορίες και απόψεις σου, τεκμηριωμένες. Εδώ θα βρεις φιλόξενο χώρο.
Σε ότι αφορά το υπόλοιπο περιεχόμενο του σχόλιου σου (περί λογοκρισίας, κλπ.) σε παραπέμπω στο προηγούμενο δικό μου σχόλιο, λίγο πιο πάνω.
Σε ευχαριστώ για το κουράγιο που μου δίνεις να γίνω πυρπολητής αλλά πιστεύω ότι αυτό είναι το εύκολο πράγμα. Το δύσκολο, αλλά αυτό που πραγματικά έχουμε όλοι μας ανάγκη, είναι να μάθουμε να συζητάμε τις διαφορετικές απόψεις μας χωρίς -το ξαναλέω- χαρακτηρισμούς, βρισιές, συνθήματα. Όλα αυτά απλώς κουφαίνουν την σκέψη μας όπως τα μπουρλότα που μου προτείνεις να βάλω!
Ίσα-ίσα που αυτό είναι το μεγαλείο του ΧΡΙΣΤΟΥ, δέχεται και όχι μόνο τους διαφωνούντες αλλά και τους σταυρωτές του. Στην εκκλησία χωράμε όλοι. Για το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ έχω να πω, ότι όπως έλεγε και ο Παίσιος με ότι μάτια έχεις έτσι και τα βλέπεις, αν πας να δεις το "έξω οι βέβηλοι ¨θα το βρεις, θα το συναντήσεις, αν πας να βρεις αγίους θα τους βρεις, και στο ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ υπάρχει η κοινωνία, και όλοι χωράνε, γιαυτό και έχει 1100 χρόνια ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος το σχολιό σου των 8:16 είναι βαθειά θεολογικό και χριστιανικό. με την προυπόθεση βέβαια ότι ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ δεν είναι θρησκεία, δηλαδή ιδεολογία, δηλαδή ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά απόκάλυψη του ίδιου του Θεού στον άνθρωπο. Μην ξεχνάμε, ότι μόνο ο ΧΡΙΣΤΟΣ είπε ότι είναι ΘΕΟΣ. Ο Μωάμεθ είπε ότι είναι ΠΡΟΦΗΤΗΣ, ο ΒΟΥΔΑΣ.... είχαν γνώθι σαύτόν οι άνθρωποι.
ΔΙΑΠΥΡΟΣ ΠΡΟΣ ΘΕΟΝ ΕΥΧΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΜΟΛΑΟ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Αδελφέ Νικόλαε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεσούσης της νυκτός συγγράφεις και με εκπλήσσεις με την αντοχή σου ενώ εγώ ο γεωργός καθεύδω μακαρίως. Εύγε!
Χωρίς να είμαι βαθύς γνώστης και μελετητής των Θείων Κειμένων, θα ήθελα να σημειώσω ότι ο Χριστός ποτέ δεν είπε ότι είναι Θεός. Δήλωνε ότι ήταν Υιός Θεού και Υιός Ανθρώπου. Μπορεί όμως και να σφάλλω. Εάν όμως αυτό ισχύει, τότε δικαιολογείται το γιατί στην Ελλάδα των Ορθοδόξων -κατά 95%- είσαι ότι δηλώσεις.
Λόγω της πρωινής καλής διάθεσης επίσης μπορώ να προσθέσω -μάλλον θα το γνωρίζεις ήδη- το νόστιμο: ο Χριστός ήταν σίγουρα Έλληνας διότι πίστευε ότι η μητέρα του ήταν παρθένα, πίστευε ότι ο ίδιος ήταν Γιός Θεού και έμενα με τους γονείς του μέχρι τα τριάντα χωρίς να εργάζεται.
Ζητώ συγγνώμη για την απόπειρα αστερισμού κι επανέρχομαι.
Το ότι ο Χριστιανισμός είναι αποκάλυψη του ίδιου του Θεού είναι επίσης προφανές (και απαραίτητο) δεδομένο για τους πιστούς Χριστιανούς κι επ’ αυτού δεν χωράει συζήτηση. Χωρίς καμιά διάθεση κριτικής ούτε ειρωνεία βεβαίως, το αποδιδόμενο στον Αγίου Αυγουστίνο ρητό "Πίστευε και μη ερεύνα" με βρίσκει απολύτως σύμφωνο για τις εξ αποκαλύψεως αλήθειες. Σπεύδω στο σημείο αυτό να σημειώσω ότι η φράση αυτή δεν είναι η αντίθεση óτο κάλεσμα "ρευνάτε τα Γραφάς", δηλαδή "να μελετάται τα παραδομένα Αγία Κείμενα" αλλά ας μη επεκταθώ θεολογικώς.
Η σχέση που έχουν οι Χριστιανοί με την μελέτη των κειμένων και με την θρησκευτική λατρεία στις εκκλησίες αφορά τον κάθε Χριστιανό χωριστά. Νομίζω ότι ατομικά και προσωπικά κρίνονται όλοι την φοβερή ώρα του θανάτου.
Στην κοινωνία των πολιτών νομίζω ότι η δήλωση "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ" προσωπικά με εκφράζει απολύτως σε συνδυασμό με την προσωπική ευθύνη του καθενός μας στην Εκκλησία του Δήμου.